Gå til innhold

LCD-display


Ybbe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter her og lodder på et i nuværende øyelokk. :smile:

Kommer med en guide på det snart.

 

Du skal koble til skriverporten. Altså ut av kabbiset og på porten. Eller du kan ta'n helt ut, lodde av printerporten og lodde rett på HK. Ikke å anbefale akkurat... :smile:

Lenke til kommentar

For eksempel kan du vise informasjon om temperaturer, last på CPU, ledig kapasitet på harddisk osv.

Om du har en DVD-spiller (programvaren altså) som støttes av Remote Selector, kan du vise kapittel og tid, du kan vise sangtittel i winamp osv.

Pluss at du kan vise ditt eget navn innimellom.

 

LCD-display er et leketøy, men JØSS så moro å holde på med! :smile:

Lenke til kommentar

Har hatt lcd display en stund, men pga at noen ledninger hadde detti ut satt jeg og lodde igår..

(dagens unyttige info)

 

men han sa at han skulle plugge den til seriell porten og lurer på hvordan..

 

husk at det finnes både serielle og paralellport lcd..

 

har du paralell lcd har du to valg. enten ta ledningen inn i maskinen, ut på baksiden og inn på lpt porten. (paralellporten) eller ha et paralellkort inni i pcen på en kortplass og koble den på der.

Disse kortene koster ikke så mye tror jeg. en kamerat har brukt denne løsningen og er absolut penest. men må ha en ledig port plass og råd til kortet.

 

samme gjelder for seriell. Seriell kobling av lcd display er en helt annen måte. Har enda ikke sett noen gjør det selv seriell løsning. da må man kjøpe ferdig lcd display med ledninger og så samme her.. enten ut bakveien eller på et seriellkort inni i pcen.

 

Seriell er altså den beste og dyreste løsningen. du må ut med ca. 1000,- (utifra de alternativene vi har fra webshopper i norge) men også den enkleste... alt er ferdig og bare å plugge inn.

 

kjøper du paralell lcd kan du kjøpe et løst til 200,- og lodde på en gammel parallel kabel.

billigst, men da må du kunne lodde og du må kunne skjønne et lodde skjerma (eller hva det kalles) og risikerer at ledninger løsner (tips. el-lim/tape)

 

software messig er må du ha software tilpasset det interface du har, men de fleste programmer har støtte for både seriell og paralell. noen er spesifikk for det ene...

 

dette ble jo mer en generell lcd info =)

Er også igang å lage en artikell om lcd display så det er sagt..

 

er det noen som lurer på noe, så bare ta kontakt med meg pr epost eller her. =) Liker å hjelpe til.

Lenke til kommentar

Quote:


yngvestein skrev (2002-10-24 12:59):

Noen som har erfaring med LCD i front på Chieftec.

Er jo ganske mye plass bak døren. (Mm du har noe rart der). Uansett. Det BURDE være plass der, men noen som kan si det av pur erfaring?



 

Det er der jeg har det...

ville ikke anbefale det veldig.. ser pent ut når døra er igjen, men får nesten ikek døra igjen pga ledningene. også må du lage et hull hvor ledningene kan gå gjennom.. Litt mye kluss, men har du loddet lcden slik at ledningene er litt lange utifra lcden før de møtes går det nok fint. Jeg har motstandene ganske nærme lcden ergo er de iveien når jeg skal lukke døren. har også ført til at jeg har ødelagt øverste "hengsle" på døren, så nå detter døra av hele tiden.. Men ta deg tid og gjør det pent så funker det nok fint =)

 

Skal ha med Air Silver kabinett nå så da skal jeg ha den i front, men helt nederst på sølv området. kommer til å se enda finere ut der... også kan jeg ha ledningene inni kabinettet. slipper den teite døra.. =)

 

 

har vel de gamle bildene fra når det ble satt inn på home.no.net/milkwood

Lenke til kommentar

Det jeg kunnet tenke meg istedet for det lamme "svart-hvitt" displayet er ordtlige fargedisplay. Disse får man jo for en 1000 lapp og man kobler det på skjermkortet som en skjerm nr 2.. Det må da være mulig å skaffe programmer som gjør det samme for en slik skjerm som de som kobles serielt/paralellt.

 

Er det noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-24 12:59, skrev yngvestein:

Noen som har erfaring med LCD i front på Chieftec.

Er jo ganske mye plass bak døren. (Mm du har noe rart der). Uansett. Det BURDE være plass der, men noen som kan si det av pur erfaring?



sjekk http://www.thumb.dk ... han har lcd...men ikke bak døra..jeg synes selv at det er finest om LCD`en dekker to cd brønner...lage at plexi vindu i døra i tillegg...fett ass...hehe

Lenke til kommentar

Quote:


aurstad skrev (2002-10-24 14:18):


Det jeg kunnet tenke meg istedet for det lamme "svart-hvitt" displayet er ordtlige fargedisplay. Disse får man jo for en 1000 lapp og man kobler det på skjermkortet som en skjerm nr 2.. Det må da være mulig å skaffe programmer som gjør det samme for en slik skjerm som de som kobles serielt/paralellt.


Er det noen som har erfaring med dette?




 

Aldri hørt om.. url?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...