Gå til innhold

TES: Oscuros Oblivion Overhaul 1.31 Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kunne jo prøvd å ta screenshot i LITT mindre lys da, så man ikke ser silhuetten av karakteren din heller, i all den feite armoren :p

6805237[/snapback]

På min LCD-skjerm hjemme så er bildet litt lysere. Nå sitter jeg på skolen der de har CRT-skjermer, og bildet er ganske mørkt. Du har vel CRT-Skjerm du? ;)

Lenke til kommentar

Merker at spillet har blitt vanskeligere, men alle våpen er blitt kraftigere også.

Man kan jo alltids justere ned Difficulty-slideren i Options når som helst.

 

Eller mere balansert, alt ettersom. For det første er Level Slow-modden integrert, som gjør at man level'er 3-4 ganger saktere enn normalt, siden det er mye flere encounters enn før. For det andre fikk jeg grisebank av 3 tyver som campa i den første ruinen man ser rett over vannet når man kommer ut av Sewers..litt demotiverende å bli så knust med det samme jeg stakk hodet ut i verdenen..har liksom eid de før.

 

Ble tilogmed drept av en god damn fisk i vannet :p Da føler man seg ikke som noen stor helt som skal redde verden, liksom. Må nok spille ganske mye mere for å se hva som har blitt forandret. Nye factions å bli venn/fiende med (bl.a. villdyr), nye armors, våpen og ting, bedre balanserte huler (lett oppe, vanskeligere jo lengre ned man kommer) som dropper bedre loot, ingen vakter på psychohøy level lengre, småmonstre blir aldri like høy level som deg selv, så Chancellor Ocato blir ikke drept av en rev i skogen hvis du selv er lvl 20. Sånne ting.

Han har også gjort Dremora'er mye tøffere, så man bør nok drøye med å gå inn i Oblivion-gates.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Sikkert derfor jeg ble så grundig most av de 3 bandittene i den første ruinen.

 

Håper ikke mission om å beskytte Farmer-guttene på veien til Chorrol også blir helt imbalanced pga dette.

Goblins generellt eier jeg med 2-3 sverdslag. Skal prøve å IKKE være mage for en gangs skyld, og bare trenge å fokusere på sverd og rustning, ikke utallige spells og spellmaker.

 

Litt kjipt at det tar så sykt lang tid å level'e skills man bruker hele tiden..tar jo myyye lengre tid å bli level 2 eller 3 med modden. Men så er det vel 3-4 ganger så mange lette encounters også. De har jo laget den modden med en grunn, og det var at beholder man vanlig level-fart, level'er du alt for fort siden det er så mange monstere rundt omkring.

 

Eneste aberet med å ikke ha dynamiske levels på monstere er vel at når du kommer over et visst punkt kan du slakte ALT med 1-2 slag, som i Morrowind, der slåssing bare ble en plage etterhvert.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Eneste aberet med å ikke ha dynamiske levels på monstere er vel at når du kommer over et visst punkt kan du slakte ALT med 1-2 slag, som i Morrowind, der slåssing bare ble en plage etterhvert.

6809023[/snapback]

Når du kommer i høy level, så kommer det også fiender som gir deg noe å bryne deg på. Snakker her om fiender i level 40 og slikt. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Du kunne jo prøvd å ta screenshot i LITT mindre lys da, så man ikke ser silhuetten av karakteren din heller, i all den feite armoren :p

6805237[/snapback]

På min LCD-skjerm hjemme så er bildet litt lysere. Nå sitter jeg på skolen der de har CRT-skjermer, og bildet er ganske mørkt. Du har vel CRT-Skjerm du? ;)

6806503[/snapback]

 

Ser nå bildet helt flott på min CRT, som ikke vil bli byttet ut med noen lavoppløselig LCD på en god stund :p

Lenke til kommentar

Steike, spillet er blitt dritmye vanskeligere på lav level ja. Har dødd en drøss ganger nede i dungeons. Det er plassert ut mange flere NPCr og monstre i huler og ruiner. Og man skulle jo tro Blade-skillen raste oppover da, men skillsa er bremset ned så man ikke skal gå for kjapt opp i level. Heh..har vel spilt 4-5 timer og fortsatt lvl 1. Men runder snart siste oppgradering til lvl 2..wooho! (også kræsja spillet til desktop)

 

Men som jeg sa tidligere, man kan bare skru ned på Difficulty i options, så går de tøffere NPC'ene ned mye lettere. Særlig når det er 3-4 av dem i samme rom og man trenger å drepe en for en quest.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Men det tar så usannsynlig lang tid å gå opp i level nå da..Selv om man bruker

Blade hele tida i alle de utallige kampene, og springer hele tiden, kaster Starlight ofte, blocker ofte, og blir truffet med heavy armor på.

 

Det litt festlige var at anbefalt Class etter sewers var Marksman. Jeg som bare hadde løsnet ETT pilskudd under hele starten :) Lagde en custom warrior-basert class.

 

Mine mainskills som kriger er

Athletics, Blade, Blunt , Illusion (slippe å dra på fakler hele tida i dungeons), Heavy Armor, Armorer, Block.

 

Det er jo skills jeg bruker konstant. Bortsett fra Blunt foreløpig.

I readme til OOO blir man ikke anbefalt å gå til Oblivion-gates før rundt lvl 20-25 siden Dremoraer er satt til fast level over 20. Får vel labba rundt hele galaksen på den tida

det tar å bli så høy lvl.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Er vel ikke av hardcore-spillerne jeg heller. Brukte hele natta igår bare på å bli lvl 2.

Man kan bruke Lite-versjonen, og velge bort "Level slow"-modden manuellt. Men jeg skal holde ut. Oblivion er jo egentlig ikke som WoW, der man må bli høyest level fortest mulig.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...