Gå til innhold

Vifte på XFX 7900gt går på 100%


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har akkurat fått koblet opp ny pcen min, eneste problem er at viften på mitt "XFX GeFORCE 7900 GT 256MB eXtreme, 520/1500MHz, VIVO" ifra Netshop går på 100% hele tiden.

 

Jeg trudde at viften skulle roe seg ned etter jeg fikk lagt inn 3dkort driver etter en reinstall av windows, det skjedde asså ikke.

 

Har sjekket med rivaturner, viften går som sagt på 100% konstant og det er et evig bråk.

 

Noen noen har noen ide'er om hvordan jeg kan få løst dette uten å sende det i retur til Netshop iogmed at det tar 5dager hver vei (ifra Tromsø) ?

 

Bare for å ha det nevnt, tempraturen overstiger aldri 47grader så det er ikke et varmeproblem.

 

Noen som kan hjelpe ?

 

 

*edit*

 

Har testet to forskjellige drivere, akkurat samme problem i begge.

Endret av RocketArena
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet Gainward Expertool nå, det funket ikke. Var 0 respons der.

 

OcMax: Er en stund siden jeg flashet mitt 6800u kort nå, er det fortsatt "OmniExtremeEditFX" man bruker til å flashe med ?

 

Og trenger jeg en spesiel bios iogmed med at det er en "VIVO" version jeg har ?

Endret av RocketArena
Lenke til kommentar
Har testet Gainward Expertool nå, det funket ikke. Var 0 respons der.

 

OcMax: Er en stund siden jeg flashet mitt 6800u kort nå, er det fortsatt "OmniExtremeEditFX" man bruker til å flashe med ?

 

Og trenger jeg en spesiel bios iogmed med at det er en "VIVO" version jeg har ?

6638738[/snapback]

 

Hei. Du bruker nVFlash fra en floppy for å flashe. Og du bruker Nibitor til å editere bios med. Det med Vivo vet jeg ikke. Du kan jo se om du finner kort fra EVGA som har Vivo.

 

I mitt tilfelle var det jo tydeligvis et bios problem. Men prøvde mange bioser. Bare den ene fra EVGA funket med vifte regulering. Det enkleste du kan gjøre er å kjøpe deg en VF900Cu. Bedre og mer stillegående kjøling.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...