Gå til innhold

"Åpen" mobiltelefon = uten operatørlås?


Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Ser at http://www.multikanalen.no selger en rekke telefoner og reklamerer for at de er "Åpen". Tolker dere, i likhet med meg, dette slik at det er bare å slenge simkortet i søppelet og kjøre på med OneCallabbonementet jeg allerede har?

 

Hvis dette er fakta er tilbudene vel litt for bra til å være sanne?

 

Det er umulig å finne noe svar på dette på sidene til Multikanalen og de svarer jo ikke på telefonen... :hrm:

 

Edit: Jaaa, kanskje denne passer best hos Amobil sitt forum, men er så dødt der inne. Dessuten er det jo et generelt webshopspørsmål da....?

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. det ser ut som en aldri så liten felle det der. Det ser ut som telefonen er åpen i den forstand at den ikke er sperret fra å kunne bruke andre SIM-kort. Men abbonementet man tegner må man likevel betale på gjennom hele bindingstida.

 

Telefonen er altså trolig åpen (ulåst), men bundet gjennom abb-avtalen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Hehe, joda Simen den skjønte jeg også :D

 

Og jeg kan leve veldig godt med med 4199 for en Nokia N93 og 129 kroner måneden i tolv måneder så lenge jeg slipper de sinnsyke ringeprisene til Netcom i tillegg.

 

Det blir 5748 for telefonen og beste prisen jeg har sett noe sted! :w00t:

 

Edit: Billigste uten abbo er den høyst tvilsomme utenabbonement.no til 5843, ellers må man ut med 6031 hos Amentio.

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar
Aner ikke jeg, men forbrukerombudet er iallefall tipset.

 

Dersom de har satt en pris, og ikke viser totalkostnaden så kan du si at du trodde 1998,- var totalkostnaden siden det var eneste oppgitte pris - og dermed kreve at de refunderer månedsavgiften x 12 feks.

 

Verdt et forsøk :).

6776385[/snapback]

 

 

så fint at vi oppfordrer folk til å være uærlige her :thumbdown:

Lenke til kommentar
Aner ikke jeg, men forbrukerombudet er iallefall tipset.

 

Dersom de har satt en pris, og ikke viser totalkostnaden så kan du si at du trodde 1998,- var totalkostnaden siden det var eneste oppgitte pris - og dermed kreve at de refunderer månedsavgiften x 12 feks.

 

Verdt et forsøk :).

6776385[/snapback]

 

 

så fint at vi oppfordrer folk til å være uærlige her :thumbdown:

6778142[/snapback]

Dette er ikke uærlighet, dette er rett og slett en butikk som bevisst ikke har med all informasjonen de har plikt til rundt et kjøp, og dermed kan de bli tatt på det.

 

Merk at jeg ikke sier at benny BØR gjøre dette men at det er mulig. Er en forskjell :).

Lenke til kommentar
Aner ikke jeg, men forbrukerombudet er iallefall tipset.

 

Dersom de har satt en pris, og ikke viser totalkostnaden så kan du si at du trodde 1998,- var totalkostnaden siden det var eneste oppgitte pris - og dermed kreve at de refunderer månedsavgiften x 12 feks.

 

Verdt et forsøk :).

6776385[/snapback]

Da er man strengt tatt i ond tro...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Jepp :devil: Og det er diskvalifiserende. MEN å sannsyneliggjøre ond tro er vanskelig :devil:

 

Jeg synes egentlig hele butikken fremstår som litt for hjemmesnekret til at jeg ville handlet der selv men jeg synes det kan forsvares rent moralsk. Selv ble det Amentio på meg. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...