..Bjørnar.. Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 (endret) Sitter her og lurer litt på hele dette fps styret. Kjører CS:Source på min laptop med AMD Athlon 64-bit 3000+ prosessor, 1,5GB ram og ATi X700 PCIexpress 64 MB skjermkort og stoppes jo relativt fort mens jeg prøver meg fram litt på innstillings-fronten. Det er jo ingen kraftpc dette.. Hva er almenn respektabel fps? Slik jeg kjører nå (maks oppløsning og plenty med spesialeffekter), så sitter jeg med 52 fps på stress-testen, og et sted mellom min 38 og maks 95 fps ved bruk av net_graph under spillet. Dropper til 38 fps ved de største oversiktsbildene og i de hardeste kampene, men er ellers stort sett stødig rundt 50-70 fps. Ved siden av har jeg CS:CZ innstallert på alle maskinene i huset, og dermed også på den overnevnte, men der er maks fps stilt til 72 når jeg installerer spillet? Når jeg setter fps_max 999, så viser net_graph uansett ikke høyere enn 100 fps. Heller ikke lavere for den sakens skyld. Spørsmål: - Hva er laveste fps det er fornuftig å legge seg til? (både kritisk laveste/combat laveste, samt gj.snitt laveste) - Hva er poenget med en maks fps slik CS:CZ er stilt originalt? Jeg skjønner ikke, altså spør jeg.. Spar "n00b" kommentarene.. EDIT: Smør-på-flesk redigering.. Endret 22. august 2006 av ..Bjørnar..
archongamer Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Alt over 20-25 er i grunn nok. Sikkert fordi du ikke trenger mer
zaico Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Viktigste er å aldri falle under 60! Noen whiner om de faller under 100 fps, men merker selv svært liten, om noen forskjell på 70 og 100!
..Bjørnar.. Skrevet 23. august 2006 Forfatter Skrevet 23. august 2006 Viktigste er å aldri falle under 60! Noen whiner om de faller under 100 fps, men merker selv svært liten, om noen forskjell på 70 og 100! 6726893[/snapback] Aldri under 60?.. Det var ikke på smått vis! Da må det virkelig ofres litt på utseendet her.. Noen som veit om noe måte jeg kan "trimme" skjermkortet? Har 64MB, men kunne gjerne "lånt" kortet mitt litt RAM om det er mulig f.eks! Nok en gang, spør fordi jeg ikke har peil i he***te..
hugRmunR Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 For min del så går 30+ finfint ^^ Er jo en smakssak
TheFifthApe Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 I cs så er fps under 60 lite, men i mange andre spill så holder det med 20+
..Bjørnar.. Skrevet 23. august 2006 Forfatter Skrevet 23. august 2006 Ja, har prata med et 5 karer nå! To av dem har pc til henholdsvis 13 og 17.000 og anslår de spiller mellom 8 og 12 timer per dag, de tre siste spiller mellom 20 og 30 timer per uke og har pc til maks 8.000 kr, de to første billig-dudene har laptop. Alle 5 spiller first person shooters, hvorav et av disse spillene er akkurat CS:source.. Spørte om følgende: 1. Gj.snitt anslått fps ved anbefalte innstillinger i CS:Source (alle alternativer med * valgt) 2. Din godkjente laveste grense for fps Svar: Første dude med monster-pc: 1. 110 fps. 2. 80 fps. Andre dude med monster-pc: 1. 95-100 fps. 2. 80 fps. Første dude med billigere pc: 1. Hva er fps? (40 fps etter at spørsmålet var forklart og fremgangsmåten lagt fram) 2. Jepp.. Andre dude med billigere pc: 1. Er ikke fps "First Person Shooter"? (35-40 fps etter at spørsmålet var forklart og fremgangsmåten lagt fram) 2. 38.1432 fps.. Mohaha.. Siste dude med billigere pc: 1. ca 45-50 fps, 60 i nedoverbakke, med medvind og kjøttkaker til middag. 2. Tipper rundt 30. Da begynner det å krangle litt.. Så hva skal man si? Monster-dude nr 1 mente hardnakket han kunne se tydelig forskjell på 90 og 110 fps og greier.. Nå veit ikke jeg hva jeg ser etter, men jeg sliter litt med å se TYDELIG forskjell på 40 og 90.. Forskjell, ja, men ikke så jeg føler for å tippe over og dø.. Tror jeg stiller inn alt til det "anbefalte" jeg, og så lar jeg humla surre og hjulet snurre! Det ser pent ut, og det "henger" ikke, så hvorfor telle fps.. Men! Om noen kan fortelle meg åssen litt skjermkort-trim kunne vært gjennomført så tar jeg imot forslag med et åpent sinn!
Nighte Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 (endret) spiller du cs source så kan jeg si at din fps er koblet sammen med antall packets du sender til serveren... Så når du har lav fps, så har du samtidig lave rates som gjør at motstanderne har det vanskelig med å treffe deg... Sånn til opplysning 100fps er anbefalt fps for spillet, ettersom det er det maksimale man kan ha og ha nytte av. Alt over er bortkasta siden man ikke får flere faktiske oppdaterte frames per sekund enn 100. (serveren må sende deg info om ting som dataen skal vise som forandringer, og servere sender ikke mer enn 100 slike oppdateringer per sekund) Lås din fps på noe slik at den ikke svinger veldig. Så er alt over 40 fps helt greit. Det viktigste for din del er at den ikke skal svinge så voldsomt. Stabil fps er bedre enn høy men svingende fps. For øvrig ser jeg tydelig forskjell mellom 100 og 90 fps..... Eller rettere sagt merker det kjapt. Det har noe med at fps som sagt er koblet sammen med oppdateringer til serveren, og når man da har færre updates, så påvirker dette aim og spraycontrol Samtidig til at det synlig blir mer hakkete =) Håper dette ikke var en veldig rotete og unødvendig post. Orker ikke rydde opp og forklare mer detaljert Endret 23. august 2006 av AciD18
..Bjørnar.. Skrevet 23. august 2006 Forfatter Skrevet 23. august 2006 Øvrige forklaringer er ikke nødvendig, det sank inn! Så det vil være poenget med fps_max ??, å holde en stabil fps?
..Bjørnar.. Skrevet 23. august 2006 Forfatter Skrevet 23. august 2006 (endret) Hva er det mest effektivt å fire på for å få høyere fps? Oppløsning? Eller en hel masse av de andre "greiene"? Isåfall hvilke? EDIT: Stiller på alt mulig rart jeg, men ser ikke forskjell og skjønner ikke at det kan være noe forskjell.. Finnes det programmer som kan vise meg fps? Så kan jeg sammenlikne litt mellom spill, ikke bare bruke net_graph i cs. Endret 23. august 2006 av ..Bjørnar..
Lasse 90 Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Finnes det programmer som kan vise meg fps? Så kan jeg sammenlikne litt mellom spill, ikke bare bruke net_graph i cs. 6728927[/snapback] ja, Fraps
Erelend Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 jeg kjører CS:S på 16 fps... men det går helt fint (radeon 9550 da )
..Bjørnar.. Skrevet 24. august 2006 Forfatter Skrevet 24. august 2006 Stiller jeg mitt på maks 16, så er det faens oldemor på gang.. Minner litt om Duke Nukem 3D på den gamle x486'en min! :!:
Evil Eye Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 (endret) Det er alderi noe poeng å ha større fps en monitoren kan vise i forhold til oppløsningen, 60 Hz, er den allmenne standaren og er det dette som er innstilligen din, er det bortkasta kraft å ha ha fps på 400, det er ikke vits å "lage" flere bilder en skjermen kan vise. Endret 23. september 2006 av Evil Eye
Catch`Alpha Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 Jeg personlig merker forskjell på 70 og 100 fps i BF2. Er ikke alle som legger merke il det, men spiller du mye fps burde du kunne legge merke til det. Fps må hvertfall ikke under 60 hvis du skall spille professjonelt. Strateski spille rnoe annet, der det holder med 20-40. Det som er det verte er hvis fpsen varierer veldig eks 50-80, du får et mye smoothere gameplay hvis du har eks stabil på 60 i stede.
am3k Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Hvorfor ikke ta dette i Cs forumet?? 6935503[/snapback] Ja si det du... Flyttes fra Diskuter spill og tilbehør - PC
neadii Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Viktigste er å aldri falle under 60! Noen whiner om de faller under 100 fps, men merker selv svært liten, om noen forskjell på 70 og 100! 6726893[/snapback] jeg merker utrolig stor forskjell på 70 og 100......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå