Gå til innhold

Wii's Graphics: A Media Stunt?

Straffa

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I følge Go Nintendo så skal vist grafikken til Wii være bedre enn det som har blitt vist til nå

Jeg tar selvfølgelig dette med en trailer salt men for de som vil lese om dette så slenger jeg med en link

Nintendo has been playing us the fool all along. They have been showing us trailers for games that have deliberately downgraded graphics compared to what the Wii can actually do. This is to create an element of surprise for the press during Nintendo’s next media event.

Link

Endret av avanore
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å si det på den pene måte, jeg tviler ikke :) Men dette er nok bare et utspill av en fyr som er lei seg for at Wii ikke har PS3 hardware :p

Skrevet

Tar det også med et trailerlast med salt :p

Uansett, nice om det er sant. Gjør meg dog ingenting om det ikke er det. Synes grafikken ser flott ut av de vi har sett til nå. Konsollen kjøpes uansett!

Skrevet
For å si det på den pene måte, jeg tviler ikke :) Men dette er nok bare et utspill av en fyr som er lei seg for at Wii ikke har PS3 hardware :p

6757793[/snapback]

Den er jo nærmere PS3 hardware enn X360 som er langt bedre :tease:

Skrevet

På et eller annet tidspunkt vil Wii-spill ha bedre grafikk enn Xbox-titler. Wii er kraftigere og mer effektiv, så jeg tviler ikke. Men at det er på denne måten tviler jeg på.

Skrevet

6757793[/snapback]

6757805[/snapback]

Prøver du å tiltrekke deg PS3-fanboisa? ;) For strengt tatt, X360 er ikke langt bedre enn PS3, om enn i det hele tatt. Det er også to nokså forskjellige arkitekturer, så en direkte sammenligning vil ikke funke heller. Vi må heller vurdere det utifra det som kommer av spill til begge plattformer. Personlig tror jeg det vil være veldig vanskelig å se forskjell på de to...

Skrevet

6757793[/snapback]

6757805[/snapback]

Prøver du å tiltrekke deg PS3-fanboisa? ;) For strengt tatt, X360 er ikke langt bedre enn PS3, om enn i det hele tatt. Det er også to nokså forskjellige arkitekturer, så en direkte sammenligning vil ikke funke heller. Vi må heller vurdere det utifra det som kommer av spill til begge plattformer. Personlig tror jeg det vil være veldig vanskelig å se forskjell på de to...

6757912[/snapback]

Tror man er blitt enige her på forumet er de to konsollene blir veldige like og man ikke vil se forskjell før om lang tid, der PS3 har et lite fortrinn. Skulle egentlig bare mangle da den kommer et år etter Xbox360.

Skrevet

Det er rett og slett latterlig, eller hva?

Ikke engang en tråd om grafikken i Wii-spill, klarer man å holde ren for denne evige krigen mellom Xbox360 og PS3. Allerede etter andre innlegget er det i gang. :roll:

For å være en av de få som svarer på topic da, så vil jeg si at det ikke ville overrasket meg om Nintendo kom opp med en sånn overraskelse. Det ville i såfall bare være positivt. :) Jeg tror ikke på nåværende tidspunkt at det er tilfelle, men tiden vil vise.

Skrevet

Nintendo Wii for vell ca like bra grafikk som den vanlige xbox (ikke 360). Mener det er på tide at Nintendo lager en skikkelig kraftmaskin som knuser alt annet. Men men, Nintendo er vertfall best på spill. Kan nesten ikke vente på Zelda TP :)

Mvh Erling

Skrevet
Nintendo Wii for vell ca like bra grafikk som den vanlige xbox (ikke 360). Mener det er på tide at Nintendo lager en skikkelig kraftmaskin som knuser alt annet. Men men, Nintendo er vertfall best på spill. Kan nesten ikke vente på Zelda TP :)

Mvh Erling

6758126[/snapback]

Nintendo har sluttet med teknologiracet. De vil endre måten vi spiller på og øke markedet, framfor å bruke milliarder på å oppgradre CPU og GPU.

Skrevet

Mvh Erling

6758126[/snapback]

Trur nok Wii kan klare en god del betre enn den gode gamle boxen, viss utviklarane berre gidd å gjere det. Men det e jo ikkje poenget med maskina. Og ja, Nintendo er og blir best på spel :)

Skrevet

Må innrømme at eg ikkje har sett noko særleg på skjermskot og filmar frå Wii-spel...men uansett trur eg mangelen på HDTV-støtte begrense kva det er mogleg å oppnå grafisk. Det blir etter kvart mange som har store TVar, og då blir den låge oppløysinga meir merkbar.

Wii blir sikkert minst ein grei konsoll, forhåpentlegvis ein bra ein. Men eg tvilar på at han vil kunne hevde seg grafisk i høve til PS3 og XBox 360.

Kay

Skrevet
Tror man er blitt enige her på forumet er de to konsollene blir veldige like og man ikke vil se forskjell før om lang tid, der PS3 har et lite fortrinn. Skulle egentlig bare mangle da den kommer et år etter Xbox360.

6757929[/snapback]

Det som er morsomt er at det ikke vil bli sånn. GPU til X360 har langt bedre fremtid enn den som sitter i PS3

Skrevet

Mvh Erling

6758126[/snapback]

Selvfølgelig får den bedre grafikk enn den vanlige Xbox, Gamecube hadde jo titler med like god/bedre grafikk enn de beste Xbox-titlene.

Må innrømme at eg ikkje har sett noko særleg på skjermskot og filmar frå Wii-spel...men uansett trur eg mangelen på HDTV-støtte begrense kva det er mogleg å oppnå grafisk. Det blir etter kvart mange som har store TVar, og då blir den låge oppløysinga meir merkbar.

Wii blir sikkert minst ein grei konsoll, forhåpentlegvis ein bra ein. Men eg tvilar på at han vil kunne hevde seg grafisk i høve til PS3 og XBox 360.

Kay

6758523[/snapback]

DVD-filmer kjører jo i "vanlig" oppløsning, og de er sist jeg sjekket rimelig realistiske. Det er med andre ord mye man kan gjøre med standard oppløsning.

Skrevet
Det som er morsomt er at det ikke vil bli sånn. GPU til X360 har langt bedre fremtid enn den som sitter i PS3

6758589[/snapback]

Ja, det er morosamt...kva baserar du det på?

Kay

Skrevet
DVD-filmer kjører jo i "vanlig" oppløsning, og de er sist jeg sjekket rimelig realistiske. Det er med andre ord mye man kan gjøre med standard oppløsning.

6758599[/snapback]

Sjølvsagt er det det. Men oppløysinga ER ein begrensande faktor, uansett kor mykje du vil at ho ikkje skal vere det. DVD-filmar har òg begrensningar, og når du ser skilnaden på ein vanleg DVD-film og ein film i HD-oppløysning på eit stort LCD-panel, er det ganske påfallande. Ellers er det greit å påpeike at Nintendo-spel er noko anna enn DVD-film. Det blir ein annan type grafikk, med andre krav.

Kay

Skrevet

Kay

6758523[/snapback]

"Hele" poenget til Nintendo med Wii er jo at de heller ikke prøver å hevde seg grafisk i forhold til PS3 eller 360. Nintendo vil prøve å få folk som sjelden/aldri spiller til å begynne og spille, og de vil ikke bry seg om konsollen har sjuogtredve kjerner med ørten gigahertz, mange vet ikke en gang hva de ordene betyr, og de bryr seg enda mindre. Nintendo vil skape en god spillopplevelse, og de mener at det ikke er nødvendig med HDTV og 720p for å oppnå dette.

At konsollen er ganske lik Gamecube i arkitekturen, bare kraftigere, gjør at det blir lettere å utvikle spill for folk som tidligere arbeidet med GC, og at de lettere klarer å utnytte det fulle potensialet til konsollen. Når den i tillegg, som sagt, har mindre maskinkraft enn PS3 og 360, vil det også bli billigere for utviklere som er ferske på markedet å utvikle spill, og flere vil tørre å ta sjangsen, siden det ikke krever så store investeringer.

(ikke kun ment til deg KayAU :p)

Alt i alt tror jeg at Nintendo er på veg mot noe stort her, og jeg gleder meg som et barn på julaften til jeg sitter med Wii kontrollen i hendene :D:love:

For å svare på topic:

Jeg har kikket på flere bilder, og sammenlignet fra E3 og fra GC, og jeg kan se en merkbar forsjell i spill som f.eks Tony Hawk og Elebits. Når det gjelder Nintendo's egne spill så kan jeg derimot ikke se spesielle forsjeller, og jeg tror nok at den lavere kvaliteten på E3 kom av at spillene enda ikke var(/er) ferdige, og at grafikken er deretter.

At dette er et media-stunt tviler jeg litt på, Nintendo ville nok vist frem det beste de hadde på E3, om de ikke planlegger en gigantisk reklamekampanje da... Noen som også er dumt med tanke på den mye billigere omtalen de kunne fått på E3.

Skrevet
"Hele" poenget til Nintendo med Wii er jo at de heller ikke prøver å hevde seg grafisk i forhold til PS3 eller 360. Nintendo vil prøve å få folk som sjelden/aldri spiller til å begynne og spille, og de vil ikke bry seg om konsollen har sjuogtredve kjerner med ørten gigahertz, mange vet ikke en gang hva de ordene betyr, og de bryr seg enda mindre. Nintendo vil skape en god spillopplevelse, og de mener at det ikke er nødvendig med HDTV og 720p for å oppnå dette.

Jaudå, eg trur dei har sikta seg inn på eit litt anna marknadssegment enn Sony og MS...men eg tenker grunnane til dette var vel so mykje økonomiske som idèalistiske. Altso at konkurransa ville blitt hardare dersom dei prøvde å konkurrere direkte med Playstation og XBox.

Misforstå meg ikkje, eg er verkeleg ikkje ute etter å svartmåle Nintendo, eg var berre oppriktig skuffa over mangelen på HDTV-støtte, og litt bekymra over korleis det vil ta seg ut på ein stor LCD-skjerm.

Men vi får satse på at det kjem eit nytt Zelda-spel som får meg til å kaste alle bekymringar til side ;). Dersom prisane eg har høyrt stemmer, ser eg ikkje bort ifrå at eg kan komme til å impulskjøpe ein Wii dersom det dukkar opp eit spel som fristar nok. Det er ei stund sidan eg har hatt Nintendo no (bortsett frå NES-en som står ei hylle her). Saknar dei gamle heltane, som Link, Mario, og Samus. :)

Men dei kan godt spare seg for å gjere Link 4 år gammal denne gongen. Forstår ikkje kva det er med japanarar og barnlege/feminine RPG-hovudpersonar.

Kay

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...