Gå til innhold

Fra Siving til lege


Anarkist

Anbefalte innlegg

hei, takk for forslag. men jeg er lei av alt. når jeg ser på akutten på tv3 syns jeg at de folka har en veldig meningsfull liv. de hjelper andre i nød, noe som gir motivasjon enn å sitte på kontor og råtne i de 40 årene framover :no:

6763367[/snapback]

Du bør basere livet ditt på mer enn en TV-serie. Spør om å få jobbe litt som hjelpepleier på et sykehjem/sykehus eller noe, så kanskje du får litt mer innblikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, takk for forslag. men jeg er lei av alt. når jeg ser på akutten på tv3 syns jeg at de folka har en veldig meningsfull liv. de hjelper andre i nød, noe som gir motivasjon enn å sitte på kontor og råtne i de 40 årene framover :no:

6763367[/snapback]

Du bør basere livet ditt på mer enn en TV-serie. Spør om å få jobbe litt som hjelpepleier på et sykehjem/sykehus eller noe, så kanskje du får litt mer innblikk?

6765488[/snapback]

Helt enig kan tenke meg at det er stor forskjell hva en kan gjøre som lege på et sykehus og hva en som er fastlege og har masse pasienter innom. Nå er det også store variasjon som ingeniør og jeg tror det er mange muligheter som trådstarter ikke har sett på. En kunne prøve f.eks å få seg jobb i noe firma som lager apparater til sykehus.

Lenke til kommentar

Finst vel forøvrig også tekniske avdelinger og slikt på sykehus der ingeniører jobber med reparasjon, klargjøring, installasjon av apparater og elektronisk utstyr. Men går vel mer på elektronikk enn bygg. Også noe som heter bioingeniør som er på laboratoriet og har en hel del med tekniske greier å gjøre, foruten å ha en del pasientkontakt.

 

Viss du har noen bekjent innenfor helsevesenet kan du spørre de om du kan få litt helgejobbing eller noe så du kommer litt på innsiden og får sett litt hvordan det er og ting foregår.

 

BTW, TV er vel heller ikke akkurat kjent for å vise hele sannheten?

Endret av kense
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...