Jump to content
Sign in to follow this  
PET86

Ny K800i stoppet etter 2 timer

Recommended Posts

Hadde brukt min nye K800i i to timer og så ville den ikke mer, ringte til SonyEricsson di sa jeg skulle få en ny men jeg måtte snakke med butikken jeg kjøpte den(www.mshop.no) og få ny av dem, men de sier jeg må sende den til et verksted med kviteringen. Og vente på at den skal bli fixet, og jeg må bet for og sende den :nei:

 

Hvem snakker sant? Kan jeg få en helt ny mobil uten og måtte vente på rep?!! :hmm:

Share this post


Link to post

Hei. Du har krav på ny mobil eller å heve kjøpet. Men butikken du har kjøpt den hos har krav på å sende den til verksted for å sjekke at det ikke er noe du har gjort galt med den (som å slippe den i en bøtte vann o.l.)

 

Men når du får den igen skal du ha krav på en ny tlf, eller hevet kjøp. Men hvis du har vært i prat med SonyEricsson, og de sier du skal få ny, så bør du få dette skriftlig, eller få de til å ringe den butikken du har handlet i slik at du faktisk får en ny en.

 

Det vil også lønne seg å ringe forbrukerrådet for å forhøre seg om sine rettigheter før du går tilbake til butikken.

 

Du kan også lese litt om det her

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=616462&hl=

Edited by mskedsmo

Share this post


Link to post

Mobilprodusentene har noe som heter DOA (Dead on Arival). Og så lenge kunden kommer tilbake til butikken med komplett salgspakke innen 1 uke etter salg så får kunden en ny. Er litt usikker på korleis nettbutikker gjer det med DOA, men kan vere fin fordel med å handle i butikken istaden for på nettet.

 

Ellers så må d seiast at det ser ut til å vere lite problem med K800.

 

Av dei ca 120 telefonane vi har på service har vi en K800 som har problem + en DOA.

Share this post


Link to post
Mobilprodusentene har noe som heter DOA (Dead on Arival).  Og så lenge kunden kommer tilbake til butikken med komplett salgspakke innen 1 uke etter salg så får kunden en ny. Er litt usikker på korleis nettbutikker gjer det med DOA, men kan vere fin fordel med å handle i butikken istaden for på nettet.

 

Ellers så må d seiast at det ser ut til å vere lite problem med K800.

 

Av dei ca 120 telefonane vi har på service har vi en K800 som har problem + en DOA.

6742091[/snapback]

De behøver ikke å gi ut ny før de har fått konstantert på verkstedet at det går på garanti. Mange skader er vanskelig å se utvendig.

Share this post


Link to post
Hei. Du har krav på ny mobil eller å heve kjøpet. Men butikken du har kjøpt den hos har krav på å sende den til verksted for å sjekke at det ikke er noe du har gjort galt med den (som å slippe den i en bøtte vann o.l.)

 

Men når du får den igen skal du ha krav på en ny tlf, eller hevet kjøp. Men hvis du har vært i prat med SonyEricsson, og de sier du skal få ny, så bør du få dette skriftlig, eller få de til å ringe den butikken du har handlet i slik at du faktisk får en ny en.

 

Det vil også lønne seg å ringe forbrukerrådet for å forhøre seg om sine rettigheter før du går tilbake til butikken.

 

Du kan også lese litt om det her

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=616462&hl=

6736948[/snapback]

 

kan du vise til noe bestemmelser som gir denne umiddelbare retten?

 

man kan ikke kreve heving ved første gangs feil.

Share this post


Link to post

hos oss har det desverre vært motsatt... har vært en haug med k800 inne som doa.. ting som skjer er enten at tlf er helt død eller så har alle menyene blitt fulle med tall i stede for bokstaver.

 

men denne her doa retten er noe sonyericsson har satt som regel. nokia også har 7 dager doa tid men har utvidet den til 14 dager på 6280 pga den store feilprosenten

 

fra intranettet her på jobb

:

[ SonyEricsson DOA rutin ]

DOA Regler

 

För att en enhet ska uppfylla respektive leverantörs krav

gäller generellt att enheten skickas in komplett i kartong samt

att enheten är utbytt i butiken till slutkund. Kan butiken inte byta ut enheten i butiken, så ska enheten skickas in som vanlig service.

Det ska även märkas upp tydligt på ordern, att det är en DOA.

 

 

SonyEricsson 7dagar på kvittot, ingen regel om samtalstid!

Edited by joneoverland

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...