Gå til innhold

stor øl-test i artoftaste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, enig, men i sverige får du det billig. Smakt efes? (tyrkisk øl som desverre ikke fåes i Norge), minner veldig om budweizer budvar. Synd budweizer budvar er umulig å finne i Norge. Står i testen at standardpris på urquell er 22,- for halvliteren, lurer på hvor jeg kan få den så rimelig, har bare funnet den på bunnpris til nærmere 30,- for halvliteren.

Lenke til kommentar
Grunnen til at fastlandseuroperne dominerer denne listen er at vi nordmenn drikker ekte øl og ikke lys sommerpils (se f.eks Borg Bokkøl eller ca samtlige varianter fra den Nøgne Ø). ;)

6781734[/snapback]

 

hehe, liker best lyst øl jeg så, men sikkert endel som er skuffet over lista :)

 

Kan godt hende denne er feilpostet ja, hvis en moderator stikker innom så gjerne flytt den.

Lenke til kommentar
Grunnen til at fastlandseuroperne dominerer denne listen er at vi nordmenn drikker ekte øl og ikke lys sommerpils (se f.eks Borg Bokkøl eller ca samtlige varianter fra den Nøgne Ø). ;)

6781734[/snapback]

 

Kan du utdybe denne litt, jeg forstår nemlig ikke helt hva du mener med ekte øl og koblingen til pils og Nøgne Ø :)

Lenke til kommentar
Grunnen til at fastlandseuroperne dominerer denne listen er at vi nordmenn drikker ekte øl og ikke lys sommerpils (se f.eks Borg Bokkøl eller ca samtlige varianter fra den Nøgne Ø). ;)

6781734[/snapback]

Kan du utdybe denne litt, jeg forstår nemlig ikke helt hva du mener med ekte øl og koblingen til pils og Nøgne Ø :)

6786317[/snapback]

Ekte øl: Overgjæret øl som f.eks Hveteøl, porter og stout.

 

Pils på sin side er undergjæret øl (sammen med blant annet bayer og det umiskjennelige juleølet).

 

Nøgne Ø er et norskt minibryggeri som lager noen fantastiske ølsorter (egentlig uavhengig av bryggingsmetode). Nøgne Ø - Øltyper

 

Dette høres sikkert ut som macho bullshit, men jeg prøver bare å formidle at øl kan være mer enn helgefyll. Enkelte ølvarianter kan være et måltid i seg selv (f.eks Nøgne Øl India Pale Ale). Og ja, det var en god dose ironi i mitt opprinnelige innlegg. ;)

Lenke til kommentar

De som syns de er tøffe når de drikker Guinnes fordi det har så kraftig smak, stikk en tur på polet og kjøp en flaske Limfjordsporter. (38,- for 33cl tror jeg)

Nytes best rundt 10-15 grader. Guinnes er tynn melk i forhold.

 

Blant Nøgne Ø er vel Pale Ale (standard, ikke India) min favoritt. Det finnes mye bra øl der ute som kan nytes til det fulle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...