Gå til innhold

Hvorfor scanner AVG i over 6 timer?

Calc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg bruker AVG Free Edition antivirus. For å scanne alt (200GB) bruker den over 6 timer..Er dette normalt og hvis ikke, hva kan være årsaken?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei, jeg bruker AVG Free Edition antivirus. For å scanne alt (200GB) bruker den over 6 timer..Er dette normalt og hvis ikke, hva kan være årsaken?

Takk

6672985[/snapback]

Har ikke kjennskap til akkurat dette programmet, men det burde ihvertfall ikk bruke mer enn 2 timer.

Kanskje har du for dårlig / for svak/sein prosessor, eller for lite minne.

Håper det hjalp litt ihvertfall!

Hilsen,

tissedam!

Skrevet
Har kanskje litt treig prossesor (P4 2ghz)..Har 1gb med minne..

Kan det være noe annet?

6673273[/snapback]

Tror det er prosessoren, uten at jeg skal si meg helt sikker.

Men for all del, la den ta den tiden den trenger.

Du må ikke finne på å avslutte et anti-virus-program mitt i søkingen.

La den søke ferdig, og bli kvitt virusene for godt!

Lykke til!

Hilsen,

tissedam!

Skrevet
Jeg brukte AVG Free en liten stung også. Den brukte nesten dubbelt så lang tid som Norton (har en Celeron 2,8). Så jeg tror AVG er ganske tregt.

6674187[/snapback]

Hos meg har AVG nesten dobbel så rask søke tid..

Skrevet
Jeg brukte AVG Free en liten stung også. Den brukte nesten dubbelt så lang tid som Norton (har en Celeron 2,8). Så jeg tror AVG er ganske tregt.

6674187[/snapback]

hmm, celeron da var det ikke rart det gikk treigt :D

Skrevet

6674187[/snapback]

6674596[/snapback]

Slutt ut spydighetene, vi prøver å hjelpe trådstarter!

Skrevet

6674187[/snapback]

6674596[/snapback]

6674750[/snapback]

jaja, tåler du ikke en spøk eller.

Skrevet

6674187[/snapback]

6674596[/snapback]

6674750[/snapback]

jaja, tåler du ikke en spøk eller.

6674849[/snapback]

Spøker finner sted i Off-Topic kategorien, ikke her.

Skrevet

6674187[/snapback]

6674596[/snapback]

6674750[/snapback]

Det er strengt tatt et stort kjent faktum at Celeron er en veldig treg prosessor, en pentium CPU vil nok fint klare mer enn den prosessoren, at det skal ta så mange timer å scanne filene tyder på at problemet er relatert til feilinstallasjon, evnt drivere som tuller til ting.

Har installert AVG på et trettitalls maskiner og da har aldri hastighet vært et særlig problem når det gjelder scanningen.

Skrevet

Prosessoren er ikke flaskehalsen når det gjelder filbehandling, harddisken har en overføringshastighet på rundt 20 MB i sekundet +/- mens prosessoren kan flytte flere gugabyte i sekundet veldig rundt regenet: (MHz * 1000) * 4 byte i sekundet

Ulempen en Celeron prosessor har fremfor en vanlig prosessor, er at den har lite cache, altså et mellomlager for stack, variabler og programkode.

(Denne cachen lager alt som er av problemer rundt multi-threading, ingen variabler som blir brukt på tvers av threads kan bli lagret her, (volatile i C, C++ og C#) ) jeg understreker at regnestykket er laget for å vise hvor rask en prosessor egentlig er (selvom det ikke virker sånn alltid :p ) og er ikke presist i det hele tatt.

Men AVG pakker ut filer fra .zip, .arj, .rar, .pak etc for å virusskanne dem, det kan ta litt tid.

Bruker AVG selv, og det funker helt fint her, eneste som plager meg er at det durer noe voldsomt i harddisken når den holder på, men andre programmer blir nesten ikke påvirket av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...