Gå til innhold

Problemer med USB-disk


Mofo

Anbefalte innlegg

Jeg har en USB disk (SATA-disk og eMagic kabinett) som er koblet til min bærbare pc med USB. Dette har i lang tid fungert utmerket, helt til disken plutselig ikke dukket opp i "min datamaskin".

 

Når jeg slår av og på disken får jeg beskjed at det kobles til en "usb masselagringsenhet", og i enhetsbehandling kommer det opp "usb disk" under diskstasjoner. Det virker som om det ikke er noe problem med selve disken, bare at den ikke får en stasjonsbokstav slik at den kan brukes.

 

Er det noen som vet hva jeg må gjøre for å få den til å virke igjen - er veldig avhengig av den del av filene på disken i forbindelse med studiet som er begynt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kommer ikke opp på administrative verktøy (diskbehandling under datamaskinbehandling...

Tror den forsvant etter at den ble utrykt fjernet fra systemet (USB ledning tatt ut fra datamaskinen uten å ha "løst ut maskinvare" først...) - kan dette ha noe å si (har gjort det med minne-penner flere ganger uten at det har skjedd noe - men aldri tidligere gjort det med disken)?

Lenke til kommentar
Den kommer ikke opp på administrative verktøy (diskbehandling under datamaskinbehandling...

Tror den forsvant etter at den ble utrykt fjernet fra systemet (USB ledning tatt ut fra datamaskinen uten å ha "løst ut maskinvare" først...) - kan dette ha noe å si (har gjort det med minne-penner flere ganger uten at det har skjedd noe - men aldri tidligere gjort det med disken)?

6720011[/snapback]

 

Ingen som har forslag til løsning?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Se tråden jeg nettopp skrev i, Mofo:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=594395&hl=

 

Jeg tror jeg har samme problem som deg. Og ikke bare med en disk, men to disker og et eMagic-kabinett:

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=35690

 

Denne du har?

 

Hører du om disken din spinner opp når du prøver å skru den på? Hos meg spinner den opp og ned, opp og ned, opp og ned i det uendelige virker det som.

 

Denne tråden i tillegg:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=569579

Lenke til kommentar

Jeg har heldigvis sluppet problemer med disken i det siste (kan kanskje være fordi den er lite i bruk), men ser at det er mange som er missfornøyd med kabinettet... kanskje man skal skifte dette ut så fort som mulig får å være trygg? Eller skal man bare satse på at jeg har fått en av få nærmest feilfri og at det vil vare en stund til?

Lenke til kommentar

Jeg brukte ikke disken så mye. Jeg plugget den bare i når jeg skulle ta backup eller overføre data fra diskene som står i selve PC-kabinettet.

 

Var jeg deg ville jeg dumpet eMagic-boksen snarest. Jeg kommer ikke til å ta sjansen på dette søppelet igjen.

 

Hva slags harddisk var det du hadde problemer med? Mine var begge WD.

Lenke til kommentar

redd data'en ved hjelp av GetBackData for NTFS(FAT32 hvis det er nødvendig) og formater disken, hvis den fortsatt ikke fungerer, prøv i et annet kabinett eller en stasjonær maskin.

Kast så disken eller kabinettet alt ettersom.

 

Eksterne disker er synkront med risiko for datatap og ustabilitet. Og ikke en sikkerhetsfaktor. Alt for mange støtter seg på en usb disk, eller en usbpinne som de lar slenge rundt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...