Gå til innhold

Kentsfield på nitro 3D og en verdensrekord til...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overklokking minner meg om Rodeo. Det gjelder å holde tømmene og ha øket under kontroll. Mens dere som hyller ryttern er de som står og heier på den som holder seg på hesteryggen.

 

Godt gjort stoolman :) Selv om jeg ikke helt skjønner greia. Godt gjort.

 

Blir man helt konge på statsen i fps-spill da eller? Kan noen forklare meg greia med hva som er som bra med å overklokke hvis man har en bra nok prosessor fra før?

Lenke til kommentar
Blir man helt konge på statsen i fps-spill da eller? Kan noen forklare meg greia med hva som er som bra med å overklokke hvis man har en bra nok prosessor fra før?

6683505[/snapback]

Et kort svar er å få samme ytelsen på en billig prosessor som du måtte betalt flere tusen ekstra for å få i en dyr prosessor.

Klokking på Stoolman's nivå derimot er som 100 meteren, du skal bare måle høyeste hastighet maskinen kan oppnå, ikke hvor lenge den kan kjøre på det nivået. (som langdistanse løping, der stabilitet og utholdenhet gjelder)

 

pfft.. forvirrer nesten meg selv her med eksempelet mitt ;)

 

EDIT: oh, og overklokking for oss vanlige dødelige er bra i spill, videoredigering, you name it. Jeg har klokket min nye Core 2 Duo (E6600) fra 2.4Ghz til 3.1Ghz foreløpig, og maskinen blir merkbart raskere.

Jeg driver mye med 3D rendering, og bildene mine blir ferdige mye tidligere når jeg har overklokket, noe som sparer mye tid ettersom et vanlig prosjekt inneholder flere hundre bilder, og hvert bilde tar rundt 3-5 minutt å rendre.

 

SuperPI som mange bruker til å måle ytelsesforbedringen til en overklokking gav meg følgende resultat:

1M decimaler av PI,

P4 3.2Ghz - 40 sek

E6600 2.4 Ghz - 20 sek

E6600 3.1Ghz - 16 sek

Endret av Ashmantle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...