Gå til innhold

Slutt med 40man raids i The Burning Crusade


Anbefalte innlegg

Hem, enda mindre plass til shamans. :)

6659662[/snapback]

 

Greia er jo at du trenger 3-4 shamans uansett om gruppa di er 20mann stor eller om den er 40mann. Dette sørger bare for at det må flere shaman til i endgame.

6659792[/snapback]

kjipt da at det trengs 3-4 paladins også med bedre buffs =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
That system of gaining honor and ranking up is over with in Burning Crusade: "The Honor System in the expansion will no longer be a competitive ladder. The Honor System will be a system where you gain honor points a lot like you do today, but you then just use those honor points as a currency, effectively. That will include items that were previously earned through reputation. We'll kind of roll those into the Honor System, and it will also include a whole lot of new equipment for level 60 to 70 and beyond," Chilton says.

 

lurer på hvordan dette kommer til å endre PvP jeg...

6660175[/snapback]

Ranking systemet kan umulig bli værre så...

6660329[/snapback]

 

"Perhaps the biggest change that Blizzard revealed today was the wholesale reworking of the PvP system. Here's the quick and dirty of it: the honor system as we know it is being scrapped. Players will no longer advance through a competitive ladder -- ranks are being done away with entirely. Post BC, honor points will instead function like currency; you kill people, capture Battleground objectives, and get points. With these points, you can buy loot. Some pieces of equipment will also require a certain number of Battleground-specific tokens worked into their costs. Chilton mentioned that all current Battleground reputation reward loot will be rolled into the new honor system, so say goodbye to "rep farming." Finally, players who have achieved specific ranks will be able to display these publicly post-BC, though what form this would take wasn't revealed.

 

One thing that may disappoint current PvP diehards: loot attained via the honor system won't be as powerful as gear got from raiding. There's a plus side, though: there's a whole new PvP system in place that will provide gear that's on par with the best PvE-garnered stuff.

 

Enter: the Gladiatorial Arena System. This appears to be Blizzard's way to cater to hardcore players who have no interest in engaging in the PvE endgame. It works like this: players will form teams to compete in three different brackets: 2v2, 3v3, or 5v5. These teams will function much like how guilds do today -- team leaders will receive team charters, and invite whichever players they wish to join. Players can be join one team per bracket, and each team can have a headcount twice as large as the bracket it plays in; 2v2 team, for example, can be comprised of up to four players in total.

 

Depending on how it performs in battle, a team will be assigned a rating, which changes after the results of all its battles are tallied each week. This team rating will determine its place on the overall ladder, and affects what opponent it's matched with when it queues up for battle. Depending on how a team performs during a given week, its members will receive points which, similar to the honor system, they can use to buy loot. As mentioned, the Arena gear will be up there with the best of the best, so rest assured: this is where the serious PvPers will be spending their time. Chilton said that the whole system will revolve around three month seasons, which implies that there will be some sort of periodic championship. Unfortunately, he didn't elaborate further. Oh, one more thing: when it comes to the Gladiatorial Arena, your faction is irrelevant. Alliance can fight Alliance, and Horde can fight Horde. Let the intra-faction resentment stew."

 

-sitat fra Gamespy

Lenke til kommentar

Spennende saker. Jeg er også en stor fan av mindre instancer, 25 høres helt glimrende ut. Færre folk å fordele loot på, færre folk som må stikke/gå afk fordi "my mom is super mad at me", mer ansvar til den enkelte spilleren, enklere å få i gang instancer for mindre guilds. Ser virkelig ikke problemet.

 

Og shaman får bloodlust, ser jeg. Snadder. :)

Lenke til kommentar
Og shaman får bloodlust, ser jeg. Snadder. :)

Jepp! Elsker den nyheten! Og at Paladin blir en mer warrior/defence-aktig klasse er jo supre nyheter for de som rollet Paladin 11. februar 2005, i håp om at det skulle være samme type Paladin som i Warcraft 3. Kan bare si gratulerer til alle Paladins hvis det viser seg at det kommer til å bli som det ser ut til.

 

Edit: Leif kom, men dro etterhvert

Endret av Meldarion
Lenke til kommentar
That system of gaining honor and ranking up is over with in Burning Crusade: "The Honor System in the expansion will no longer be a competitive ladder. The Honor System will be a system where you gain honor points a lot like you do today, but you then just use those honor points as a currency, effectively. That will include items that were previously earned through reputation. We'll kind of roll those into the Honor System, and it will also include a whole lot of new equipment for level 60 to 70 and beyond," Chilton says.

 

lurer på hvordan dette kommer til å endre PvP jeg...

6660175[/snapback]

Ranking systemet kan umulig bli værre så...

6660329[/snapback]

 

Enter: the Gladiatorial Arena System...

 

-sitat fra Gamespy

6660411[/snapback]

 

oh joy... :roll:

Lenke til kommentar
WOW! Gladiator arena :D Og WOW, lettere å få PvP rewards! :D og WOW, lettere å komme med i de "beste" instancene sikkert :D

 

Åååå free epix <3<3

6661684[/snapback]

hvordan er det lettere å komme med i en instance der det er plass til 15folk færre enn det er idag?

6661850[/snapback]

 

Skal vel færre til å fylle opp en gruppe. Slik kan små venneguilder også starte med harde instancer.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet ikke helt hva jeg skal si om denne nyheten. For meg rangerer den likt med nyheten om at Shamans og Paladins skulle bli tilgjengelige for begge sider når det gjelder å ødelegge spillet.

 

Som en medlem av et guild som gjør alle end-gameinstances nå, tror jeg det kan bli tungt å bytte over til instanser med færre folk. Det vil rett og slett ikke bli plass til alle som vil raide, og da må antall medlemmer ned.

 

Det andre alternativet er vel å øke rekrutteringen som mange har vært inne på, og kjøre to grupper parallellt, men det tror jeg aldri kommer til å fungere på en god nok måte. Det vil alltid bli en A- og en B-gruppe, og alle vil være med i den beste gruppa.

 

Nei, snakk om å ødelegge spillet for oss som raider i dag. Men for all del, for casual gamers, er vel dette sikkert gode nyheter...

Lenke til kommentar
Stopper uansett i ekspansjon så couldnt care less :p Men uanz, enda en veldig god grunn til å slutte, Blizz fucker opp alt nå.

6659926[/snapback]

Ja, fucker opp alt som i at det kanskje blir litt mer avhengig av den enkelte spillers ferdigheter i raids enn mindless zerg som det er nå? :)

 

Syntes dette virker veldig bra jeg, eneste som er synd er at jeg skal på folkehøgskole, så blir neppe noe mer wow på meg.

6659957[/snapback]

Eg begynte med Wow menst eg gikk på fhs. For å sei det sånn ingen god ide visst du har planer om å være sosial og gjøre noko "anna".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...