Gå til innhold

Hvilket RPG har gitt deg mest glede?


Anbefalte innlegg

De siste dagene har jeg skikkelig kost meg med Morrowind igjen, etter et avbrekk på omtrent 3-4 måneder. Det var herlig å finne frem snop, tenne et par stearinlys, breie pleddet rundt meg, og gli dypt inn i handlingen, som forøvrig virkelig har skrudd seg opp et par hakk siden sist gang jeg spilte. Det er kjekt å gå rundt på jobb/skole og glede seg til neste gang jeg skal spille :smile:

Har vært en stund siden sist jeg hadde den følelsen.

 

Hvilket rollespill har gitt dere mest glede for pengene?

 

 

Mitt nr.1 er Ultima IX - Ascension, som jeg rundet for et par år siden! Til tross for nesten slakt i anmeldelsene synes jeg det er et av de mest engasjerende og koselige rollespill jeg har spilt. Etter hva jeg har fått med meg, har ingen (nesten ingen) her på forumet nevnt dette spillet..

Veldig bra soundtrack også! Eneste som er negativt er et lite antiklimaks på slutten.

 

Daggerfall og Arena kom jeg faktisk aldri skikkelig inni. Det ble mest spilling uten mål og mening, noe jeg angrer på. Blir nok aldri aktuelt å runde dem nå, iallefall!

 

Morrowind må jeg spille ferdig før jeg kan klassifisere det, men foreløpig ser det meeeget lovende ut :smile:

 

Kommer jo ikke utenom Baldur's Gate-serien, Icewind Dale og ikke minst Torment, men jeg er litt mindre fan av denne lineære formen. Veldig kjekke spill, uansett. Spesielt Torment!

 

Diablo og Diablo II var det meningen jeg skulle spille for et par år siden, men det ble aldri :???: Likeså med Fallout! Det er jo helt innlysende at jeg har gått glipp av noe her, iallefall hvis man skal høre på kamerater og dere på forumet.

Spillingen av Neverwinter Nights begynte optimistisk, men det dabbet av etterhvert. Fin grafikk, men jeg synes det mangler litt sjel.

Litt enkelt også, til tider, og da mener jeg både vanskelighetsgrad og historie.

 

 

Det er så mye kjekt der ute som skriker etter å bli spilt, f.eks Gothic, men nå kommer jo snart Gothic 2, og antall bøker jeg må lese til eksamen begynner å hope seg opp. Det ser ut til at storhetstiden min innen gaming er forbi.. :cry: Naiviteten er også borte.

De største opplevelsene jeg har hatt innen dataspill må ha vært med Amigaen tidlig på 90-tallet. Satt fengslet med Civ, Dune, Eye of the Beholder og slikt. Kommer aldri til å få tilbake denne entusiasmen og naiviteten, og det synes jeg er trist. Når jeg var mindre var jeg sikker på at jeg ville spille data også når jeg ble "voksen", men nå er jeg ikke så sikker lenger.. Nå sitter jeg f.eks her og skriver på et dataforum, når jeg istedenfor kunne gjort viktigere ting, som å drepe Ash Vampires og utforske dype og nifse huler.

 

 

Edit: Leifer

 

 

_________________

Christian Gehring Olsen

 

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-10-23 15:15 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt på en ørliten artikkel jeg skrev for en stund siden:

 

http://www.gamer.no/features/fokus_pa_rollespill/

 

Forresten, snop er bad for you! :smile: Men anyway, det rollespillet som har betydd mest for meg er uten tvil "The Elder Scrolls II: Daggerfall", som er forgjengeren til Morrowind. Den atmosfæren i det spillet er uslåelig. Fantastisk spill.

 

Oh. Nå begynner M*A*S*H. Konge.

Lenke til kommentar

Fallout ja :smile:

 

Eller jagged, men jeg husker i fallout2 hadde de lagt inn en litt morsom sak; noen ganger traff du personer fra fallout1, de sa noe sånn som "Hey, var det ikke du som hele tiden tok save game?"

 

Likte Fallout jeg ;->

Diablo1 og 2 har nok kostet meg noen timer av livet også. Ellers har jeg nettopp startet med Icewind dale2.

Lenke til kommentar

Fallout ja :smile:

 

Eller jagged, men jeg husker i fallout2 hadde de lagt inn en litt morsom sak; noen ganger traff du personer fra fallout1, de sa noe sånn som "Hey, var det ikke du som hele tiden tok save game?"

 

Likte Fallout jeg ;->

Diablo1 og 2 har nok kostet meg noen timer av livet også. Ellers har jeg nettopp startet med Icewind dale2.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-23 17:01, skrev Erling E.:

Ta en titt på en ørliten artikkel jeg skrev for en stund siden:






 

Ja, jeg leste den da dere la den ut på Gamer.no. Interessant artikkel! Det er jo tydelig at du har et lidenskapelig forhold til rollespill :smile:

 

 

Uansett er jo RPG best med penn og pair da! I glansdagene satt jeg og vennene mine 10-12 timer i strekk og spilte. Var temmelig tunge i hodet når vi ruslet hjem i 5-tiden om morgenen..

Nå for tiden er vi heldige om vi får til å spille 2-3 timer, en gang i uken.

Men det var data denne tråden handlet om..

 

Noen av dere som forresten spiller eller har spilt pen&paper rollespill?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-23 20:28, skrev LarsC:

Glede og sorg (husk spoilervarsel :wink:


 

Måtte tenke hardt i et halvt minutt før jeg forstod hva du mente med spoilervarsel :wink:

 

Kanskje hjernen min er blitt til moosh av all spillingen?

 

Leste om en fyr som hadde blitt invalidisert av å jobbe med data. Hjernen var blitt nærmest som en svamp, påsto han. Bare ved å se på skjermen (påskrudd, vel og merke) fikk han migreneanfall.

Hukommelsen var også svekket, han strevte faktisk med å fullføre setninger fordi han glemte ordene (noe jeg har begynt å få mer og mer av. Veldig flaut foran kunder på jobb!!)

 

Fyren minnet meg om en kamerat som for noen år siden fikk noe han trodde var epilepsi under en særdeles intens og langvarig periode med Doom2. Han fikk rykninger, så bare lysglimt og ble kvalm og uvel.

Tror ikke det var epilepsi, men uansett var det nok utløst av den overdrevne spillingen.

Helt siden han sa dette til meg, har jeg regnet han som en pingle når det kommer til dataspill :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-23 22:24, skrev zuperMensch:

Måtte tenke hardt i et halvt minutt før jeg forstod hva du mente med spoilervarsel :wink:


 

FFVII, alle som har spilt det, vet hva de ikke må si uten å advare de som ikke har spilt det. :smile:

 

Flink gutt. :wink:

 

Quote:


Kanskje hjernen min er blitt til moosh av all spillingen?


 

Får da endelig ikke håpe det.

 

Quote:


Leste om en fyr som hadde blitt invalidisert av å jobbe med data. Hjernen var blitt nærmest som en svamp, påsto han. Bare ved å se på skjermen (påskrudd, vel og merke) fikk han migreneanfall.


 

Allergi for elektromagnetisk stråling elns. Har lest om det jeg også. Ikke noe jeg har lyst på, gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...