Gå til innhold

AMD 5000+ x2 VS Intel core 2 duo e6600!


ekwathne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at jeg skal få min første Intel maskin :D

 

Maskinen blir nok slik:

 

Asus P5W DH Deluxe hovedkort

 

Intel Core 2 Duo E6600 prosessor

 

Chill Innovation cp-520a3

 

Lian Li PC7BSCAND kabinett

 

Corsair Twin2x -6400 2x1gb minne

 

Jeg er usikker på hvilet skjermkort det blir, jeg får se hvor mye penger jeg har når jeg bestiller. Slemme shg.no som har selgt ut alle varene :hrm:

 

 

Edit: fikset litt i handlelista :)

Endret av ekwathne
Lenke til kommentar

Spørr du meg er det bortkastet og kjøpe E6600 når du bare skal ha et X1600XT, skjermkortet kommer til og sinke ned hele systemet ditt.

 

"Spytt" i 1500,- mer og kjøp et X1900XT, De gå for ca 2700,- og det er et langt bedre kort en X1600XT. Kortet kan da lett clockes opp til XTX hastighet og enda litt til.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Skal ikke fortelle deg åssen skjermkort eller CPU du bør kjøpe... men det lureste valget slik jeg ser det, er å bruke mer penger på skjermkortet og mindre på HK+CPU... med mindre du har råd til pose og sekk da ;)

 

Kraftigere skjermkort og svakere CPU gir deg mer spillytelse enn kraftig CPU og lusent skjermkort.

 

Kjøper du rimeligere CPU og HK kan du spare 2000,- på den handelen du har satt opp... 2000 ekstra å legge i grafikkortet... og alikevel ha en kraftig DC CPU...

 

bare et tips ;)

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar
Jeg skal gå til innkjøp av en ny pc og den skal enten ha en Intel Core 2 duo e6600 eller AMD Athlon x2 5000+ am2.

 

Flott om jeg får raske svar siden den skal bestilles imorgen tidligt. :)

6664101[/snapback]

 

På kort sikt er det vel nærmest umulig å få tak i noen av de prosessorene, så skjønner ikke hvorfor du skal bestille i morgen. I så fall blir det litt bingo hvilken butikk du kjøper fra da denne faktisk kan få inn prosessoren sist!

 

Et alternativ er å gå for en billigere AM2 prosessor og oppgradere senere. Særlig siden skjermkortet ikke vil kreve en topp prosessor og du neppe skal drive med super-pi benching hele dagen...

 

Du skriver ikke noe om hva PCen skal brukes til, men er det f.eks. 3D spill vil det nesten være viktigere med 2 GB minne enn den råeste prosessoren (som skjermkortet ikke greier å dra)

Endret av Culpa
Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke bestilt idag fordi det var flere varer som ikke var på lager. Det med skjermkort tenker jeg litt på, bytter sikkert til et DX10 skjermkort når Vista kommer så vil ikke bruke så mye på skjermkort nå.

6665578[/snapback]

Bestilling pga ikke på lager? Ikke det smarteste, de som bestiller nå kommer før deg i listen, så bestill alltid tidligst mulig (gjelder spesielt CPUen).

Om nok folk bestiller mens den ikke er kommet på lager så vil du bare se at datoen plutselig endrer seg, da får de som har bestilt og du må vente enda lenger..

 

DX10 er en grunn til å vente med dyrere skjermkort, enig der, men det blir nok god ventetid og du må også ha Vista for å utnytte det.

Lenke til kommentar
her  Har du en fin test som gir deg svar på det du lurer på.

 

Conroe'en ser ut til og komme langt sterkere ut en X2 5000+ så hadde jeg hatt pengene og skulle kjøpe meg ny pc, hadde det 100% sikkert havnet på E6600

6664151[/snapback]

Er det virkelig så stor forskjell på de prosessorene?

 

Er denne forskjellen svært merkbar i dagens spill eller vil man bare legge merke til ytelsesforskjellen i diverse tester?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...