Gå til innhold

SE P990i tråden - spørsmål og erfaringer


Ohny

Anbefalte innlegg

Satte inn nytt 2GB MemorySick PRo Duo. Hvor raskt skal formateringen gå? Jeg har satt navn på det og det går på 1 sekund. Så fungerer det ikke etterpå.

 

Når jeg prøver å kopiere in en mp3-fil i Windows Explorer, fpr jeg feilmelding ("Operasjonen støttes ikke")

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Locationfree er ikke klar enda, men du kommer til å finne den på denne linken når den kommer.

 

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...=39290&esi=true

 

 

 

LocationFree har kommet for P990i. Du må ha en boks-dings for å se på TV, men da skal du kunne se på TV. Noen som har prøvd?

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=glo...pc3_1&prid=6442

 

Og noen som finner nedlastingslink? Finner ikke, jeg ;)

7088656[/snapback]

Lenke til kommentar

Jo, det gjør kanskje den samme jobben. Men jeg trodde LocationFree sendte data mellom den dingsen og telefonen, mens Putty var en form for web TV? Er mulig jeg er helt på jordet, det er ikke mitt fagfelt, men det er iallefall slik jeg har oppfattet det ;)

 

Du trenger ikke installere Disk2Phone for å overføre filer. Skal du overføre via en minneortleser er det jo bare å bruke utforskeren. Skal du overføre til minnekort via mobiltelefon må du sette telefonen i filøverføringsmodus (eller hva det heter) istedenfor vanlik synkronisering, hvis du bruker kabel da. Så finner du minnekortet under Min Databaskin og så er det bare å overføre. Eller så kan du gjøre det via PC Suite i synkroniseringsmodus ;)

Lenke til kommentar
Jo, det gjør kanskje den samme jobben. Men jeg trodde LocationFree sendte data mellom den dingsen og telefonen, mens Putty var en form for web TV? Er mulig jeg er helt på jordet, det er ikke mitt fagfelt, men det er iallefall slik jeg har oppfattet det ;)

 

Putty bruker SSL til å kryptere data som blir sendt mellom telefonen og pc'n

Lenke til kommentar
LocationFree har kommet for P990i. Du må ha en boks-dings for å se på TV, men da skal du kunne se på TV. Noen som har prøvd?

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=glo...pc3_1&prid=6442

 

Og noen som finner nedlastingslink? Finner ikke, jeg ;)

7088656[/snapback]

 

 

Det er her du kan laste den ned, men har ikke kommet riktig ennå.. Snart med andre ord.

Sony ericsson

 

Trodde selve boksen skulle bli dyrere:

Sony style

Lenke til kommentar

Er det andre som har problemer med Videotelefoni? Jeg opplever ofte og nesten altid problemer når jeg ringer til Nokia telefoner. Den som har nokia ser meg ikke og lyden hakker. Men ringer jeg til en SE telefon virker alt som det skal. Ingen av de jeg har ringt til har problemer å snakke seg imellom, så det er min P990i som er problemet.

 

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
For å svare i e-post med logg:

FO - Hovedmeny - Meldinger - Velg e-postkonto - Menyen - Instillinger - Huk av for "Svar med logg"

 

Ah, rart jeg ikke så den... :blush: Takker!

 

PS! Jeg ringte også SE supporten og de sa det ikke gikk å svare med logg... hehe! Bedre support på forumet her! :)

Endret av jolass
Lenke til kommentar

Har sagt det mange ganger før, men benytter sjansen til nevne det igjen. Sony Ericssons support var kjempebra før. Nå kaller jeg det en spøk.

 

Sliter med å legge albumbilde til en sang. Jeg har kopiert albumbildene over i mappen der sangen ligger og har oppdatert medieavspilleren. Alikevel er det bare bilde av den tomme CD-en istedenfor albumbilde. Går ikke an å klikke på den tomme CD-en og det står ingenting i menyene. Noen anelse om hvordan det skal gjøres? ;)

Lenke til kommentar

Har hatt p990 i 2 dager nå, og jeg må si jeg sjelden har vært mer skuffa enn av denne telefonen.

 

I løpet av disse 2 dagene har telefonen hengt seg opp, restartet, taster har slutta å virke osv. Hele 8 ganger har telefonen restartet mens jeg drev og bladde i menyene.

Det første jeg gjorde etter å ha ladet den, var å oppdatere telefonen, så siste oppdatering skal være på plass. Håpte da jeg fikk en noenlunde stabil telefon, men dengang ei.

 

Det er en god del ting som irriterer meg i tillegg til krasj osv.

 

1. Den er treg å starte opp. hatt andre symbian telefoner og de har ikke vært nær samme treghet. Og når telefonen driver og restarter seg selv flere ganger om dagen, så blir man irritert å vente 30 sek på at den skal være oppe å gå igjen hver gang.

 

2. En utrolig irriterende tastelås knapp, som man skal skyve for å låse tastene, denne er så lett å skyve at når telefonen ligger i lomma eller i bæreveske, så er man borti knappen, og tastelåsen går av, og man går mad med å trykke på alt mulig uten å vite om det.

 

3. Starte opera tok 20 sek, og utrolig tregt å bruke den, prøvde å snu bildet på skjermen, og da snudde menyer seg og alt, og det var kun bilde på halve skjermen. Måtte ta ut batteriet for å få restartet den. Fungerte fint med flipp lukket, men da jeg opnet flippen var menyen i "landscape" modus. trykket for å starte opera, og den åpnet seg i "portrait" modus.. Noe som jeg ble helt forvirra av, etter en del restarter kom den seg til normalen igjen

 

4. Ny melding.. juhu... trykker på knapp.. ikke noe skjer. kan bla rundt i menyene, men trykker man for å velge noe.. så skjedde ingenting.. Nok en gang restart for å få ting til å virke.

 

5. 4 hurtigvalg på skjermen når flippen er lukket. Kjekt.. kan man skreddersy disse valgene selv? Nei, bare delvis, man kan velge pil opp, ned og til venstre, men ikke høyre pil... ? Og er bare noen få funksjoner man kan velge å legge på snarvei tastene. På min samsung hadde jeg pil opp = innboks, pil venstre = ny melding, pil ned = alarm/vekking og pil høyre = kalkulator. Dette er de tingene jeg bruker mest på telefonen utenom å ringe med den, så da var det greitt å ha det slik. På 990 kan man velge meldinger, men ikke "lag ny melding" som snarvei, heller ikke alarm eller kalkulator. Men man kan feks velge anropslogg... som uansett ligger som valg på venstre knappen under skjermen... Virker ikke så veldig gjennomtenkt..?

 

6. Dårlig utnyttelse av skjermen, og det har jeg lest i noen tester også. Og skal være enig i det. Istedet for å ha 4 ikon på en svær skjerm, (hurtigvalgene) så kunne de nå heller hatt noe mer opplysninger der, feks antall ubesvarte anrop, meldinger osv (slik som today skjermen gjør) men men, vansesak det, så det hadde jeg nok takla etterhvert.

 

7. Merkelige taster under flippen. De er små, ja det må de jo være, men de er vonde å treffe. Hadde en qtek 9090 tidligere, og den har også små taster, men der er det en liten tapp midt på tastene, slik at man kjenner tasten veldig lett under fingern, omtrent som blindeskrift tapper. Noe slikt hadde ikke skadet her.

 

8. Kamera. Bra kamera i grunn, bedre enn jeg hadde ventet. Men en ting som irriterte meg var at rullehjulet på siden skifter mellom bilde og video modus. Og det skjedde jo så klart at man var borti det når man holdt telefonen som et kamera, iallefall for mine fingre så kom tommelen min akkurat der, og man skifta til video modus da så klart, når man skulle egentlig ta et bilde.

 

9. At man ikke har like mye valg når flippen er lukket som åpen er i grunn forståelig, til en viss grad. Men slike ting som kontroll panel syns jeg virker litt knotete å komme inn i. Og man kunne jo feks hatt en instilling en eller annen plass om at man kunne "enable" fler funksjoner når flippen var lukket. Var irriterende å måtte drive opp og igjen med flippen hele tiden, spesielt når det var små oppgaver som man klart hadde greidd med en hånd, så måtte man da begynne å bruke penn.

 

10. Var ikke fornøyd med lyden i det hele. De medfølgende ringelydene og meldingslydene var klare å fine. Men la inn noen mp3 låter, og de ble hørendes ut som et headsett som låg nedi et tomt oljefat og spilte. Var veldig hard og mye diskant i lyden. Hadde ventet meg noe bedre enn dette, når telefonen også kan brukes som en mp3 spiller, selvsagt med headsett da. Men likevel, skulle jeg sette mp3 som ringetone, og som jeg forøvrig hadde i bruk på samsungen min (der var lyden meget høy), så ble det skuff, lyden var middels høy på maks volum, hadde jeg telefonen i lomma så hørte jeg den når det var helt stille rundt meg, men å gå på gata så hørte jeg ikke en lyd derfra. hmm

 

 

Nå kommer jeg til å returnere telefonen tenker jeg. Har en jobb der man er avhengig av å være tilgjengelig 24/7, og da nytter det ikke å ha en telefon man ikke vet virker. Om den har krasja, låst seg, slått seg av, restartet eller hva. Og ikke minst at den er så treg å starte, det går ikke i min jobb iallefall.

 

En annen ting som også var et argument for å kjøpe denne telefonen, eller en symbian telefon generelt, var muligheten for å bruke "advanced call manager" som fikk bra omtale her på amobil. Når jeg først er inne på det tema så lurer jeg på hva versjon av programmet de har testet her, for det stemmer ikke med hva jeg kjøpte iallefall. Nå var det jo ikke så veldig dyrt, så de pengene skal jeg nå stå i, men irriterende likevel. I omtalen står det blandt annet at man kan velge å viderekoble samtaler til ulike telefonsvarere som ligger på telefonen, eller i programmet da. Denne funksjonen så ikke jeg noe til iallefall, og når jeg var inn på sidene til produsenten så sto det ikke noe om det der heller. Og dette var grunnen til at jeg ville ha både symbian og dette programmet, siden det er noe jeg absolutt trenger i jobben min.

 

Jaja, røk på en smell på noen hundrelapper her, men man overlever vel det. Var mye klaging og syting dette, men det blir ofte det når ting ikke svarer til forventningene. Kanskje har jeg vært ekstremt uheldig med min telefon, en mandagstelefon kanskje. Men det er ikke grunn nok til å beholde den iallefall. Er ikke mulig for meg å bruke den slik som den har oppført seg de siste 2 dagene iallefall.

Lenke til kommentar

1. Det må du bare vende deg til. Etter det jeg har forstått er det en ny, billigere, mer størmsparende og tregere RAM brikke som har erstattet de gamle. Nye Symbian telefoner skal derfor være dømt trege.

 

2. Tastalåsknappen har jeg aldri opplevd ha gått av/på i lomma og den er ekstremt kjekk å bruke når du blir vant med den. Gi den tid og du vil være fornøyd.

 

3. Opra er treg hos meg også, men ikke så treg. Er noe galt med FW der. Dessverre bare å vente på ny FW eller klage til SE og be dem begynne å jobbe. Syns ikke til har gjort stort med P990i hittill.

 

4. FW feil. Ikke mer å si der...

 

5. Irriterende, men SE har lagt det inn at I-dag skjermbildet må ha en egen tast. Derfor en høyretasten reservert. Irriterende at den ikke kan byttes ut, eller at telefonen starter med I-dag skjermbilde, men slik er det, da.

 

6. Jepp, det er utrolig irriterende. Er helt enig. Et alternativ hadde vært å kommet direkte til hovedmenyen, slik UIQ 2.x telefonene gjør, eller utnytte skjermen i FO mer.

 

7. Vanesak, vanesak, vanesak...

 

8. Same thing. Se nummer 7 ;)

 

9. UIQ har gjort et stort fremskrit innenfor FC modus. UIQ 2.x var mye værre. Så jeg setter iallefall ikke store forventninger til det. P1000 derimot forventer jeg at er mer som Series 60 i FC. Det eneste som irriterer meg er at når man lukker flippen i for eksempel meldingsprogramet, så kommer man til stand-by modus, og ikke meldingsprogrammet. Irriterende...

 

10. Prøvd å stille equalizeren? Mulig det forbedrer lyden en del ;)

 

Du har nok en mandagstelefon, ja :p Skal ikke være så mye problemer med den. Men prøvd å ta en ny FW oppdatering uten å gjennoprette en backup, eller send den inn til reparasjon, så bør den bli bedre ;)

Lenke til kommentar
Har stort sett vært fornøyd med min TLF, men det var fordi jeg ikke var klar over hva telefonen driver med når den ser ut til å være i orden.

Slik min tlf er nå, så kan jeg ikke stole på den i det hele tatt.

Telefonen ser helt normal ut, alt virker tilsynelatende ok.

Her kommer dagen lille historie: Dama ringte i dag forrmiddag på min hustelefon å lurte på om jeg hadde fått tekst meldingene hennes på mobilen min. Jeg åpna flippen for å lese meldingene, det var ingen meldinger der! Hmmm, tenkte jeg, er vel noen problemer i nettet. Alt virket som sagt normalt på telefonen. Etter en stund ville jeg sjekke E-mailen min, startet Wlan på tlf, skannet etter mitt hjemme wlan, fant INGEN..... Prøvde å skru av tlf, det gikk IKKE å skru den av. Tok ut batteriet, og restartet TLF. Da plutselig kom meldingene og det gikk fint å søke opp Wlan hjemme.....

Jeg ringte Sony Ericsson, å de sa att dette ikke var Software relatert, men en feil med telefonen, de mente jeg skulle sende den inn til reparasjon.

Kan jo likegjerne sende den inn, for slik det er nå så bruker jeg jo min gammle P900i likevel.....

Er det noen som har lignende problemer?

7012047[/snapback]

Har akkurat samme problem. Har sendt min i retur...

Lenke til kommentar
Har stort sett vært fornøyd med min TLF, men det var fordi jeg ikke var klar over hva telefonen driver med når den ser ut til å være i orden.

Slik min tlf er nå, så kan jeg ikke stole på den i det hele tatt.

Telefonen ser helt normal ut, alt virker tilsynelatende ok.

Her kommer dagen lille historie: Dama ringte i dag forrmiddag på min hustelefon å lurte på om jeg hadde fått tekst meldingene hennes på mobilen min. Jeg åpna flippen for å lese meldingene, det var ingen meldinger der! Hmmm, tenkte jeg, er vel noen problemer i nettet. Alt virket som sagt normalt på telefonen. Etter en stund ville jeg sjekke E-mailen min, startet Wlan på tlf, skannet etter mitt hjemme wlan, fant INGEN..... Prøvde å skru av tlf, det gikk IKKE å skru den av. Tok ut batteriet, og restartet TLF. Da plutselig kom meldingene og det gikk fint å søke opp Wlan hjemme.....

Jeg ringte Sony Ericsson, å de sa att dette ikke var Software relatert, men en feil med telefonen, de mente jeg skulle sende den inn til reparasjon.

Kan jo likegjerne sende den inn, for slik det er nå så bruker jeg jo min gammle P900i likevel.....

Er det noen som har lignende problemer?

7012047[/snapback]

Har akkurat samme problem. Har sendt min i retur...

7130089[/snapback]

 

Ja det var vel noe av det samme jeg opplevde på de 2 dagene jeg hadde telefonen (angrerett benyttet idag).

Går ikke ann å ha en telefon man ikke kan stole på, samme hva grunnen til feilen er.

Når telefonen ser ut som den er i live, men i virkligheten er hjernedød, så kan man ikke stole på den. I går, som forøvrig var min siste bruksdag på telefonen, sto den på, menyer og alt virket tilsynelatende, men ingen meldinger eller samtaler kom gjennom, akkurart slik du skriver her. Måtte til slutt slå den av (det virket), og på i gjen før den var normal. Dette er ikke holdbart, og virker merkelig at etter 1 år forsinkelse, så kommer noe så dårlig på markedet. Dette virker jo som en "alpharelease" av en telefon, virker ikke som de tester de så veldig fælt før de kommer på markedet.

Med en del merkelige oppgaver, og program man kan legge inn på en symbian telefon, så er det vel bare å forvente at enheten oppfører seg merkelig etterhvert. Men når den oppfører seg merkeleg rett ut av esken, da har jeg ikke mye tiltro til produktet :(.

 

Nå ender det vel opp med at jeg bestiller meg en K800i istedet, den har ikke alle funksjonene jeg trenger, men den har iallefall fått mye skryt, og den har et ok kamera.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg har nevnt det tusen ganger før, men folk må restarte mobiltelefonen innimellom. P-serien til Sony Ericsson har jeg erfart at er ekstremt følsom der. Og P990i er alt annet en et unntak. Så hvis man skrur av telefonen på natta vil mange av bugsene forsvinne, eller enda bedre, de vil aldri oppstå ;)

 

Og så er det selvfølgelig viktig å ha siste FW som ilpostino sier ;)

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg har nevnt det tusen ganger før, men folk må restarte mobiltelefonen innimellom. P-serien til Sony Ericsson har jeg erfart at er ekstremt følsom der. Og P990i er alt annet en et unntak. Så hvis man skrur av telefonen på natta vil mange av bugsene forsvinne, eller enda bedre, de vil aldri oppstå ;)

 

Og så er det selvfølgelig viktig å ha siste FW som ilpostino sier ;)

7133386[/snapback]

 

et lite spørsmål til det å ha telefonen skrudd av om natten: Vil da alarmen fremdeles fungere på morgenen? (bruker telefonen som vekkeklokke)

Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Har hørt at det går an, men aldri testet det. Er slvfølgelig ikke værre enn å sette alarmen på om to minutter, skru av telefonen og vente :p

 

Svarer på mitt eget spørsmål, siden jeg regner med at flere har problemer med det:

For å kunne ha albumbilder i medieavspilleren må man plassere bildene i samme mappe som sangene og ikke ha skjulte filer. Hver enkel fil må vises. Du kan ikke velge alle på en gang, velg en og en i File Manager på PC-en, og høyreklikk - egenskaper - fjern haken for skjul. Det går ikke ellers. Filen ser ikke skjult ut i File Manager, men den er det alikevel. Utrolig irriterende å gå på en slik bagatellfeil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...