Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

xenon kit og lexus baklykter til audi a6 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Xenonlys er ulovlig så lenge du ikke har klarglass lykter som er godkjent for Xenon, samt at du må ha lyktespylere og automatisk nivåregulering av lysene, som innebærer justeringsmotor på lyktene og nivåfølere på for og bakaksling.

 

2. Lexus-lykter er ikke pent.

6726005[/snapback]

 

Hay kremt.

 

Må bare spørre, hvem bryr seg om det? :p

 

Mvh. GolfGutt :p

Lenke til kommentar
Hay kremt.

 

Må bare spørre, hvem bryr seg om det? :p

 

Mvh. GolfGutt  :p

6734035[/snapback]

De som ser på bilen vel :p

 

Man kan jo egentlig ikke generalisere en type deler sånn, men de aller fleste som har sett en del biler og vet litt om det vil nok i de fleste tilfeller synes at andre typer lykter kan være penere.

 

Men dette er jo selvsagt litt individuelt, det kommer an på hvilken bil det settes på og det kommer an på hvor sterk Lexus-looken er.

Det største problemet med slike lykter er vel det at de ikke passer inn overhodet med noe annet på bilen, derfor blir det ofte ikke særlig pent.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en svoger som importerer ombyggingskit til xenon.... Ta en titt på http://www.krappe.no så kan du finne litt info... :) PS! Tror du må innom på mannens hule, for nettbutikken er egentlig min søsters som selger klær og diverse ;)

 

Han er billigere enn mange andre når det gjelder dette...

 

Skal gjøre dette selv også på min honda civic... Blir så sinnsykt bedre lys!

Endret av CivicIrene-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte ekte Xenon på eBay.. (det er den del blålakkerte pærer som selges som Xenonpærer)

Betalte ca 1500,- (250 dollar) inkl frakt.. Han sendte de som husholdningsartikler til en verdi av 10 dollar, så de lurte seg igjennom tollen..

Jeg kjøpte kit med 4300K lys, som er de som lyser hvitest..

 

Xenon lyser bedre. Men en ting skal du være ops på.. Når pærene er kalde, så tar det noen sekunder før de lyser helt bra. Men når de lyser, så er det nesten som å kjøre på dagen :)

 

Viktig å få med seg at det ikke er lovlig. Og hvis du bruker Xenon på nærlysene, så kommer du til å blende motgående trafikk..

Jeg har Xenon på fjernlys og Halogen på nærlys.. Rett å slett for å skåne motgående trafikk og minske sjangsen for å bli stoppa i kontroll..

 

Selgeren jeg handla fra...

 

http://stores.ebay.com/H-I-D-Xenon-Kits

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
1. Xenonlys er ulovlig så lenge du ikke har klarglass lykter som er godkjent for Xenon, samt at du må ha lyktespylere og automatisk nivåregulering av lysene, som innebærer justeringsmotor på lyktene og nivåfølere på for og bakaksling.

 

2. Lexus-lykter er ikke pent.

6726005[/snapback]

 

1: Han spurte ikke om Xenonlys var lovlig eller ikke.

 

2: Han spurte heller ikke om hva du synes om Lexus-lykter.

Lenke til kommentar
1: Han spurte ikke om Xenonlys var lovlig eller ikke.

 

2: Han spurte heller ikke om hva du synes om Lexus-lykter.

7070117[/snapback]

Dette er allerede påpekt og jeg er fullstendig klar over det du sier.

Jeg syns bare det er på sin plass å påpeke dette likevel slik at folk ikke kjøper noe de blir misfornøyd med eller noe som er ulovlig og farlig for andre trafikanter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
1. Xenonlys er ulovlig så lenge du ikke har klarglass lykter som er godkjent for Xenon, samt at du må ha lyktespylere og automatisk nivåregulering av lysene, som innebærer justeringsmotor på lyktene og nivåfølere på for og bakaksling.

 

2. Lexus-lykter er ikke pent.

6726005[/snapback]

 

Hay kremt.

 

Må bare spørre, hvem bryr seg om det? :p

 

Mvh. GolfGutt :p

6734035[/snapback]

 

De som kjører foran deg og blir blendet av lyset ditt bryr seg garantert. Ingenting som er så irriterendes som å få et sterkt xenon-lys i speilet!

 

Når det er sagt er det jo ingenting som er bedre å kjøre med om det er riktig innstilt.

Lenke til kommentar
1. Xenonlys er ulovlig så lenge du ikke har klarglass lykter som er godkjent for Xenon, samt at du må ha lyktespylere og automatisk nivåregulering av lysene, som innebærer justeringsmotor på lyktene og nivåfølere på for og bakaksling.

 

2. Lexus-lykter er ikke pent.

6726005[/snapback]

 

Hay kremt.

 

Må bare spørre, hvem bryr seg om det? :p

 

Mvh. GolfGutt :p

6734035[/snapback]

 

De som kjører foran deg og blir blendet av lyset ditt bryr seg garantert. Ingenting som er så irriterendes som å få et sterkt xenon-lys i speilet!

 

Når det er sagt er det jo ingenting som er bedre å kjøre med om det er riktig innstilt.

7153184[/snapback]

 

Regner da med at han skjønner hvordan de skal stilles.

Lenke til kommentar
1. Xenonlys er ulovlig så lenge du ikke har klarglass lykter som er godkjent for Xenon, samt at du må ha lyktespylere og automatisk nivåregulering av lysene, som innebærer justeringsmotor på lyktene og nivåfølere på for og bakaksling.

 

2. Lexus-lykter er ikke pent.

6726005[/snapback]

 

Hay kremt.

 

Må bare spørre, hvem bryr seg om det? :p

 

Mvh. GolfGutt :p

6734035[/snapback]

 

De som kjører foran deg og blir blendet av lyset ditt bryr seg garantert.

7153184[/snapback]

 

Enda værre.. Folk på EU-kontrollen...

 

Stakkars A6.. Får vondt i alle 4 ringene når den får på lexus lykter.. :(

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
1. Xenonlys er ulovlig så lenge du ikke har klarglass lykter som er godkjent for Xenon, samt at du må ha lyktespylere og automatisk nivåregulering av lysene, som innebærer justeringsmotor på lyktene og nivåfølere på for og bakaksling.

 

2. Lexus-lykter er ikke pent.

6726005[/snapback]

 

 

Rettelse, Lexus lykter er ikke pent på noe anna enn en Lexus.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Møter jeg eksempelvis DEG med xenon i nærlysene i vanlige reflektorlamper så kan du banne på at jeg legger meg etter deg og melder deg til snuten.

 

Sjekk hvor mye du ser nå du møter en sur gammel golf, men xenon, på en våt, mørk høstdag. Ikke en dritt!

 

Xenon i langlysene derimot skal du bare montere så mye du vil, så lenge du husker å blende ned =)

 

Så husk: Xenon, kun i projektorlamper som er riktig justert!!

 

Edit: Problemet er at reflektorlampene sprer lyset "all over the place" og ikke konsentrert på veien, der det burde være.

Endret av Romhelten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...