Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

passat fusker og kutter plutselig


apegryn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe. Når motoren er i gang så pumper bensinpumpen bensin til forgasseren. Der er vi enige?

 

Dersom du er usikker på om pumpen virker så kan du koble fra bensinslangen som går inn på forgasseren.

Når du da kinner motoren eller starter den så vil fortsatt pumpen pumpe bensin. Der bør vi vere enige? Husk å stikke slangen ned i ei flaske. Viktig.

 

Det bør kome store mengder bensin dersom pumpa ikkje møter motstand. Og kommer der ikkje det så er muligens pumpa dårleg\ gåen.

 

Om det er dette som er gåent på din bil det veit eg ikkje, men det kan tyde på at den ikkje får bensin. Pumpa kan pumpe bra av og til sjølv om den er gåen.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å vite hva 'store mengder bensin' er... Pumpa klarer vertfall mate nok bensin slik at jeg kan kjøre på max turtall, og på returslangen kan jeg se bensinen renne gjennom i en fart...

 

Men uten ide om hva annet som kan forårsake problemet kan jeg gjøre et forsøk. Hvor mye bør jeg forvente skal komme om den funker skikkelig? Nytter ikke med en kopp om den pumper 1 liter :)

Lenke til kommentar

Nytter ikkje med kopp nei. hehe

Ei 1.5 liters flaske bør holde. Få med deg ein kvan til å holde den medan du starter\kinner.

 

Men om du ser at der er mengder med bensin i returslangen så er det kanskje liten vits.

 

Uansett så kan bensinpumpa leve sitt eget liv om den er gåen. Pumpe masse i lang tid for så å ikkje pumpe noko. Etter mine erfaringer ivertfall.

 

Du kjører også eit stykke på full forgasser. Å ruse motoren er ikkje like bensinkrevende som å kjøre ein tur.

 

Håper du finner ut av problemet. Slike ting har ein tendens å koste meir enn det smaker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...