Gå til innhold

Hva er det ultimate gaming-tastaturet?


Anbefalte innlegg

Enig med disse to, kjempetastatur som tåler en støyt og er behagelig og lett å skrive på.  :thumbup:

6866623[/snapback]

Begge mine to lillebrødre har Saitek Eclipse, og joda, det er deilig å skrive på. Men jeg vet ikke helt - det er noe jeg ikke kan sette fingeren på... Tror kanskje du må trykke tastene for langt ned. Eller er det bare innbilning?

 

Uansett - Saitek Eclipse + Fang er absolutt en verdig kombinasjon til årets ønskeliste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
han mener sikkert Z-board med utbyttbare taster... for det stinker virkelig...

6866603[/snapback]

Correcto.

 

Ikke vurder å kjøpe zboard. De stinker.

Jeg har ingen sterke meninger på tastatur. Er mye det samme. Dell sine er som regel er bra utgangspunkt.

6861480[/snapback]

 

hvorfor syns du at z-board stinker?

jeg syns det er jævlig deilig tastatur.

tasteoppsettet er det samme som på et norsk tastatur.

og hvis du har sjekka hvor de gaming tastaturene topicstarter har tatt med, så kommer over halvparten av dem fra z-board.

6866598[/snapback]

Var gjerne litt uklar. For å være helt ærlig så trodde jeg zboard kun hadde med byttbare taster.

Lenke til kommentar
Optimus Keyboard tror jeg blir mitt neste tastatur. Ser umåltelig fett ut. Kommer nok tilå koste blod. Skal visstnok slippes i slutten av året, men om jeg har forstått rett har det vært utsatt over et år nå. Spekuleres i om det noensinne vil komme eller om det er såkalt vaporware.

6867699[/snapback]

Release date: 14.07.2005

Høres tvilsomt ut. Dog, tastaturet så sykt fett ut!

Lenke til kommentar
Optimus Keyboard tror jeg blir mitt neste tastatur. Ser umåltelig fett ut. Kommer nok tilå koste blod. Skal visstnok slippes i slutten av året, men om jeg har forstått rett har det vært utsatt over et år nå. Spekuleres i om det noensinne vil komme eller om det er såkalt vaporware.

6867699[/snapback]

Release date: 14.07.2005

Høres tvilsomt ut. Dog, tastaturet så sykt fett ut!

6873157[/snapback]

 

Så tenker man på at det kan være da nyheten om den ble sluppet ;)

 

 

http://www.artlebedev.com/everything/optimus/answers/

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

It’s in the initial stage of production.

 

We hope it will be released in 2006.

 

It will cost less than a good mobile phone.

 

It will be real.

 

It will be OS-independent (at least it’s going to be able to work in some default state with any OS).

 

It will support any language or layout.

 

Moscow is the capital of Russia.

 

Each key could be programmed to produce any sequence.

 

It will be an open-source keyboard, SDK will be available.

 

Some day it will be split (and made “ergonomic”).

 

It will most likely use the OLED technology (e-paper is sooo slow).

 

Our studio is located two blocks from the Kremlin.

 

It will feature a key-saver.

 

Keys could be animated when needed.

 

It has a numeric keypad because we love it.

 

There’s no snow in Moscow in summer.

 

It will be available worldwide (why not?)

 

OEM is possible (why not?)

Endret av Kokkolocco
Lenke til kommentar
han mener sikkert Z-board med utbyttbare taster... for det stinker virkelig...

6866603[/snapback]

Correcto.

 

Ikke vurder å kjøpe zboard. De stinker.

Jeg har ingen sterke meninger på tastatur. Er mye det samme. Dell sine er som regel er bra utgangspunkt.

6861480[/snapback]

 

hvorfor syns du at z-board stinker?

jeg syns det er jævlig deilig tastatur.

tasteoppsettet er det samme som på et norsk tastatur.

og hvis du har sjekka hvor de gaming tastaturene topicstarter har tatt med, så kommer over halvparten av dem fra z-board.

6866598[/snapback]

Var gjerne litt uklar. For å være helt ærlig så trodde jeg zboard kun hadde med byttbare taster.

6867620[/snapback]

 

Z-board er navnet på det med utbyttbare taster ja. Men det er åpenbart mange som tror det er navnet på produsenten også. Firma heter Ideazon og lager b.la. MERC gaming board også, som er ett standard tastatur + en forenklet FANG klistret på fast på venstre siden... Dette vil og har jeg ikke uttalt meg om på kvalitetsfronten, men jeg tipper det er uendelig mye bedre enn Z-board. Tastene burde iallefall ikke bevege seg horisontalt når du trykker på dem på dette tastaturet :tease:

 

http://www.ideazon.com/experience/MERC/

http://www.zboard.com/experience/FANG/

Lenke til kommentar
Optimus Keyboard tror jeg blir mitt neste tastatur. Ser umåltelig fett ut. Kommer nok tilå koste blod. Skal visstnok slippes i slutten av året, men om jeg har forstått rett har det vært utsatt over et år nå. Spekuleres i om det noensinne vil komme eller om det er såkalt vaporware.

6867699[/snapback]

 

 

 

veit ikke om jeg så feil, men kunne man stille inn tastaturet slik at den bytta ut bildet på tastene utifra hva man driver med??

Lenke til kommentar

Det er utrolig hvor lite oppmerksomhet dette med hvor mange knapper den takler at du trykker inn samtidig får av alt og alle. Hadde et gammelt Siemens-tastatur som jeg spilte en god del med. Det takla fint 3-4 taster i samme "område" inne samtidig.

 

Det tok selvfølgelig kvelden, og INGEN nye jeg har prøvd takler flere enn 2 i samme område. Det er utrolig irriterende at man feks i cs ikke kan gå stille mens man snakker i vt, eller gå på skrå framover og skifte våpen. Slike dårlige tastatur får pcen til å pipe.

 

Hvis noen mot formodning vet av et tastatur som er i handelen nå, som takler fler enn 2 , så hadde det vært supert å få vite! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Saitek eclipse serien og Logitech G15 er svært gode tastatur og spille med. Og ellers vanlig bruk.

 

Har sjølv Saitek Eclipse ll og det er meget bra. Veldig god respons på tastene, samtidig at det er lett og godt å skrive på. Ergonomien er god, og handledd støtten kan justeres.

Praktisk med lys på tastene. Ellers virker det veldig solid.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg Zboard FANG jeg. :p Noen som kan fortelle litt om respons på tastene på FANG/MERC? Har ingen kjennskap til noen Zboard produkter fra før, men har vel kunnet gjette meg til at tastaturer med mulighet for nye innlegg kanskje ikke er av de mest solide. :p

 

Kjøpte forresten mitt FANG på www.megastorenorge.no (www.megastore.se). Er det bare lagd en internasjonal utgave av dette tastaturet, eller kan jeg regne med at tastene på tastaturet er utsmykket med dårlige svenske oversettelser av de kjente fps kommandoene?

Lenke til kommentar
Samtidlig, hvem gidder å ha samme tastaturet i 5 år ?

6689033[/snapback]

 

Har hatt mitt tastatur i 9 år nå. Fungerer flott enda. Prøvde å skifte det ut med et USB tastatur fra logitech en gang. Gikk kjapt tilbake til det gode gamle.

På tide å skifte det ut nå, men er ikke mange trådløse tastatur uten mus der ute (har G7).

 

Edit: USB tastaturet hadde problemer med å bruke flere taster (2-3?) samtidig, noe Yatsumi(?) tastaturet ikke hadde.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Det er få tastatur som kan stille opp med mitt gode gamle KeyTronic tastatur. KeyTronic er old school og står høyt i kurs hos kjennere :D Billig, bra, helt nydelig utformet, ingen unødvendige store kanter og så holder det i flere år.

 

Kjøpte meg riktignok nytt tastatur i fjor, men det var ikke fordi det var ødelagt. Jeg hadde rett og slett hatt det i så mange år at dritten var inngrodd i det :D Kjøpte meg et enkelt KeyTronic tastatur til 200,- eller noe. Kjempefornøyd!

 

Dersom jeg skifter tastatur senere går jeg muligens for Logitech G15 eller noe lignende, men da er det ene og alene fordi man kan lage makroer / har fint plasserte ekstra taster som ikke vanlige tastaturer har. Nødvendig? Nei, men det skader jo ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...