Gå til innhold

Noe bra punk/rock?


Punk/rock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den aller beste punken er jo klart den som ble laget i slutten av 70 tallet/ begynnelsen av 80 tallet. Punk er ikke bare musikk, det er også en livsstil! Derfor kan man ikke kalle green day og blink for punk. Bra punk er band som The pistols, the clash, the damned, the new york dolls, the buzzcocks, the exploited, dead kennedys, the misfits, iggy pop, RAMONES!! I det hele tatt, band med anarkistiske motiver. Andre bra forsøk på punk nå i nyere tid er jo Rancid og Distillers.

 

Men dersom du ikke forstår hva punk er og hva det står for, forstår du ikke musikken heller på en måte..

6695742[/snapback]

 

Rett og slett QFT!

Lenke til kommentar
Den aller beste punken er jo klart den som ble laget i slutten av 70 tallet/ begynnelsen av 80 tallet. Punk er ikke bare musikk blablabla

6695742[/snapback]

 

okeeei...og all rock etter elvis er urelevant

 

men for å svare trådstarter; det er veldig mye enklere om du nevner et par band du liker slik at det er mulig å få et bilde av hva å anbefalle. det er alt for mange band til å generalisere ut ifra sjanger

jeg får også litt frysninger når du sier 'kule' band, skal de ha vært spilt på MTV?

 

det er mye humor i 30 foot fall og guttermouth (mulig de har lagt opp, ikke vært interessant på årevis) , så om det er det du er ute etter....

 

ska er også litt bredt, mener du ska ala madness eller ska ala operation ivy?

Lenke til kommentar

ja, r vel enig at d blir vanskelig å velge noen få ut ifra alle de forslagene som har kommet så lang.

 

men hvis vi skal se bort i fra de helt essensielle punk banda som ramones, clash, pistols osv, så kan jeg anbefale å stikke inn på epitaph.com

 

de har signa seg mange bra band! (sjekk ut værtfall Bad Religion og Pulley...2 av mine favoritter!!)

Lenke til kommentar

mine favoriter

 

 

Lars Frederiksen & The Bastards

Flogging Molly ( ikke helt punk men)

Ramones

NOFX

Dead Moon

Senses Fail

The Queers

Bad religion

Rancid

Dropkick Murphys (ikke helt punk men)

Dead Kennedys

Backstreet Girls

Misfits.

The Clash

The Hellacopters.. er vel mere rock men

 

 

og kalle Green Day - American Idiot for punk beviser vel bare at noen folk ikke har så peil.. samme som mange av de som går rundt i byen og er "punkere" men bare hører på Green DaY, Good Charlotte osv.....

Lenke til kommentar
ja, r vel enig at d blir vanskelig å velge noen få ut ifra alle de forslagene som har kommet så lang.

 

men hvis vi skal se bort i fra de helt essensielle punk banda som ramones, clash, pistols osv, så kan jeg anbefale å stikke inn på epitaph.com

 

de har signa seg mange bra band! (sjekk ut værtfall Bad Religion og Pulley...2 av mine favoritter!!)

6698968[/snapback]

 

For å være helt ærlig er jeg ikke så mye innenfor de "gamle", gode punk bandene (ramones, pistols osv.) Så dette var kjempe bra! Har hørt en del fra Bad Religion før, men ikke Pulley! De var kjempe bra! :D

Syntes også at The Draft hørtes ganske bra ut og :)

 

Takk for alle forslag! Har dere flere punk band av den litt nyere generasjonen, rop dem ut! :D

Lenke til kommentar
mine favoriter

 

 

Lars Frederiksen & The Bastards

Flogging Molly  ( ikke helt punk men)

Ramones

NOFX

Dead Moon

Senses Fail

The Queers

Bad religion

Rancid

Dropkick Murphys (ikke helt punk men)

Dead Kennedys

Backstreet Girls

Misfits.

The Clash

The Hellacopters.. er vel mere rock men

 

 

og kalle Green Day - American Idiot   for punk beviser vel bare at noen folk ikke har så peil.. samme som mange av de som går rundt i byen og er "punkere" men bare hører på Green DaY, Good Charlotte osv.....

6699072[/snapback]

 

!

Onkelen min spiller i Backstreet Girls! :p Bjørn (vokalist)

Må teste noen av de bandene ut, har litt av the Hellacopters og. Elsker sangen - No Song Unheard :)

 

Takk, takk! Bare kom med fler av deres favoritter :D

 

Edit: Bare kom med andre band som ikke er helt punk og, er ikke helt firkantet heller :)

Endret av Punk/rock
Lenke til kommentar
og kalle Green Day - American Idiot  for punk beviser vel bare at noen folk ikke har så peil.. samme som mange av de som går rundt i byen og er "punkere" men bare hører på Green DaY, Good Charlotte osv.....

6699072[/snapback]

 

Vist du sier at green day og good charlotte ikke er punk har du ikke peiling.

Begge de to bandene er klassifisert som punk/rock.

Men jeg sier meg enig i at armeican-idiot plata er litt mindre "punkete" enn de eldre fra green day.

American idiot-skiva er vel mere en blanding punk/rock-pop i likhet med det meste blink 182 lager.

 

På en annen side hører jeg veldig mye på ramones som kanskje er selve roten til all punk-musikk...

Endret av vegkaar
Lenke til kommentar
Du mener altså at de spiller punk fordi de ser ut som punkere? Drøyt... Spør du meg så ser ut som en blanding av gothere og emo kids på det bildet der. Jeg vil også si at Green Day ikke er punk, hvertfall ikke de nyere skivene.

6701954[/snapback]

 

men hva du mener og hva du har oppi hodet ditt hjelper ikke mye.

Green Day er kategorisert som punk;) du kan nok ikke forandre på det.

Mener du forresten at de ikke spiller punk fordi du mener de ikke ser ut som punkere? :tease:

Husk vi er i 2006 nå og stilen er ikke helt den samme i dag som for 30 år siden;)

Vist det var klærne og slik du tenkte på når du sa at de lignet på gothere og emo kids.

Og hva mener du forresten skal til for at det kan kalles punk?

Endret av vegkaar
Lenke til kommentar
Du mener altså at de spiller punk fordi de ser ut som punkere? Drøyt... Spør du meg så ser ut som en blanding av gothere og emo kids på det bildet der. Jeg vil også si at Green Day ikke er punk, hvertfall ikke de nyere skivene.

6701954[/snapback]

 

men hva du mener og hva du har oppi hodet ditt hjelper ikke mye.

Green Day er kategorisert som punk;) du kan nok ikke forandre på det.

Mener du forresten at de ikke spiller punk fordi du mener de ikke ser ut som punkere? :tease:

Husk vi er i 2006 nå og stilen er ikke helt den samme i dag som for 30 år siden;)

Vist det var klærne og slik du tenkte på når du sa at de lignet på gothere og emo kids.

Og hva mener du forresten skal til for at det kan kalles punk?

6702362[/snapback]

 

Ærlig talt, begrunnelse dine er helt på trynet. Så mine meninger har ikke noe å si? Du vet vel hva et forum er til for? Hvis ikke så kan jeg forklare det for deg med teskje. Green Day var mer punk for maaaaaaaange år siden, nå er de ikke i nærheten. Vil du vite hva punk er? Da foreslår jeg at du sjekker ut mange av de banda som har blitt nevnt i dette emnet, så kanskje du forstår hva ekte punk er for noe.

Ja, vi er i 2006 nå, men hva så? Ekte punkere kjører ikke goth/emo stilen. Viser bare hvor lite peil du har som sier at de er punk fordi de ser ut som punkere. Sett deg inn i ting før du plaprer i vei med tåpeligheter. Greit nok at du er verdens største Green Day fan, men prøv å si noe fornuftig. Ikke tro på alt du leser. Hvis det hadde stått et sted at Kurt Nilsen er heavy metal, hadde du gått rundt og sagt at det er heavy metal fordi han er blitt kategorisert som heavy metal? Tviler på det. Det er LOV å være uenig med kategoriseringer. Green Day = Ikke punk! Ferdig med den saken.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...