Gå til innhold

Hva er din Musikk for deg?


augulv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er en melodiøs person. Altså jeg hører på musikk mest for melodien og rytmene, og ikke for teksten. Kan ikke komme på en eneste sang jeg liker for tekstens skyld. Det må i så fall bare være romantiske ballader.

 

Altså hører jeg på metal, rock, klassisk og annet. For å spesifisere med en liste:

 

Mark Knopfler/Dire Straits

Phil Collins

Pantera

Metallica

Dream Theater

Circus Maximus

Opeth

Beethoven (elsker piano)

Rachmaninov

Chopin

Yngwie Malmsteen (elsker også gitar. El- og akustisk)

Stevie Ray Vaughan

Santana

Gåte

Vamp

Bjørn Eidsvåg

In Flames

ACDC

Iced Earth

Bob Marley

Therion

Massive Attack

Johnny Cash

Andy Kuntz

The Cranberries

Marilyn Manson

Øystein Sunde.

 

Mange flere også, men jeg føler at jeg er for glad i musikk til å slenge fra meg en likegyldig kommentar som "Jeg liker egentlig alt". Det er mye jeg ikke liker. Rap/hiphop har jeg ingen forkjærlighet for. Kanskje nettopp fordi det handler kun om tekst, mens jeg som sagt ikke hører så mye på tekst. Og techno appellerer heller ikke. Chill-trance kan være veldig fint å høre på. Ambient Nights. Hjertet mitt ligger nok mest i metal og klassisk musikk, som også har tette bånd. Symphony X, Circus Maximus og Metallica S&M er gode eksempler. Også litt Dream Theater kanskje.

Lenke til kommentar

Min musikksmak dreier seg stort sett om en søken etter den gode melodi.

Dette fører til at enkelte plaserer meg i kategorien "melodi-h**e" og det kan vel til en viss grad stemme. Dog styres ikke min melodi-prostiusjon av hverken Håkon Moslet platekompaniet eller Radio1.

 

Den gode melodi er å finne i nesten alle sjangere - dog opplever jeg selv at det forekomsten av det jeg oppfatter som en "god melodi" forekommer sjeldnere i sjangerene hip-hop, trip-hop, trash og death metal. :hmm:

 

For tiden er de artister som står mest i fokus: Joe Satriani, Scissor Sisters, Dave Matthews band, Tom Petty, D'sound, Bruce Springsteen, Rhapsody og Karen Jo-Fields... :):):):D

 

Inseer nå at dette ble noget "intetsigende" om min musikksmak... :p

 

Edit: Må for all del ikke glemme at ALT ToTo har laget (med ett mulig untak av Tamboo) er fantastisk.. Gammel DT er heller ikke å forakte!

Endret av KRZT
Lenke til kommentar
Høres kanskje litt corny ut, men det er sant. For meg er musikken noe som er større enn både meg selv og selve livet. Får en følelse av at livet faktisk har en mening når jeg hører på favorittbandene mine.

6820986[/snapback]

Ganske enig med den her. Musikk er digg. Men jeg må si meg uenig i mye av det som er skrevet her. Når folk sier "ta heller fra meg livet enn musikken" blir det i mitt hode ikke annet enn tull. Om en hadde stått med en pistol mot hodet ditt og sagt "enten slutter du å høre på musikk, eller så dreper jeg deg" er jeg helt sikker på at alle hadde valgt å beholde livet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er en melodiøs person. Altså jeg hører på musikk mest for melodien og rytmene, og ikke for teksten. Kan ikke komme på en eneste sang jeg liker for tekstens skyld. Det må i så fall bare være romantiske ballader.

 

ikke at alle bandene du nevnte er melodiske men :p rytmen er der vel ;) hehe

 

Jeg hører mest på 80 talls hard rock og gitarinstrumentaler for det meste

 

Steve Vai

Joe Satriani

Motley Crue

Aerosmith

Winger

Britny Fox

G3

Eric Johnson

Skid Row

 

hvis du faktisk bryr deg, sjekk ut her: http://www.last.fm/user/sixx/ :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...