Venerable Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Taktikken i AV generelt er ganske no-brainer så lenge man har litt kunnskap om stedet. Men det er et spesielt emne i taktikken, hvor jeg er uenig med folk flest. Derfor tenkte jeg vi kunne diskutere saken her (og andre emner hvis diskusjonen utvikler seg). Dette handler om de første minuttene. Jeg spiller som Horde (Om dette gjelder for Alliance vet jeg ikke), og så godt som 95% av alle spillerene stikker alltid til Snowfall først, siden den er den nøytrale graveyarden og høres derfor ut som en viktig GY å ta. Og de massive/lange/kjedelige kampene begynner oftest der. Da bruker Horde Iceblood som hoved GY, og Alliance bruker Stonehearth. Men dette er ikke AB, man vinner ikke av å ha flest GYer. Dette handler om å komme seg til motstandernes base først. Hvis Horde vinner SF, begynner de såklart å presse mot SH. Så hvorfor i helvete skal alle ta SF først, når SH er det egentlige målet uansett? En naturlig følge av å ta SF først, er at Alliance kommer til å bruke SH som deres hoved GY. Og det er jo sinnsykt mye vanskeligere å ta en GY som 99% av alle Alliance spillerne bruker. Enn å ta en som ingen bruker. Min erfaring har vist at hvis man lar Alliance vinne SF, og gir dem litt motstand er det svært enkelt å ninjae SH. Og da man har spart de 30-45 minuttene det ellers ville ha tatt. Når vi først får SH er det også svært mulig at Alliance mister spillere, ettersom mange stikker når laget deres begynner å tape. Noen vil kanskje påpeke at da blir IB et lett bytte, og alliance begynner å presse nedover samtidig som vi presser oppover. Og hele greia blir bare en konkuranse om hvem som klarer å være raskest. Noe jeg egentlig ser på som positivt (dog ikke optimalt). Hvis din gruppe i hele tatt hadde klart å vinne SF og så presse seg fram til SH etc etc så skal dere klare dette også. Man forkorter spillet, og det er vel positivt. Er vel ingen som liker lange AVer? Hvis gruppen din er god nok hender det ofte at man tar SH, klare å holde IB og samtidig ta SF. Som presser Alliance helt opp til SP. Og det er jo også positivt såklart. Her er et kart over Alterac Valley hvis du er usikker på hvor de forskjellige stedene er.
nazrm Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Noen vil kanskje påpeke at da blir IB et lett bytte, og alliance begynner å presse nedover samtidig som vi presser oppover. Og hele greia blir bare en konkuranse om hvem som klarer å være raskest. Det der er tilfellet på min server for tiden. Syns det er ganske greit egentlig, unngår timesvis med zerging og slikt.
Venerable Skrevet 19. august 2006 Forfatter Skrevet 19. august 2006 Tror jeg skal tolke den manglende interessen om emnet som at folk flest ikke bryr seg og bare dilter etter alle andre
Cissa_K Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Tror jeg skal tolke den manglende interessen om emnet som at folk flest ikke bryr seg og bare dilter etter alle andre 6707171[/snapback] Tingen er bare den at det finnes ikke et organisert raid i AV som ikke er på ca 5-10 man. Dette kan selvfølgelig hjelpe, men når det er 30 andre som ikke gidder gjøre så mye annet enn å zerge og gå solo, så er taktikker i AV lite verd. Det er ingen som gidder. Enste jeg har vært med på er at jeg og et par andre healers har en gruppe med 2 warriors og dps som vi healer, og gjør mer eller mindre jobben for resten av folka på vår side. Vi pusher, og som regel er det folk som løper etter. Vi ninjaer GY og tower points og folk følger på. Som regel tar vi SF først og så Tower Pint og garisson, videre til IB osv. Når jeg kom in i en AV uten folk jeg kunne heale, da var det zerging på meg også. Poenget er, enten må du ha en liten, men god gruppe, eller du må he nesten alle med deg, som gjør det samme, sammen.
nazrm Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Det vi gjør på Kul Tiras, er at vi joiner AV med WSG/AB gruppen, samtidig. Da har vi 10-15 folk inne, og kan vinne relativt raskt. På den måten unngår man kjedelig zerg og får fort rep/honor mens vi venter på AB/WSG. ^_^ Om det ikke er noen gruppe utenfor det store raidet, så kan det ta tid... Om bare 5 folk eller mer er organisert, så hjelper det noe grusomt mye. Folk følger etter!
aspyr Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Det som funker best om man er alliance, er bare å rushe FW, cappe den, ha 10-15 folk stående igjen der samtidig som resten av gruppen tar tårn, flagger hut og dreper warmasters -> drek'thar. Når jeg skulle bli exalted hadde vi vel en gruppe på omtrent 20, vant hver AV på 9-10 minutter.
ØysteinT Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 På min server (Burning Blade-US, en PvP server), tar *aldri* Horde og løper etter Snowfall. Det som skjer de første minuttene er: Alliance: Capper Snowfall og løper til Galv og dreper han, før de fortsetter til IB tower/gy. Horde: Ødelegger SH bunker og tar SH gy, og går på Icewind bunker. Hopper normalt over Belinda. Øystein
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå