Gå til innhold

1900xt eller vente på 1950?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe x1900xt, noen som har noen produsent å anbefale?

 

leser også noen av bruker-anmeldelsene på komplett.no:

 

Drit bra kort så lenge det fungerer. Har opplevd kræsj og diverse resettinger (vpu recovery) ca vert 10 min med sist nevnte.

 

Mitt første ATI baserte kort. Men alt er konfigurert av komplett så jeg forstår ikkje va som er gale. Alle drivere og alt er oppdatert. klikker bare under spilling.

 

hva er det som kan forårsake dette, og hva kan man gjøre for å fikse det? har nå nvidia, men forrige kort var ATi og var selv også borti VPU-recovery, noe som er meget irriterende..

Lenke til kommentar
VPU-reocery er sålangt jeg husker en funksjon som alltid har skapt litt trøbbel for ATI-brukere, selv har jeg rett og slett skrudd av funksjonen når det har vært problemet - noe som stortsett har løst problemet.  For og så senere aktivere den igjen ved driveroppdatering.

6675716[/snapback]

 

Har aldri hatt problemer med VPU recovery jeg..har aldri vært av har hatt et X800 Pro vivo i 2 år nå... men jeg har bare hatt problemer med Nvidia før det så jeg kommer nok ikke til å kjøpe noe av Nvidia noe mer =/ nei jeg er ikke en ATI entusiast som hater Nvidia, jeg vet de lager bra kort, men jeg har bare vært uheldig med Nvidia:)

Lenke til kommentar
VPU-reocery er sålangt jeg husker en funksjon som alltid har skapt litt trøbbel for ATI-brukere, selv har jeg rett og slett skrudd av funksjonen når det har vært problemet - noe som stortsett har løst problemet.  For og så senere aktivere den igjen ved driveroppdatering.

6675716[/snapback]

 

Har aldri hatt problemer med VPU recovery jeg..har aldri vært av har hatt et X800 Pro vivo i 2 år nå... men jeg har bare hatt problemer med Nvidia før det så jeg kommer nok ikke til å kjøpe noe av Nvidia noe mer =/ nei jeg er ikke en ATI entusiast som hater Nvidia, jeg vet de lager bra kort, men jeg har bare vært uheldig med Nvidia:)

6676205[/snapback]

 

Veldig off-topic nå - Har heller aldri selv personlig hatt trøbbel med dette heller, men da jeg har (hatt) som levebrød å fikse datamaskiner opplever man mye rart.

Lenke til kommentar

Noe jeg syns er små rart er at det står ikke noe om X1950 serien på noen av Ati sine produsenters hjemmesider osv, de sa det samme i April, men det var en April spøk vist nok....nå er det tatt opp igjen, når jeg skulle kjøpe X800 kortet mitt så forhåndsbestilte jeg det 2 uker i forveien, kortet sies å ha release dato den 28 Aug, har ikke sett noe at all i noen nettbutikker.....finner dette veldig veldig rart.....

Utrolig irriterende for å si det sånn, for jeg vil forhånds bestille så jeg er sikker på at jeg får det med en gang det kommer..

Endret av Sk8on
Lenke til kommentar
Jeg har gitt opp, så jeg kommer til å bestille X1900XTX, ikke lenge etter X1950 kommer jo DX10 kortene alikevel, så jeg kan like godt kjøpe det som er nå billig og heller bytte ut hele skrapet av en maskin jeg har senere..

6696305[/snapback]

 

Ikke noe vist og kjøpe XTX, kjøp heller XT og overclock det fint over XTX hastighet.

Kjører selv min på 660/ 1556 Mhz med standard kjøling og det funker fett. Det er over XTX hastighet.

Lenke til kommentar
Jeg har gitt opp, så jeg kommer til å bestille X1900XTX, ikke lenge etter X1950 kommer jo DX10 kortene alikevel, så jeg kan like godt kjøpe det som er nå billig og heller bytte ut hele skrapet av en maskin jeg har senere..

6696305[/snapback]

 

Ikke noe vist og kjøpe XTX, kjøp heller XT og overclock det fint over XTX hastighet.

Kjører selv min på 660/ 1556 Mhz med standard kjøling og det funker fett. Det er over XTX hastighet.

6696559[/snapback]

 

 

Vel, først av alt gjorde jeg dette med X800 pro vivo, ja det funket, men grunnen til at hastigheten er satt ned til XT på fabrikken er som regel fordi at den ikke gjennomførte testene til å bli et XTX kort evt. XTX vil jo derfor kunne klokkes enda høyere, det er også mye opp til kortet du kjøper....selv om jeg kjøper XT så kan det hende at mitt XT kort ikke takler det samme som ditt, er veldig opp til hvert enkelt kort tror jeg. da du kan si at du har overklokket kortet safe, er da du kan kjøre artifact testen i hvertfall 6-8 timer uten noen Artifact eller overheated error:)

Dessuten mister man Garantien hvis du overklokker, så jeg vil ikke anbefale å gjøre det før du faktisk ikke klarer å kjøre spill ordentlig^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...