Gå til innhold

Hvordan handler dere over nettet?


Anbefalte innlegg

Som de fleste her så er jeg ikke trofast når det gjelder hvilken web-shop jeg kjøper fra (men har kjøpt mest hos Komplett og Microplex).

 

Derimot er jeg 100% trofast når det gjelder web-shopper jeg aldri mer vil handle hos. For meg gjelder det kun en bedrift, nemlig Multicom. De prøvde besvistt å presse meg til å betale et inkassokrav selv om de visste at kravet ikke var gyldig og at de brøt med god forretnings-skikk.

 

Først når de ble kontaktet av Forbrukerrådet trakk de kravet, og påsto at det ikke eksisterte noe krav mot meg (jeg fikk kopi av brevet fra Forbrukerrådet). Da jeg kontaktet inkassobyrået kunne de fortelle at kravet ble trukket samme dagen som forbrukerrådet fikk brevet.

 

Så de satset alstå på at jeg ville gi meg når jeg fikk inkassokrav, men da de skjønte at Forbrukerrådet faktisk ville se på saken, trakk de den umiddlebart og turde ikke engang å inrømme at det eksisterte et krav.

 

Jeg er faktisk mest overrasket over at mange web-shopper bryr seg så mye om noen småpenger (kravet var på 3-400 kr) og så lite om sitt rykte. Både jeg og to venner ville handlet nye PC'er der, men etter denne saken handlet vi alle hos Komplett, for ca. 45.000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varierer litt. Har en tendens til og gå etter pris. Ikke altid det lønner seg i det lange løp. Viser til retursaker og service.

Og fordele en ordre på flere nettbutikker kan lønne seg, men skjekk for all del fraktprisen først...

Det som var en besparelse på "hele" 250 kr på noen deler er plutselig ikke mer en 50 kr når frakten er lagt til. Er det verdt og dele opp en ordre da og ha 2 parter og forholde seg til? Etter min mening, nei!

"Det er dyrt å være fattig"

 

Komplett - gammel og god. Her føler jeg meg sikker i retursaker osv, selv om behandlingstiden er lang... Stort utvalg.

 

Microplex og Netconnection - Personlig kundebehandling du ikke for noen andre steder. Supert!

 

MPX - dette er nok butikken jeg kommer til og satse på i framtiden. Utrolig rask levering og rimelig frakt. Har ingen returerfaringer med de, men hvis man skjekker Webshopguiden, er de jo overlegen de fleste. Utrolig bra system med VISA betaling. Eksempel til etterfølgelse.

 

Databutikken og IT-butikken - Leverte rimelige varer som avtalt. Hvordan de er på retur tør jeg ikke finne ut...

 

PCmax - ingen problemer her. Rask levering.

 

Det er en del andre butikker også man har handlet med, men ingen har utmerket seg spesielt.

 

 

 

 

_________________

pc-crash.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-11-23 04:44 ]

Lenke til kommentar

Jeg har udelt positive erfaringer med PSData og Databutikken.

 

Jeg har hatt retursak pga. feilbestilling på Komplett og det gikk smertefritt, raskt også. (tidlig 2000). Men i gamledager da man fortsatt brukte prisguiden.no eller hva det var det het, bestilte jeg en Creative 5x DVD spiller som skulle ha med 2 DVD plater. Da jeg fikk den var imidlertid pakken åpnet, det var ingen filmer og det lå med et brev om at det var fritt for filmer og jeg fikk i stedet avslag på 100 eller 200 kroner... Da følte jeg meg litt snurt.

Lenke til kommentar

Veldig bra erfaringer med psdata, men handler også en gang iblant hos andre, f.eks. it-butikken og selvfølgelig microplex.

 

Psdata leverer kjappest av alle og jeg har aldri hatt problemer med retur hvis noe har vært feil, så en takk til dem for kjapp og god service...

 

Betaler for det meste i oppkrav, men kan spare litt i frakt på å bruke visakort.

 

[ Denne Melding var redigert av: doy4ever på 2002-11-23 09:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...