Gå til innhold

Miami Vice - labert


Spr0cket

Anbefalte innlegg

Jeg irriterte meg over bruken av digitale kameraer i Collateral, jeg også. Det blir ikke mer realistisk av at det er kornete, jeg ser nemlig ikke kornete i mørket. Det tiltrekker oppmerksomhet til at det faktisk filmes, og det verste en film kan gjøre er å miste publikum fordi de kommer på "oisann, dette er jo en film jeg ser på".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
irriterte emg også om crapcameraene som var brukt til tider:P

6709233[/snapback]

 

Enig. Når de bruker håndholdt kamera så ofte som i denne filmen blir det bare slitsomt. :ermm:

6711446[/snapback]

 

Saa ofte? Det kunne ha fungert om personen som foerte kamera var en annen.

Mange filmer som funker med haandholdt kamera, alt kommer an paa kameramannen da.

 

6711991[/snapback]

 

Litt dårlig formulert fra min side.

Det jeg mente var at håndholdt kamera ikke alltid skaper mer en mer realistisk stemning, men at det som i denne filmen, etterhvert bare blir slitsomt å se på. Jeg tenker spesielt på en av de siste scenene, den hvor det var showdown mellom "de snille" og "de slemme".

Lenke til kommentar
irriterte emg også om crapcameraene som var brukt til tider:P

6709233[/snapback]

 

Enig. Når de bruker håndholdt kamera så ofte som i denne filmen blir det bare slitsomt. :ermm:

6711446[/snapback]

 

Saa ofte? Det kunne ha fungert om personen som foerte kamera var en annen.

Mange filmer som funker med haandholdt kamera, alt kommer an paa kameramannen da.

 

6711991[/snapback]

 

Litt dårlig formulert fra min side.

Det jeg mente var at håndholdt kamera ikke alltid skaper mer en mer realistisk stemning, men at det som i denne filmen, etterhvert bare blir slitsomt å se på. Jeg tenker spesielt på en av de siste scenene, den hvor det var showdown mellom "de snille" og "de slemme".

6718949[/snapback]

 

Ah, skjoenner hva du mener da.

 

Uansett, noen handholdte kameramenn gjoer fabelaktig jobb med aa faa publikum "inn" i filmen. Miami Vice sin kameramann bommet helt med den "feelingen", fordi jeg satt HELE tiden og irriterte meg over at kamera-kanten kuttet folk midt i fjeset, om dere skjoenner.

Lenke til kommentar

Jeg har bitt merke i at Michael Mann har en eller annen fetisj for "rar" kamerabruk. Noen ganger funker det, andre ganger synes jeg det blir litt dumt, men det ødelegger ikke filmen for meg. Det er jo en fin måte for en regissør å sette sin egen signatur på filmen.

 

Ellers synes jeg filmen var ganske dårlig. Forventa meg noe bedre. Misforstå meg rett: En helt grei action film, men altfor mye tull i blant. Skytescenene var høydepunktet i filmen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det tiltrekker oppmerksomhet til at det faktisk filmes, og det verste en film kan gjøre er å miste publikum fordi de kommer på "oisann, dette er jo en film jeg ser på".

6714228[/snapback]

Hva tenker du om montage-bevegelsen i 1920-tallets Sovjetunionen da?

6779877[/snapback]

Jeg tenker at du lærte om den for 3 uker siden :p

 

Ikke kom her og sleng rundt med filmvitenskap, mister. Jeg synes forøvrig ingenting om filmer fra 1920, annet enn at det var da man lærte hvordan lage film. Man utforsket teknikker og tanker som senere ble brukt i skikkelige filmer. Filmer fra den tiden var ofte viktige, nyskapende og revolusjonerende, men sett i et moderne lys er de uinteressante som noe annet enn pensum og i en divisjon langt under det som ble sluppet ut noen tiår senere.

Lenke til kommentar
Og da tenker jeg hovedsaklig åp bildekvaliteten. På samtlige mørke scener var det kornete og elendig sortfarge. minnet mest om billige digitalkamera som skal ta bilder i mørket, eller en film med høy iso. Noen andre som merket dette?

 

For øvrig var det helt grei underholdning, men jeg kommer neppe til å kjøpe den på dvd. Hvor ble det av theme-songen?

6703819[/snapback]

 

Synes den var veldig kornete. Men det kan også ha sammenheng med at jeg en halvtime før hadde sett digitalversjonen av "Cars".

Lenke til kommentar
Ikke kom her og sleng rundt med filmvitenskap, mister. Jeg synes forøvrig ingenting om filmer fra 1920, annet enn at det var da man lærte hvordan lage film. Man utforsket teknikker og tanker som senere ble brukt i skikkelige filmer. Filmer fra den tiden var ofte viktige, nyskapende og revolusjonerende, men sett i et moderne lys er de uinteressante som noe annet enn pensum og i en divisjon langt under det som ble sluppet ut noen tiår senere.

6780361[/snapback]

 

Så ingen skal komme med anbefalinger, pekepinner eller kritiske spørsmål til deg, fordi du allerede veit alt? Jeg syns montage-bevegelsen høres unektelig spennende ut. De var den rake motsetning av Hollywood på den tiden, og var generelt annerledes, originalt og eksperimentelt. Så var det jo det å få tak i disse filmene, da :wee:

 

Lærte om dem på onsdag, forøvrig :p

Lenke til kommentar

:wee:

 

Jeg har sett både Battleship og Strike, og synes svært lite om begge to. Jeg forstår relevansen til moderne tider og innflytelsen til Meyerhold og Eisenstein (jeg har lest en bok eller to om filmhistorie), men akkurat nå føler jeg mer for å utvide horsisonten for underholdningens skyld. Anbefalinger må for all del forekomme, så lenge de er noenlunde oppdaterte. Å se slike filmer nå blir kun for å ha sett dem, og det orker jeg ikke nå.

Lenke til kommentar
Det er bare så mye man kan si om Miami Vice før man går over til andre temaer. Slik er diskusjonen utvikling.

6782095[/snapback]

 

Enig. Og det er vel ikke mer aa si om aarets verste film uansett.

 

Saann, da var denne traaden ferdig. :D

6783038[/snapback]

 

kunne ikke dy meg men har du noen gang hørt om "Å".sånn der var det gjort :wee:

Lenke til kommentar
Tror du bør se litt mer film hvis dette var årets verste.

6783061[/snapback]

 

Joda, du kan ha et poeng der. Men jeg haaper dette blir aarets verste for meg! Av den enkle grunn av at da slipper jeg aa se VERRE filmer enn dette.

 

Og, jo - riktig - jeg er i et annet land, og skriver paa et engelsk tastatur. Vet det er irriterende aa lese alle disse aa'ene og oe'ene og ae'ene... Husker jeg irriterte meg mye over det selv, da jeg var i Norge og leste innlegg fra folk utenlands fra. Men kan'ke gjoere saa mye med det. :ohmy:

Endret av eranro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...