Gå til innhold

Mobiltelefon til 1kr?


Anbefalte innlegg

Etter å ha sett alle reklamene på TV om å fjerne operatørlås på en mobiltelefon så lurte jeg på en liten ting. Hva om jeg kjøper en av telefonene på tilbud til 1kr (selvfølgelig med et dårlig abbonnement med lang bindingstid) og så fjerne operatørlåsen og bruke mitt eget kontantkort? Da blir det jo telefon til 1kr.

 

Dere tenker sikkert at jeg har glemt at disse abonnementene har månedsavgifter. Vel, har alle av de det? Finnes det ikke et som koster minimalt eller ikke noe å abonnere på, men som kun koster når du bruker det?

 

Er det i det hele tatt noen butikker som tilbyr slike deals? Og ville det være ulovlig å gjøre det jeg nettopp har beskrevet?

 

(Det er sikkert en eller annen ting som jeg har oversett. Jeg bare leker litt med tanken, da)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunneregelen er at jo høgare månedsavgift/dyrare abbonement, jo større sponsing får du på telefonen. Du vil neppe finne mobiltelefonar satt ned mykje i pris mot binding på svært billige abbonement, og spesielt av typen der du kun betalar for forbruket.

 

Det går fint an å kjøpe mobil til 1,- og så bryte bindinga på abbonementet, men då må du forbrede deg på oppsigelsesgebyret som vil bli på nokre kroner. Dette vil vere fullt lovlig, men du vil til sjuande og sist ikkje ha kjøpt mobil til 1,-.

Lenke til kommentar
Det går fint an å kjøpe mobil til 1,- og så bryte bindinga på abbonementet, men då må du forbrede deg på oppsigelsesgebyret som vil bli på nokre kroner. Dette vil vere fullt lovlig, men du vil til sjuande og sist ikkje ha kjøpt mobil til 1,-.

6635763[/snapback]

 

Når du skriver "nokre kroner", hva vil det si? Er dette noe å spekulere i :hmm:

Lenke til kommentar
Det går fint an å kjøpe mobil til 1,- og så bryte bindinga på abbonementet, men då må du forbrede deg på oppsigelsesgebyret som vil bli på nokre kroner. Dette vil vere fullt lovlig, men du vil til sjuande og sist ikkje ha kjøpt mobil til 1,-.

6635763[/snapback]

 

Når du skriver "nokre kroner", hva vil det si? Er dette noe å spekulere i :hmm:

6635787[/snapback]

 

Om eg får bruke eit eksempel:

 

Kjøp telefonen med Telenor Fri120, så får du den største sponsinga Telenor-abbonement kan gi. Du får fleire telefonar til 1,- med dette abbonementet, men å seie det opp rett etter kjøp kostar deg 1400,- om eg ikkje tar heilt feil. Ergo har du betalt til saman 1401,- for telefonen.

 

Fortsatt kan det godt hende du har spart litt på å gjere det på denne måten.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Det går fint an å kjøpe mobil til 1,- og så bryte bindinga på abbonementet, men då må du forbrede deg på oppsigelsesgebyret som vil bli på nokre kroner. Dette vil vere fullt lovlig, men du vil til sjuande og sist ikkje ha kjøpt mobil til 1,-.

6635763[/snapback]

 

Når du skriver "nokre kroner", hva vil det si? Er dette noe å spekulere i :hmm:

6635787[/snapback]

 

Om eg får bruke eit eksempel:

 

Kjøp telefonen med Telenor Fri120, så får du den største sponsinga Telenor-abbonement kan gi. Du får fleire telefonar til 1,- med dette abbonementet, men å seie det opp rett etter kjøp kostar deg 1400,- om eg ikkje tar heilt feil. Ergo har du betalt til saman 1401,- for telefonen.

 

Fortsatt kan det godt hende du har spart litt på å gjere det på denne måten.

6635896[/snapback]

 

Jeg tenkte på å ikke si opp abbonementet, for å unngå en slik avgift. Men alikevel ikke bruke abbonementet heller, for å få minimale eller ingen kostnader fra det.

Lenke til kommentar

For eksempel så kan du få ganske store avslag på Young Talk. Da vil du betale 200 kroner i måneden, altså vil regnestykket bli 200x12=2400 kroner.

 

Men, du bruker jo opp disse 200 kronene. Det du får på kjøpet er litt høye priser, men alikevell ikke avskrekkende mener jeg.

 

For eksempel hadde jeg et abbonemang med ingenting i måmedsavgift, og fikk en rekning på 100-150 kroner i måneden. Men jeg måtte altså ha meg ny telefon. Derfor kjøpte jeg K750i til 1 krone med Youngtalk, og da vil jeg tape mellom 600 og 1200 kroner på det, i løpet av et år med Young Talk.

 

MEN, hva koster en ny mobil i dag? Jo, jeg måtte nok opp i 2000 kroner for å få funksjonene til K750i, så da har jeg vel tjent litt penger da?

Lenke til kommentar
For eksempel så kan du få ganske store avslag på Young Talk. Da vil du betale 200 kroner i måneden, altså vil regnestykket bli 200x12=2400 kroner.

 

Men, du bruker jo opp disse 200 kronene. Det du får på kjøpet er litt høye priser, men alikevell ikke avskrekkende mener jeg.

 

For eksempel hadde jeg et abbonemang med ingenting i måmedsavgift, og fikk en rekning på 100-150 kroner i måneden. Men jeg måtte altså ha meg ny telefon. Derfor kjøpte jeg K750i til 1 krone med Youngtalk, og da vil jeg tape mellom 600 og 1200 kroner på det, i løpet av et år med Young Talk.

 

MEN, hva koster en ny mobil i dag? Jo, jeg måtte nok opp i 2000 kroner for å få funksjonene til K750i, så da har jeg vel tjent litt penger da?

6660688[/snapback]

 

Spart! (Vierzehn)

Lenke til kommentar
Du må vente i 1å (Eller 18månder, spørs på bindingstiden) og så må du avslutte abonimanget og da kan du låse den opp og bruke kontantkort  :p

6660792[/snapback]

 

Ja, det blir litt lenge og vente. Men hvis du kjøper med Telenorabbonemang, kan du ringe til Telenor og si at du har bundet deg i 12 måneder til det aktuelle abbonemanget, og dermed vil ha utlevert operatørlåsen.

 

Den har aldri jeg (eller venner) hatt problemer med og få utlevert hos Telenor. Så hvis du f.eks. binder deg til Telenor Fri120, kan du få mange telefoner til 1 krone.

 

Regnestykket blir da 229 (månedspris) x 12 = 2748, som blir prisen for mobilen hvis du ikke bruker den.

 

1400 kroner er imidlertid den prisen du må ut med hvis du bare ringer og sier du vil bryte abbonemanget ditt, så da vil jo dette bli mye billigere. Altså, en flott måte og skaffe seg billig mobil på. :tease:

Endret av Dubster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...