Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte registerreim - pris?


aiela

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har aldri vært her inne før, men søkte litt rundt på nett for å finne informasjon, og kom inn på denne siden. Virker jo som om folk har rimelig peiling her.

 

Jeg har en Opel Vectra 98-modell som har kjørt 190000. Her om dagen fikk jeg brev fra merkeverksted som jeg har brukt noen ganger, om at det var på tide med en service igjen. Greit nok, tenkte jeg. Men så sto det nederst: "Har du huska å bytte registerreim? Denne skal byttes etter 60000 km".

Jasså, tenkte jeg, skal den det? Jeg kan jo null og niks om biler, men kan ikke huske at jeg har bytta registerreim før. Nå når jeg har surfa litt på nett har jeg funnet ut at det ikke er veldig bra hvis denne ryker, og at jeg kanskje må gjøre dette snart. Vil jo ikke risikere å ødelegge hele bilen heller... Jeg aner ikke når den blei skifta sist, men tipper jeg har kjørt godt over 60000 siden jeg kjøpte bilen...

 

Får man noe forvarsel om at det snart er på tide å bytte? En rar lyd i bilen eller noe? Og hva koster det å bytte registerreim? :hmm:

 

Er takknemlig for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke noe forvarsel, plutselig sier det PANG! en dag du er ute og kjører og da kan du angre bittert på at du ikke skiftet den..

 

Vanlig pris for dette, ikke merkeverksted, 3-7000 kroner avhengig av motortype og biltype samt hvor mye som må demonteres for å komme til på motoren...

Lenke til kommentar

60.000km mellom bytte av regreim er veldig lite. Om opel opererer med dette for å være helt sikker på at den ikke ryker eller om reimene deres er av dårlig kvalitet vet jeg ikke, men risikoen du tar ved å kjøre lenger mellom hvert bytte er relativt liten. De fleste andre bilmerker opererer med 90 eller 120.000 km intervaller.

 

Ta service og regreim bytte samtidig hvis du bestemmer deg for å bytte den, og prut litt på prisen. Hør også med feks Snap drive hva de skal ha for jobben.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke ha gamlet på et mulig registerreimsbrudd. Nå nylig var det jo om en Opel Corsa her på forumet, som mest sannsynligvis hadde reg.reim brudd. Ikke en sak som er noe særlig å ha på seg når det er ganske dyrt å få det reparert. Du har jo i tillegg en rimelig "ny" bil, burde tas vare, om den da ikke er en rustholk med meget mange bulker.

Ring til et annet Opel verksted i en annen by og spør hvor mange kilometer det er imellom reg. reim skift.

Lenke til kommentar

Hvis du har kjørt over 130.000 km uten å skifte register-reim, så er det russisk rullett når den kommer til å ryke! Få den skiftet! Hvis den ryker, kan motoren din gå rett til helv...

 

Opel har 60.000 km på sitt service-program som tid for å skifte reg.reim. Som du ser, så kan du, på eget ansvar, kjøre lenger, men denne kilometerstanden er satt p.g.a. at følgene av en slitt registerreim er så fatale for motoren på nyere biler!

 

På eldre opel-modeller er det bare å skifte reimen og stille inn registeret, men på nyere biler er det en litt annen historie!

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Hei, jeg eier en CHRYSLER GR: VOYAGER 1996 mod. jeg har akkurat kjøpt meg denne ( bygge bil) men så prøver jeg å finne ut om denne har register reim, eller kjede. er det noen her inne som kan gi meg ett svar på dette?

 

 

Enten kjedeoverføring eller drevoverføring.

 

PM meg de 8 siste i chassisnummeret ditt så kan jeg se om jeg kan finne noe info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...