Gå til innhold

Noe bra punk/rock?


Punk/rock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for å få det helt klart, Red Hot Chili Peppers er funk og Judas Priest er metal.

 

Jeg hører veldig sjelden på punk, men det beste er vel Sex Pistols og Ramones.

 

Favoritt-bandet til en kamerat av meg fra England er Alkaline Trio. Jeg har testa ut noen sanger av de, og det går ann; Mercy Me, Private Eye, Stupid Kid, Time To Waste, den personlige favoritten Wash Away og We've Had Enough. :)

Endret av white_pony
Lenke til kommentar
Green Day, Bad Religion, The Clash, Ramones og lignende band spenner over alt fra helt rolige sanger til rene punk sanger. Å putte de en sjanger er snevert og trangsynt.

6703957[/snapback]

 

Ramones er selvfølgelig punk-rock, no må vi ikke begynne å gå for langt her.

Bad Religion er selvfølgelig punk-rock, noe annet blir for tullete å si.

Green Day er til dags dato IKKE punk, noe annet blir forferdelig kjempetullete å si.

The Clash er eneste jeg er enig med deg i, så mye rart inni der at man kan bli gal av å prøve å plassere de i en sjanger.

 

Green day: Pop Rock/Punk, dermed ikke punk. På samme måte som Dimmu Borgir og Cradle Of Filth ikke er black metal.

Lenke til kommentar
Eulogy,19/08-2006 : 06:34]

Ærlig talt, begrunnelse dine er helt på trynet. Så mine meninger har ikke noe å si? Du vet vel hva et forum er til for? Hvis ikke så kan jeg forklare det for deg med teskje. Green Day var mer punk for maaaaaaaange år siden, nå er de ikke i nærheten. Vil du vite hva punk er? Da foreslår jeg at du sjekker ut mange av de banda som har blitt nevnt i dette emnet, så kanskje du forstår hva ekte punk er for noe.

Ja, vi er i 2006 nå, men hva så? Ekte punkere kjører ikke goth/emo stilen. Viser bare hvor lite peil du har som sier at de er punk fordi de ser ut som punkere. Sett deg inn i ting før du plaprer i vei med tåpeligheter. Greit nok at du er verdens største Green Day fan, men prøv å si noe fornuftig. Ikke tro på alt du leser. Hvis det hadde stått et sted at Kurt Nilsen er heavy metal, hadde du gått rundt og sagt at det er heavy metal fordi han er blitt kategorisert som heavy metal? Tviler på det. Det er LOV å være uenig med kategoriseringer. Green Day = Ikke punk! Ferdig med den saken.

 

 

Er du sur? :lol:

Dine begrunnelser har heller ikke vert verdens beste da du forklarer at Green Day og Elyas Machera ikke er punk pga. hvordan de ser ut:p

Jeg har aldri sagt at Green Day spiller punk fordi de ser ut som punkere heller, så nå begynner du å lyve. Det er litt usaklig.

Dessuten vet jeg utmerket godt hvordan gammel punk låter (og hvordan de så ut)

Men det forklarer jo ikke at de nyere bandene ikke er punk?

Og hva er forresten ekte punk? Forklar hva du legger i begrepet punk da!

 

Siterer deg:

"LOV å være uenig med kategoriseringer. Green Day = Ikke punk! Ferdig med den saken."

 

Ja det er lov å være uenig. Men her snakker du mot deg selv. Du bestemmer jo at Green Day ikke er punk. Og nei, vi er ikke ferdig med den saken.

Endret av vegkaar
Lenke til kommentar

les hele tråden;)

Har jeg ikke sagt meg enig i at de eldre skivene var mere punkete da?

Jo...

Og jeg sa at det nye albumet var mere en blanding av punk, pop og rock.

Jeg er kanskje utydelig men jeg er enig i at musikken deres har forandret seg.

Men jeg mener fortsatt det er punk.

For ikke å si punk(rock/pop vist du vil ha det på sølvfat.

Er faktisk ganske så enig i det Eyvindr skrev over

Endret av vegkaar
Lenke til kommentar
Eulogy,19/08-2006 : 06:34]

Ærlig talt, begrunnelse dine er helt på trynet. Så mine meninger har ikke noe å si? Du vet vel hva et forum er til for? Hvis ikke så kan jeg forklare det for deg med teskje. Green Day var mer punk for maaaaaaaange år siden, nå er de ikke i nærheten. Vil du vite hva punk er? Da foreslår jeg at du sjekker ut mange av de banda som har blitt nevnt i dette emnet, så kanskje du forstår hva ekte punk er for noe.

Ja, vi er i 2006 nå, men hva så? Ekte punkere kjører ikke goth/emo stilen. Viser bare hvor lite peil du har som sier at de er punk fordi de ser ut som punkere. Sett deg inn i ting før du plaprer i vei med tåpeligheter. Greit nok at du er verdens største Green Day fan, men prøv å si noe fornuftig. Ikke tro på alt du leser. Hvis det hadde stått et sted at Kurt Nilsen er heavy metal, hadde du gått rundt og sagt at det er heavy metal fordi han er blitt kategorisert som heavy metal? Tviler på det. Det er LOV å være uenig med kategoriseringer. Green Day = Ikke punk! Ferdig med den saken.

 

 

Er du sur? :lol:

Dine begrunnelser har heller ikke vert verdens beste da du forklarer at Green Day og Elyas Machera ikke er punk pga. hvordan de ser ut:p

Jeg har aldri sagt at Green Day spiller punk fordi de ser ut som punkere heller, så nå begynner du å lyve. Det er litt usaklig.

Dessuten vet jeg utmerket godt hvordan gammel punk låter (og hvordan de så ut)

Men det forklarer jo ikke at de nyere bandene ikke er punk?

Og hva er forresten ekte punk? Forklar hva du legger i begrepet punk da!

 

Siterer deg:

"LOV å være uenig med kategoriseringer. Green Day = Ikke punk! Ferdig med den saken."

 

Ja det er lov å være uenig. Men her snakker du mot deg selv. Du bestemmer jo at Green Day ikke er punk. Og nei, vi er ikke ferdig med den saken.

6706042[/snapback]

 

Sur? Faktisk ikke. Bare fortsett med tåpelighetene dine du. Snart sier du vel at HIM er black metal fordi du leste det i en avis eller no. Du har fortsatt IKKE peil på hva du sier. Du snur og vrir på det jeg skriver også, du prøver å få meg til å virke som at jeg er den som ikke har peil, men det er du som ikke har peil. Green Day er ikke punk.

 

Og når du nå sier deg enig med en annen her så motsier du alt du har sagt i emnet når det gjelder Green Day. Herre min hatt, småbarn er vanskelige...

Lenke til kommentar
Men jeg mener fortsatt det er punk.

For ikke å si punk(rock/pop vist du vil ha det på sølvfat.

6706096[/snapback]

Det er ikke punk i det hele tatt. Det er det jeg prøver å komme fram til. Slik musikken deres er nå. NULL PUNK. Nada, ikke noe. :)

6706128[/snapback]

 

hehe:p

jaja...da er vi uenige da;)

men jeg gidder ikke diskutere det mere for vi kommer ikke til noen løsning :p

Lenke til kommentar
Sur? Faktisk ikke. Bare fortsett med tåpelighetene dine du. Snart sier du vel at HIM er black metal fordi du leste det i en avis eller no. Du har fortsatt IKKE peil på hva du sier. Du snur og vrir på det jeg skriver også, du prøver å få meg til å virke som at jeg er den som ikke har peil, men det er du som ikke har peil. Green Day er ikke punk.

 

Og når du nå sier deg enig med en annen her så motsier du alt du har sagt i emnet når det gjelder Green Day. Herre min hatt, småbarn er vanskelige...

6706133[/snapback]

 

HAHAHAHAHAHA!

Du er så usaklig når du blander inn HIM og black metal.

Har du kanskje ikke fått med deg at det er punk vi diskuterer? :!:

 

Jeg er et lite barn ja men du klarer jo ikke å overtale meg til at green day ikke er punk.

Dessuten har jeg ikke vert vanskelig enda.

Kan bli enda mer ubekvemmelig vist du vil det ;)

Lenke til kommentar
Sur? Faktisk ikke. Bare fortsett med tåpelighetene dine du. Snart sier du vel at HIM er black metal fordi du leste det i en avis eller no. Du har fortsatt IKKE peil på hva du sier. Du snur og vrir på det jeg skriver også, du prøver å få meg til å virke som at jeg er den som ikke har peil, men det er du som ikke har peil. Green Day er ikke punk.

 

Og når du nå sier deg enig med en annen her så motsier du alt du har sagt i emnet når det gjelder Green Day. Herre min hatt, småbarn er vanskelige...

6706133[/snapback]

 

HAHAHAHAHAHA!

Du er så usaklig når du blander inn HIM og black metal.

Har du kanskje ikke fått med deg at det er punk vi diskuterer? :!:

 

Jeg er et lite barn ja men du klarer jo ikke å overtale meg til at green day ikke er punk.

Dessuten har jeg ikke vert vanskelig enda.

Kan bli enda mer ubekvemmelig vist du vil det ;)

6706176[/snapback]

 

Du er om muligen den tetteste personen som noengang har vært på dette forumet.

At Green Day har noen _FÅ_ punk elemtenter i musikken sin er helt rett, men det gjør de ikke til et punkband. Darkthrone har mye mere punk i musikken sin, og å påstå at de er punk istedenfor black metal blir det samme som å si at.... ja for eksempel at Green Day er punk :)

Lenke til kommentar
Du er om muligen den tetteste personen som noengang har vært på dette forumet.

At Green Day har noen _FÅ_ punk elemtenter i musikken sin er helt rett, men det gjør de ikke til et punkband. Darkthrone har mye mere punk i musikken sin, og å påstå at de er punk istedenfor black metal blir det samme som å si at.... ja for eksempel at Green Day er punk :)

6706317[/snapback]

Hør, hør! Endelig en som når igjennom. :)

Lenke til kommentar

Jeg skal absolutt ikke blande meg i diskusjonen om hvilke av dagens band som skal få lov å kalle seg punk. Men jeg har synspunkter på hva som var punk, den gangen jeg selv spilte i punkeband. Her er noe jeg postet i en tilsvarende tråd for 8 måneder siden:

--------------------------------------------

Hmmm... Jeg er gammel nok til å opplevd den opprinnelige punken, (spilte i punkband selv på slutten av 70-tallet), men for gammel til huske hva bandene het. :blush:

 

Men skal du ha en rask innføring så start med modsband som The Who, og ta med deg Velvet Underground (Lou Reed var punk før noen andre i hele verden) med flere på veien til 70-tallet. Du må få med deg Iggy Pop & The Stooges, Television og The New York Dolls (som McLaren var manager for før han "skapte" Sex Pistols.) Så er du klar for punken.

 

Først sjekker du ut Ramones. Ingen før (Ok, med unntak av Lou Reed), ingen over. Ta også med rockere som Patti Smith og Graham Parker før du ankommer London 1976.

 

Det følgende er noen av banda jeg likte. Verd å sjekke ut (hvis du kan finne noe av dem):

 

Adam and the Ants

The Adverts

Blitzkrieg Bop (bandet, ikke Ramones-låta)

Blondie (Ok, pop)

Boomtown Rats (før de ble pop'ete)

The Buzzcocks

Chelsea (mange senere kjente startet der)

The Clash (selvsagt)

Cockney Rejects

The Damned

Dead Kennedys

Devo (Stiller i egen klasse)

The Dictators

Generation X

The Heartbreakers (Johnny Thunders band, ikke Tom Pettys)

The Jam (mere mods enn punks, men kremband uansett)

Magazine

MC5

Jonathan Richman & The Modern Lovers

Motorhead (Ja jeg vet, ikke punk, men historien er ikke komplett uten)

Pere Ubu (Synther og art rock, men forklarer hvor veien gikk videre)

Plastic Bertrand (Ok, one hit wonder)

Richard Hell (Alle band han var med i)

The Saints (Første plata)

Sex Pistols

Sham 69

Siouxsie & The Banshees

The Skids

The Slits

The Stranglers

Subway Sect

Talking Heads (Heller ikke punk)

Transvision Vamp

UK Subs

Ultravox (Før Vienna og slikt, da...)

The Vibrators

V2

X Ray Spex

 

Det var mange, mange flere. Som sagt er jeg for gammel til å huske alle sammen, så jeg tok nettet til hjelp for å finnen navnene. Derfor i alfabetisk rekkefølge.

 

Og det var mange gode norske band også:

Kjøtt (Tidenes norske favorittband for meg)

DePress (Livet er ikke komplett før du har sett Andrej Nebb spille motorsag på lenestol live.)

The Aller Værste (Norsk ska-pop og essensielt i enhver platesamling.)

Wannskrækk (som gjenoppsto som Dum Dum Boys.)

Hærverk

Med flere...

 

Moderne punkband? Ingen anelse...

 

Geir :)

 

EDIT: Verd å si at noen av disse banda "solgte" seg etter de første singlene, så sjansen er der for at det som finnes av dem skuffer.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Veldig veldig mye fornuftig der ja Geir.

 

Vet du hvor jeg kan finne noe av Siouxsie & The Banshees? Har lenge tenkt på å få satt igang med dette bandet.

6709194[/snapback]

De har faktisk en del klassisk Siouxsie på iTunes: Link

 

Ikke bry deg om årstallene der, det er for CD-utgivelsene. The Scream er fra 78, så fulgte Join Hand, Kaleidoscope, Juju, og A Kiss in the Dreamhouse de neste årene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...