Calc Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Hei, jeg bruker AVG Free Edition antivirus. For å scanne alt (200GB) bruker den over 6 timer..Er dette normalt og hvis ikke, hva kan være årsaken? Takk
Gissan Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Hei, jeg bruker AVG Free Edition antivirus. For å scanne alt (200GB) bruker den over 6 timer..Er dette normalt og hvis ikke, hva kan være årsaken? Takk 6672985[/snapback] Har ikke kjennskap til akkurat dette programmet, men det burde ihvertfall ikk bruke mer enn 2 timer. Kanskje har du for dårlig / for svak/sein prosessor, eller for lite minne. Håper det hjalp litt ihvertfall! Hilsen, tissedam!
Calc Skrevet 14. august 2006 Forfatter Skrevet 14. august 2006 Har kanskje litt treig prossesor (P4 2ghz)..Har 1gb med minne.. Kan det være noe annet?
Gissan Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Har kanskje litt treig prossesor (P4 2ghz)..Har 1gb med minne..Kan det være noe annet? 6673273[/snapback] Tror det er prosessoren, uten at jeg skal si meg helt sikker. Men for all del, la den ta den tiden den trenger. Du må ikke finne på å avslutte et anti-virus-program mitt i søkingen. La den søke ferdig, og bli kvitt virusene for godt! Lykke til! Hilsen, tissedam!
jstrandl Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Hvis du har mange zip og rar filer, vil de bli pakket ut ved skanning. Det kan være det er det som gjør skanningen treg? jstrandl
Ondskapen Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Jeg brukte AVG Free en liten stung også. Den brukte nesten dubbelt så lang tid som Norton (har en Celeron 2,8). Så jeg tror AVG er ganske tregt.
master air Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Jeg brukte AVG Free en liten stung også. Den brukte nesten dubbelt så lang tid som Norton (har en Celeron 2,8). Så jeg tror AVG er ganske tregt. 6674187[/snapback] Hos meg har AVG nesten dobbel så rask søke tid..
Brian Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Jeg brukte AVG Free en liten stung også. Den brukte nesten dubbelt så lang tid som Norton (har en Celeron 2,8). Så jeg tror AVG er ganske tregt. 6674187[/snapback] hmm, celeron da var det ikke rart det gikk treigt
Gissan Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Jeg brukte AVG Free en liten stung også. Den brukte nesten dubbelt så lang tid som Norton (har en Celeron 2,8). Så jeg tror AVG er ganske tregt. 6674187[/snapback] hmm, celeron da var det ikke rart det gikk treigt 6674596[/snapback] Slutt ut spydighetene, vi prøver å hjelpe trådstarter!
Brian Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Jeg brukte AVG Free en liten stung også. Den brukte nesten dubbelt så lang tid som Norton (har en Celeron 2,8). Så jeg tror AVG er ganske tregt. 6674187[/snapback] hmm, celeron da var det ikke rart det gikk treigt 6674596[/snapback] Slutt ut spydighetene, vi prøver å hjelpe trådstarter! 6674750[/snapback] jaja, tåler du ikke en spøk eller.
Gissan Skrevet 14. august 2006 Skrevet 14. august 2006 Jeg brukte AVG Free en liten stung også. Den brukte nesten dubbelt så lang tid som Norton (har en Celeron 2,8). Så jeg tror AVG er ganske tregt. 6674187[/snapback] hmm, celeron da var det ikke rart det gikk treigt 6674596[/snapback] Slutt ut spydighetene, vi prøver å hjelpe trådstarter! 6674750[/snapback] jaja, tåler du ikke en spøk eller. 6674849[/snapback] Spøker finner sted i Off-Topic kategorien, ikke her.
Calc Skrevet 15. august 2006 Forfatter Skrevet 15. august 2006 Mulig det er pga rar filer.. Jammen om jeg vet. Takk for hjelpa iallefall!
Ueland Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Jeg brukte AVG Free en liten stung også. Den brukte nesten dubbelt så lang tid som Norton (har en Celeron 2,8). Så jeg tror AVG er ganske tregt. 6674187[/snapback] hmm, celeron da var det ikke rart det gikk treigt 6674596[/snapback] Slutt ut spydighetene, vi prøver å hjelpe trådstarter! 6674750[/snapback] Det er strengt tatt et stort kjent faktum at Celeron er en veldig treg prosessor, en pentium CPU vil nok fint klare mer enn den prosessoren, at det skal ta så mange timer å scanne filene tyder på at problemet er relatert til feilinstallasjon, evnt drivere som tuller til ting. Har installert AVG på et trettitalls maskiner og da har aldri hastighet vært et særlig problem når det gjelder scanningen.
GeirGrusom Skrevet 15. august 2006 Skrevet 15. august 2006 Prosessoren er ikke flaskehalsen når det gjelder filbehandling, harddisken har en overføringshastighet på rundt 20 MB i sekundet +/- mens prosessoren kan flytte flere gugabyte i sekundet veldig rundt regenet: (MHz * 1000) * 4 byte i sekundet Ulempen en Celeron prosessor har fremfor en vanlig prosessor, er at den har lite cache, altså et mellomlager for stack, variabler og programkode. (Denne cachen lager alt som er av problemer rundt multi-threading, ingen variabler som blir brukt på tvers av threads kan bli lagret her, (volatile i C, C++ og C#) ) jeg understreker at regnestykket er laget for å vise hvor rask en prosessor egentlig er (selvom det ikke virker sånn alltid ) og er ikke presist i det hele tatt. Men AVG pakker ut filer fra .zip, .arj, .rar, .pak etc for å virusskanne dem, det kan ta litt tid. Bruker AVG selv, og det funker helt fint her, eneste som plager meg er at det durer noe voldsomt i harddisken når den holder på, men andre programmer blir nesten ikke påvirket av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå