Gå til innhold

Nikkor-objektiver på nettet


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig skaffet meg et Nikon D50 (m/kit) og vil kjøpe et par ekstra objektiver til dette. Jeg fotograferer som regel barna mine og ønsker meg derfor et lyssterkt fast objektiv for å ta "portretter" innendørs. Har vurdert Nikon 50mm f/1.8 og f/1.4. Er det noen som har en formening om en amatør kan nyttegjøre seg av den ekstra lysstyrken 1.4 gir og om det er verd prisen?

 

Jeg ønsker meg også en zoom i med maks brennvidde 300-400 mm. Noen som har gode forslag?

 

Vet noen hvor man får tak i (billige) Nikkor (eller er det like greit med Sigma?) på nettet? På Komplett.no m.fl. finner jeg bare Canon og Sigma.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nylig skaffet meg et Nikon D50 (m/kit) og vil kjøpe et par ekstra objektiver til dette. Jeg fotograferer som regel barna mine og ønsker meg derfor et lyssterkt fast objektiv for å ta "portretter" innendørs. Har vurdert Nikon 50mm f/1.8 og f/1.4. Er det noen som har en formening om en amatør kan nyttegjøre seg av den ekstra lysstyrken 1.4 gir og om det er verd prisen?

6654713[/snapback]

 

Utfra at du har valgt D50 og ikke en dyrere Nikon-modell, så holder nok f/1.8 i massevis til deg.

Lenke til kommentar
Dette nye objektivet ser spennede ut. Kompakt og stor zoom.

Spørs bare om det blir tilgjengelig i Norge.  Se link:

 

http://www.thkphoto.com/products/tokina/afl-12b.html

 

Vet noen om norsk importør finnes? Er vel forresten Hoya som produserer Tokina?

6655335[/snapback]

Det finnes ingen offisiell norsk importør av Tokina i dag.

 

Komplett tar inn selv, og leverer med egen garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...