Gå til innhold

Noe bra punk/rock?


Punk/rock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er ikke punk det jeg hører mest på, men ville kanskje tatt med følgende (om de ikke alt er nevnt):

 

Black Flag

Circle Jerks

Generation X

Motorhead (sterkt punkinspirert metal)

Killing Joke (punkinspirert metal med helt annen stil enn Motorhead)

 

De to siste her var mest punkinspirerte tidlig i karrieren; især KJ gjorde veldig mye rart etterhvert, før de fant tilbake til røttene sine i siste halvdel av nittitallet.

Lenke til kommentar

Har heller ikke sjekka hele tråden, men har noen nevnt Trashcan Darlings?

Det er jo det kuleste punk-rock bandet vi har!:-)

 

Venter i spenning på oppdateringer, ute på Radio Tango siten, fra turneen:-)

 

Forhåpentligvis, så kommer det en del rapporter på www.rraf.net ,

og på forumet der.

 

Cheers!

Lenke til kommentar
Sur? Faktisk ikke. Bare fortsett med tåpelighetene dine du. Snart sier du vel at HIM er black metal fordi du leste det i en avis eller no. Du har fortsatt IKKE peil på hva du sier. Du snur og vrir på det jeg skriver også, du prøver å få meg til å virke som at jeg er den som ikke har peil, men det er du som ikke har peil. Green Day er ikke punk.

 

Og når du nå sier deg enig med en annen her så motsier du alt du har sagt i emnet når det gjelder Green Day. Herre min hatt, småbarn er vanskelige...

6706133[/snapback]

 

HAHAHAHAHAHA!

Du er så usaklig når du blander inn HIM og black metal.

Har du kanskje ikke fått med deg at det er punk vi diskuterer? :!:

 

Jeg er et lite barn ja men du klarer jo ikke å overtale meg til at green day ikke er punk.

Dessuten har jeg ikke vert vanskelig enda.

Kan bli enda mer ubekvemmelig vist du vil det ;)

6706176[/snapback]

 

Du er om muligen den tetteste personen som noengang har vært på dette forumet.

At Green Day har noen _FÅ_ punk elemtenter i musikken sin er helt rett, men det gjør de ikke til et punkband. Darkthrone har mye mere punk i musikken sin, og å påstå at de er punk istedenfor black metal blir det samme som å si at.... ja for eksempel at Green Day er punk :)

6706317[/snapback]

 

Green Day er ikke rein punk men et punk/rock band! Albumet american idiot vil jeg si er Punk/rock/pop. Men å kalle Green Day pop som jeg har sett tidligere i denne tråden er enda teitere spør du meg!

Lenke til kommentar

Hører selv mest på ska, punk og hardcore. Nå er det sagt så mye om punk at jeg ikke gidder blande meg inn, men jeg kan komme med noen bra ska(core)band.

 

Skankin' Pickle

Blue Meanies

Mad Caddies

Ducksoup

Chickenpox

Less Than Jake

Liberator

 

Og siden du ba om lignende saker også, så er også dette tre sykt bra band du burde sjekke:

 

Death By Stereo

Boy Sets Fire

Refused (Spesielt "The shape of punk to come")

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Henrik's ultimate guide til punkrock:

Pop-punk/"jentepunk" o.l.

 

A Wilhelm Scream

5344737[/snapback]

6689368[/snapback]

Må bare si att A Wilhelm Scream faen ikke er pop-punk eller "jentepunk"! Når ble rask skate-punk blandet med masse licks og annet snacks + grov vokal pop-punk? Tullball.

 

Tre progressive punk rock band som bør sjekkes ut:

A Wilhelm Scream

Rask, hard, melodiøs og teknisk punk rock. Beste album: Mute Print.

 

Anchors For Arms

Ligner litt på A Wilhelm Scream. Forskjellen er vel at vokalen høres mer emo / pop-punk ut, de er en smule mer teknisk og progressiv når det kommer til gitarspillet og selve musikken er hakket "heaviere" enn A Wilhelm Scream. Gir ut debyt albumet sitt til våren, som hvist nokk skal hete 'Listen. React'.

 

Procession Came Opposite

En blanding av progressiv punk, rock og emo. Har noen nydelige, saktere sanger og noen forte og fete sanger. Beste album: Oceans.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Henrik's ultimate guide til punkrock:

Pop-punk/"jentepunk" o.l.

 

A Wilhelm Scream

5344737[/snapback]

6689368[/snapback]

Må bare si att A Wilhelm Scream faen ikke er pop-punk eller "jentepunk"! Når ble rask skate-punk blandet med masse licks og annet snacks + grov vokal pop-punk? Tullball.

 

Tre progressive punk rock band som bør sjekkes ut:

A Wilhelm Scream

Rask, hard, melodiøs og teknisk punk rock. Beste album: Mute Print.

 

Anchors For Arms

Ligner litt på A Wilhelm Scream. Forskjellen er vel at vokalen høres mer emo / pop-punk ut, de er en smule mer teknisk og progressiv når det kommer til gitarspillet og selve musikken er hakket "heaviere" enn A Wilhelm Scream. Gir ut debyt albumet sitt til våren, som hvist nokk skal hete 'Listen. React'.

 

Procession Came Opposite

En blanding av progressiv punk, rock og emo. Har noen nydelige, saktere sanger og noen forte og fete sanger. Beste album: Oceans.

7828636[/snapback]

Sex Pistols er og blir det største og beste bandet.

Amen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

vegkaar, du har virkelig ikke peiling. Du motsier deg selv hele tida, du kommer med usaklige argumenter, og du nekter å høre på det vi andre sier.

 

Green Day er ikke punk. Det har vi vel kommet frem til. Og vi har også funnet ut at de hadde noen få elementer av punk i musikken sin for lenge siden, men ikke nå lenger.

 

Og du ler og sier at Eulogy kommer med teite argumenter når han sier at Green Day ikke er punk fordi de ikke ser ut som punkere. Det han sier er jo ikke at tiden ikke går og at alt er som det var før, og derfor har ikke stilen forandret seg, han sier at punk ikke bare er musikk, men en livsstil. Og når du har så lite peiling som du har, så bør du egentlig ikke si noe som helst om saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...