Gå til innhold

Kentsfield på nitro 3D og en verdensrekord til...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Detta var moro.

 

Viser CPU-z riktig cpu-spenning? Og som vanlig spør jeg - noen andre mods som måtte til? :)

6679066[/snapback]

 

Vdroop, Vcore, Vmch, Vmem og Vfsb. Moddene på Asus kortet er realtivt enkle, men krever allikevel presisjon med loddebolten.

Hmmm.... kanskje jeg skal poste noen bilder??

 

Det mest kritiske er allikevel isolering.. og det har jeg fått skikkelig draget på nå..

CPU spenningen var opp mot 1,9V... Altså...ikke noe som er anbafalt på luft eller vann.. eller singel steger for den saks skyld.. men det vet du jo...

Lenke til kommentar
for vel gratulere deg jeg og.. ;) fortsett slik, så kanskje Intel vil ha deg en tur innom deres "area 51" for litt testing.. :p du er jo enda ung, kanskje når du nærmer deg 80 år kan vi enda høre at du har slått en ny verdensrekord på de nye 128 kjerners cpu'ene :p

6679510[/snapback]

 

Ung og ung.. det er vel ikke lenge før ungene mine kaller meg gammer'n...

Men.. jeg koser meg ennå som bare "pappa" selv om jeg næmer meg 36....Og det er jo ungt.. :whistle:

 

 

Neste prosjekt er Conroe X6800 på dette P5W DH kortet som jeg fikk fra Asus. Kortet er BRA!! Selv om det gir lav score på Kentsfield gjør det ikke det på Conroe. Det at det det tåler ned mot -185 grader er en stoooooor fordel som jeg ikke har hatt tidligere.. Kanskje SuperPi på ,5-5,6... Da kan det jo bli gøy her..

Ned mot 9 blank tenker jeg. Men men.. det er aldri bra å foregripe begivenhetenes gang... den som lever får se.. X1900XTX masterkortet mitt ble sendt fra Sverige i dag, og jeg tipper at det kan bil morro på enten tørris eller på (i verste fall)kaldt vann..

Lenke til kommentar
Neste prosjekt er Conroe X6800 på dette P5W DH kortet som jeg fikk fra Asus. Kortet er BRA!! Selv om det gir lav score på Kentsfield gjør det ikke det på Conroe. Det at det det tåler ned mot -185 grader er en stoooooor fordel som jeg ikke har hatt tidligere.. Kanskje SuperPi på ,5-5,6... Da kan det jo bli gøy her..

Ned mot 9 blank tenker jeg.  Men men.. det er aldri bra å foregripe begivenhetenes gang... den som lever får se.. X1900XTX masterkortet mitt ble sendt fra Sverige i dag, og jeg tipper at det kan bil morro på enten tørris eller på (i verste fall)kaldt vann..

6679740[/snapback]

Jeg lurer fremdeles på om du booter med 1067Mhz på RAM'en, da veldig mange (inkludert meg) har problemer med dette på P5W DH Deluxe.

Har 2x Corsair 8500 CL5 brikker, men ikke tale om den vil POST'e på høyere hastigheter enn ~900Mhz.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Grattis "stoolman".. :thumbup:

Ja.. dette er en dyr hobby... Prestasjonen(e) til Sturla er laaaangt bedre enn det enkelte aktører på xs.org til stadighet viser til.. Noen av disse sitter tydelig med "sugerør ned i" fabrikkene til både Intel, Asus, MSI..Gigabyte etc..

De første bildene fra enkelte som satt med hele brett(esker) med Conroe-chips viser jo til at disse har ett godt utgangspunkt mht. til å finne gode chips.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvor kan jeg kjøpe en Intel Kentsfield?

6680209[/snapback]

 

Du må finne en som har kontakter hos Intel.. dvs... en person som har "tilgang til" produksjonsstedene (asia).. og via mer eller mindre "offisielle" kanaler kan tilby slike til salg.

 

Jeg vil tro at Intel kanskje ikke er begeistret for at noen "får tak i" f.eks. en Kentsfield fra testlab'en og selger den på f.eks. eBay... Vel.. dersom den setter verdensrekorder så er jo det ikke akkurat negativt for Intel... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...