Gå til innhold

Portrett med blitz


martiol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jobbet litt med levels og contrast. Men støyen begynner å bli veldig tydelig.. Og huden skinner litt på haka, hvordan gjøre noe med dette. Har sett noen tips på det før. Kanskje jeg må over i bilderedigeringsforumet?

 

EDIT: Det jeg lurer mest på er lyssetting. Hva synes dere om det?

post-9314-1156420786_thumb.jpg

Endret av martiol
Lenke til kommentar

Villenok satset på mer korrekt eksponering. Ville også unngått bruk av blitz her, dersom du setter opp naturlig belysning vil det se mindre kunstig ut.

Her har du fått en ganske uheldig lysflekk på haka og nederst på halsen. Fryktelig irriterende spør du meg.

 

Ville gjort utsnittet annerledes. Still kameraet på høykant neste gang, så slipper du så mye luft rundt henne. Ville også rettet opp hodet hennes, men det er mer smak og behag. For min del synes jeg at hodet blir noe baktungt.

 

Dynamikken er bedre i det andre bildet. Det første var veldig flatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Støtter sthlm. Anbefaler deg også å bruke histogrammet for alt det er verdt under fotograferingen. Har du muligheten; ta et par bilder, sjekk histogrammet, og juster deretter eksponeringen slik at den blir riktig.

 

Du bør også, hvis du har tid, kjøre kameraet manuelt, da får du mer kontroll, og kan lettere lokalisere feil.

 

Mvh.

TH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...