Gå til innhold

Fra Siving til lege


Anarkist

Anbefalte innlegg

er det ikke noe medesinsk relatert du kan være ingniør i? mener jeg husker jeg så det ett sted. er det ikke slik at det er 1 år omskolering så er du ingeniør i noe anna? medisin er sykt hardt, driver med det selv. ikke noe liv i det hele tatt. med andre ord du blir sittende ved et anna skrivebord i 6 år....

 

hvis du aldri har jobba med menesker så må du prøve det før du slenger deg på skolebenken. ikke alle som liker og jobbe med menesker.

 

hørest ut som om du trenger og komme deg ut av den jobben du har nå. hva med og søke seg offshore eller noe. turnus og mye fritid? tid til og gjøre det du synest er gøy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlifred, slutt å syt så! Ta deg sammen!

 

Tenk på alle vaskehjelper, søppelmenn, prostituerte, gruvearbeidere osv. som finnes i dette landet! Alle disse yrkene er tøffe.

 

For et sippeland Norge har blitt.. Kan like godt skifte ut flagget med en sippeklut.

Lenke til kommentar

Er vel forskjell på å syte og på å ønske å omskolere seg fordi man ikke trives med det man gjør. Folk flest i dette landet har gode muligheter til å utdanne seg, og dersom en gjør det slipper man unna disse tøffe yrkene du ramser opp for øvrig. Er i det minste mager trøst og hjelper deg personlig veldig lite i en jobb du misliker å vite at folk ikke trives med å tømme søplekasser heller.

Endret av xHEROx
Lenke til kommentar

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i livet. alt er så kjedelig. jeg vil gjøre noe som gir meg mening, jeg vil mestre noe. kanskje legeyrke er det beste, husker en mann spådde meg og sa at du er ingeniør noe jeg var, men han sa at jeg ville gjøre det mye bedre i karrieren hvis jeg var lege. men jeg begynte å tenke på medisin studiet alleredet da jeg gikk 1 året på ingeniørutdanningen. :hmm:

 

men jeg har vært så slapp og ikke våget å ta den avgjørelsen før nå. jeg bare lukket øynene mine og bestemte meg for å følge den veien som jeg hadde satt meg i :thumbdown:

 

nå er det bare jobb og hjem og jobb og hjem. har nesten ingen venner lenger, alle er forsvunnet....jeg vil starte alt på nytt.

 

dere forstår? :ermm:

Lenke til kommentar

Nå er det veldig stor variasjon i ting man kan gjøre som ingeniør eller sivilingeniør. Er du sikker på at det ikke er noe du kan gjøre som siving du vil like å jobbe med? Det er klart det er ikke alltid lett å få den jobben som passer det en ønsker seg, men hvis en vet hva en vil ha så er det nok mye lettere.

Lenke til kommentar

Bare husk at det er ikke rett og galt, det er 99 ting som kan være "rett" og en "gal" i dine øyne.

Ditt liv kan få mange skjebner basert på dine valg, få av de valgene er direkte FEIL av deg å ta.

Du vil ikke vite dette før i etterkant, så start... analyser handlingene å valgene dine i etterkant.

Det er mye lettere å vil spare deg for å mye energi.

Lenke til kommentar

hehe, den var god :thumbup:

 

Du er siv. ing, men du hater data.

 

Du hater data, men du spør om råd via diskusjon.no.

 

Du hater syke mennesker, men du vil vurdere å bli lege.

 

Du kaller deg selv anarkist.

 

Kanskje du bør vurdere å snakke med noen profesjonelle om livet ditt, og vanskelige valg?

6737771[/snapback]

Lenke til kommentar

Hei

 

Kanskje smart å se over alternativene. Du kan foreksempel endre retning over til takstmann, eiendomsmegler, hms arbeid, arbeidstilsynet, byggkontrollør...

Du har en solid grunnutdanning og med å ta noen få fag kan du stå med nye utfordringer og andre oppgaver..

Om du bør begynne på legestudiet har jeg ingen formening om, ville bare tipse om at det finst veldig mange muligheter i dag.

Lenke til kommentar

hei, takk for forslag. men jeg er lei av alt. når jeg ser på akutten på tv3 syns jeg at de folka har en veldig meningsfull liv. de hjelper andre i nød, noe som gir motivasjon enn å sitte på kontor og råtne i de 40 årene framover :no:

 

Hei

 

Kanskje smart å se over alternativene. Du kan foreksempel endre retning over til takstmann, eiendomsmegler, hms arbeid, arbeidstilsynet, byggkontrollør...

Du har en solid grunnutdanning og med å ta noen få fag kan du stå med nye utfordringer og andre oppgaver..

Om du bør begynne på legestudiet har jeg ingen formening om, ville bare tipse om at det finst veldig mange muligheter i dag.

6762821[/snapback]

Lenke til kommentar

sők om permisjon 1 ár. prőv og se hva du liker. ei jente i klassen kom nettopp hjem fra brasil. hadde jobba frivillig pá et sykehus der. var visst og anbefale.... bare ett lite forslag :p

 

eneste jeg vet er at du burde komme deg bort fra kontoret ei stund og oppleve de lyse sidene av livet.

 

de gutta pá akkuten har 6ár skole 2 ár turnus og 5 ár spesialisering bak seg......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...