Gå til innhold

Miami Vice - labert


Spr0cket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går bra med aa-ene var bare jeg som kjedet meg litt.ikke noe personelig altså bry meg heller ikke om de er fra et annet land mistet faktisk hele rykte mitt på grunn av en flyktning

6783978[/snapback]

 

Vel aakej, da saa. Men jeg er ikke akkurat en flyktning! :!:

 

Hmm... Kåppi and pæist funker... Litt for tungvingt dog.

 

Ja, kjeder meg jeg ogsaa.. Paa jobb.

Lenke til kommentar

synes også det var ganske varierende bildekvalitet. I Troya svar den ganske kornete hele veien synes jeg (kanskje bevisst fra skaperene sin side) men her synes jeg (som nevnt tidligere) at det var idiotisk at det var dårlig bildekvalitet i de mørke scenene mens det var tilnærmet normal kvalitet i resten.

 

Filmen får ikke mer enn 3+ i boken min... synes det var litt platt handling og dårlig dynamikk mellom noen av karakterende i filmen.

 

når det gjelder hvordan filmen var filmet synes jeg den var grei. fikk ingen "wow" av måten filmen var filmet på....

Lenke til kommentar
men her synes jeg (som nevnt tidligere) at det var idiotisk at det var dårlig bildekvalitet i de mørke scenene mens det var tilnærmet normal kvalitet i resten.

 

Vel, det hadde vel kanskje vært rart om det hadde vært motsatt. Men det burde ikke være kornete bilder i en hollywood a-film. De må da passe på å ha gode nok kameraer til å takle mørke scener.

Lenke til kommentar
men her synes jeg (som nevnt tidligere) at det var idiotisk at det var dårlig bildekvalitet i de mørke scenene mens det var tilnærmet normal kvalitet i resten.

 

Vel, det hadde vel kanskje vært rart om det hadde vært motsatt. Men det burde ikke være kornete bilder i en hollywood a-film. De må da passe på å ha gode nok kameraer til å takle mørke scener.

6786883[/snapback]

 

av og til virker det som litt kornete bilder brukes for å poengtere noe eller få frem noe i filmen.. men da er det litt mer gjennomgående enn i Miami Vice...

Lenke til kommentar
Hvordan bruker man kornete bilde til å poengtere noe i en film?

 

sorry - dårlig formulert fra min side. Foreskjellige resigører har jo helt forskjellig måte å "formulere" seg kunstrerisk. Therence Malick har for eksempel en helt annen måte å utrykke seg på enn Ridley Scott. Det jeg prøvde å få frem var at kornete bilde kan være et virkemiddel når det gjelder det visuelle virkemiddelet de bruker....

 

(de resigørene brukte jeg bare fpor å statuere eksempler på totalt forskjellige utrykksformer når det gjelder film)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det er ingenting unormalt eller merkelig med kameraføringen. At filmen er skutt i 30 fps og ikke 24 fps har derimot en veldig spesiel effekt. Og grunnen til at Mann har skutt denne og Collateral digitalt på Viper er fordi lysfølsomhet og dynamic-range er mye bedre på video (av dette kaliberet).

 

EDIT: Grainen og støyet i filmen er et resultat av filmen er skutt i 2K og 1080P, som ikke tilsvarer 35mm film sin oppløsning, og den kraftige gain-funksjonen til Cinealta (eller Viper).

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...