Gå til innhold

VGA eller komponent mellom xbox og LE-32R72B?


sogasg

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Er VGA- eller komponentkabel best mellom xbox 360 og VGA eller komponent mellom xbox og LE-32R72B?

 

Jeg har lest en del rundt på forumet og folk sier det er forskjellig fra TV til TV så jeg lurer på hva som er best til dette TV? :hmm:

 

"Jeg har bestillt TV :dribble: , men lurer på hvilke kabel jeg trenger å kjøpe"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo!

 

Er VGA- eller komponentkabel best mellom xbox 360 og VGA eller komponent mellom xbox og LE-32R72B?

 

Jeg har lest en del rundt på forumet og folk sier det er forskjellig fra TV til TV så jeg lurer på hva som er best til dette TV? :hmm:

 

"Jeg har bestillt TV  :dribble: , men lurer på hvilke kabel jeg trenger å kjøpe"

6694427[/snapback]

 

jeg vil si komponent! Da har du mulighet til HD oppløsning, det støtter vel ikke VGA?

 

Tv er forresten lekker og med meget bra bilde. (Selger slike til daglig)

Lenke til kommentar

Jeg har en samsung LE32M61 og har både Microsofts sine VGA og component kabler samt Monster component.

Component kablene gir ett bedre bilde etter min smak, med VGA kabelen blir bildet alt for mørkt, man mister ganske mange detaljer.

 

Når det gjelder MS sin component VS Monster sin, så er moster kabelen marginalt bedre, men helt klart ikke vært prisforskjellen.

 

Gå for Microsoft sin component så blir du fornøyd.

Lenke til kommentar
Jeg har selv en Samsung LE32R75B. Strålende fornøyd!

Et av de bedre panelene til samsung.

 

Bruk komponent hvis du skal bruke den til XBOX 360.

Med VGA får du bare 480p :)

 

Kos deg!

6695032[/snapback]

 

igjen, hvor får dere all informasjonen deres fra? Ville gjetninger?

 

VGA-kabelen støtter 640x480, 848x480, 1024x768, 1280x720(720p),1280x768, 1280x1024 og 1360x768

 

edit:

Når det er sagt er nok uansett komponent det beste valget.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
Jeg har selv en Samsung LE32R75B. Strålende fornøyd!

Et av de bedre panelene til samsung.

 

Bruk komponent hvis du skal bruke den til XBOX 360.

Med VGA får du bare 480p :)

 

Kos deg!

6695032[/snapback]

 

igjen, hvor får dere all informasjonen deres fra? Ville gjetninger?

 

VGA-kabelen støtter 640x480, 848x480, 1024x768, 1280x720(720p),1280x768, 1280x1024 og 1360x768

 

edit:

Når det er sagt er nok uansett komponent det beste valget.

6695161[/snapback]

jeg skjønner det ikke ihvertfall..

sitter her og spiller i 720p på en pc-skjerm med vga-kabel.

Lenke til kommentar
Jeg har selv en Samsung LE32R75B. Strålende fornøyd!

Et av de bedre panelene til samsung.

 

Bruk komponent hvis du skal bruke den til XBOX 360.

Med VGA får du bare 480p :)

 

Kos deg!

6695032[/snapback]

 

igjen, hvor får dere all informasjonen deres fra? Ville gjetninger?

 

VGA-kabelen støtter 640x480, 848x480, 1024x768, 1280x720(720p),1280x768, 1280x1024 og 1360x768

 

edit:

Når det er sagt er nok uansett komponent det beste valget.

6695161[/snapback]

Samsung Panelet tar bare 480p via VGA.
Lenke til kommentar

Dersom skjermen har VGA-inngang er det helt usannsynlig at den ikke støtter 720p over denne.

 

Fordelen med VGA er forøvrig at den takler flere oppløsninger enn komponent. I tillegg får du mulighet til å skalere bildet lik TVens oppløsning dersom du ser DVD fra 360en. Det kan du ikke gjøre med komponent. Personlig ville jeg valgt VGA.

Lenke til kommentar
Jeg ville brukt component kabel pga Jeg syns bildet blir lysere og at du ikke får spilt gamle xbox titler på vga kabelen

6696307[/snapback]

 

Hæ? Hvor har du det frà?

6696499[/snapback]

Ehh egene erfaringer.. vær eneste gang jeg bruker VGA kabel på en lcd skjerm jeg har med oppløsning 1280x1024 står det noe rart som jeg ikke husker nå og at jeg må bruke en annen kabel..

etter og ha sjekka en gang til står det.. The VGA HD AV Cable does not support the PAL-50 setting requierd by this game. connect the composite connector of your cable or use an advanced scart og component hd av cabel.. har prøvd på halo 1 og 2 og forza motorsport og alle spilla kommer det samma melding på når jeg bruker vga kabelen så der har jeg det i fra

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar
Ehh egene erfaringer.. vær eneste gang jeg bruker VGA kabel på en lcd skjerm jeg har med oppløsning 1280x1024 står det noe rart som jeg ikke husker nå og at jeg må bruke en annen kabel..

etter og ha sjekka en gang til står det.. The VGA HD AV Cable does not support the PAL-50 setting requierd by this game. connect the composite connector of your cable or use an advanced scart og component hd av cabel.. har prøvd på halo 1 og 2 og forza motorsport og alle spilla kommer det samma melding på når jeg bruker vga kabelen så der har jeg det i fra

 

Det visste jeg ikke. Rart det der. Halo2 støtter jo i alle fall PAL-60, så det burde jo ikke være required å kjøre på PAL-50. Men når du får den meldingen så virker det jo som om det ikke går da.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, jeg bare kikka i papirene, og har egentlig ikke peiling på akuratt det der.

Men Dere mener altså at hvis jeg kjører VGA på LE32R75'en min bør jeg få bra bilde?

Det må testes.

 

Kan jeg kjøpe en kabel som er slik:

DVI <-> VGA.

 

Altså at jeg bruker DVI uttaket fra skjermkortet mitt? Evt hvor kjøper jeg noe slik?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...