Gå til innhold

Kjempetilbud hos MPX.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den rabatten minner meg om noe:

Via jobben til min mor, fikk vi en bedriftsavtale som lovte "betydelige rabatter". Logget inn, tastet inn koden for bedriftskunde, og vi fikk opp priser som var redusert med omtrent 30%. Gleden varte til vi fant ut at prisene var uten MVA. Sendte en mail til MPX, og fikk til svar at det var 4% rabatt, og at "det var mye for en lavprofittsbedrift".

 

Kan jo knapt kalles rabatt :p.

(Ikke MPX jeg synes er idiotiske, heller den presentasjonen vi fikk med koden som skulle gi flotte rabatter.)

Lenke til kommentar
Den rabatten minner meg om noe:

Via jobben til min mor, fikk vi en bedriftsavtale som lovte "betydelige rabatter". Logget inn, tastet inn koden for bedriftskunde, og vi fikk opp priser som var redusert med omtrent 30%. Gleden varte til vi fant ut at prisene var uten MVA. Sendte en mail til MPX, og fikk til svar at det var 4% rabatt, og at "det var mye for en lavprofittsbedrift".

 

Kan jo knapt kalles rabatt :p.

(Ikke MPX jeg synes er idiotiske, heller den presentasjonen vi fikk med koden som skulle gi flotte rabatter.)

6719962[/snapback]

 

Hehe. Rabatt er rabatt da... :p

 

Får vel si at jeg skjønte at det var en leif på siden til MPX. De er neppe SÅ smålige :) Best å komme med den innrømmelsen når vi ser at det faktisk er bedrifter som setter ned varer med 4% og står fast på at det er et bra tilbud :roll:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke 4% er så ille når det er snakk om butikker som allerede har lave priser. Tenk deg at du gjør et stort innkjøp på rundt 100 mill. Da får du faktisk 4 mill i rabatt. For butikker som har dyrere utgangspriser er det mulig å gi mer rabatt. Butikken skal jo ikke gå i minus på å selge varene sine.

 

Til syvende og sist. Er man ikke fornøyd med prisene man får har man lov til å shoppe andre steder :)

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke 4% er så ille når det er snakk om butikker som allerede har lave priser. Tenk deg at du gjør et stort innkjøp på rundt 100 mill. Da får du faktisk 4 mill i rabatt. For butikker som har dyrere utgangspriser er det mulig å gi mer rabatt. Butikken skal jo ikke gå i minus på å selge varene sine.

 

Til syvende og sist. Er man ikke fornøyd med prisene man får har man lov til å shoppe andre steder :)

6721964[/snapback]

 

Forsåvidt enig der. Bensintilbud på 4% er et godt tilbud, f.eks.

 

Men datautstyr har relativt bra avanse, og hvis noen selskaper selger til - i forhold til innkjøpspris - virkelig lave priser, uten å hevde seg høyt oppe i prisguiden f.eks. ville jeg byttet leverandør på flekken. Håper noen skjønte logikken her.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke 4% er så ille når det er snakk om butikker som allerede har lave priser. Tenk deg at du gjør et stort innkjøp på rundt 100 mill. Da får du faktisk 4 mill i rabatt. For butikker som har dyrere utgangspriser er det mulig å gi mer rabatt. Butikken skal jo ikke gå i minus på å selge varene sine.

 

Til syvende og sist. Er man ikke fornøyd med prisene man får har man lov til å shoppe andre steder :)

6721964[/snapback]

 

Forsåvidt enig der. Bensintilbud på 4% er et godt tilbud, f.eks.

 

Men datautstyr har relativt bra avanse, og hvis noen selskaper selger til - i forhold til innkjøpspris - virkelig lave priser, uten å hevde seg høyt oppe i prisguiden f.eks. ville jeg byttet leverandør på flekken. Håper noen skjønte logikken her.

6722450[/snapback]

 

Datautstyr har LITEN avanse, SVÆRT liten faktisk.

En stor nettbutikk tjener f.eks 2,85% på en Intel CPU av typen E6700...

På periferutstyr derimot er det mer å hente.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke 4% er så ille når det er snakk om butikker som allerede har lave priser. Tenk deg at du gjør et stort innkjøp på rundt 100 mill. Da får du faktisk 4 mill i rabatt. For butikker som har dyrere utgangspriser er det mulig å gi mer rabatt. Butikken skal jo ikke gå i minus på å selge varene sine.

 

Til syvende og sist. Er man ikke fornøyd med prisene man får har man lov til å shoppe andre steder :)

6721964[/snapback]

 

Forsåvidt enig der. Bensintilbud på 4% er et godt tilbud, f.eks.

 

Men datautstyr har relativt bra avanse, og hvis noen selskaper selger til - i forhold til innkjøpspris - virkelig lave priser, uten å hevde seg høyt oppe i prisguiden f.eks. ville jeg byttet leverandør på flekken. Håper noen skjønte logikken her.

6722450[/snapback]

 

Datautstyr har LITEN avanse, SVÆRT liten faktisk.

En stor nettbutikk tjener f.eks 2,85% på en Intel CPU av typen E6700...

På periferutstyr derimot er det mer å hente.

6722506[/snapback]

 

Tenkte som så at siden noen produkter er billigere en plass, og dyrere et annet sted, så er det en forskjell i avansen på varene innad i en butikk. Forskjellen i pris kan godt ligge på en håndfull % mellom de billigste og de som er helt middels. Betaler ikke disse stort sett ca. det samme for den samme varen fra sin leverandør? Hvis det stemmer så tar noen seg godt betalt på noen produkter, og selger nesten med tap på andre. Hvis det IKKE stemmer er det kanskje noen som burde skifte leverandør, eller...?

 

Men må også legge til at komplett denne uken satte ned prisen på sitt xfx 7900 gt (470M) med 300 kroner. Det er et prisfall på nesten 15%. Kan ikke tro at de selger med tap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...