Gå til innhold

Hjelp til kjøp av stasjonær PC! 15.000 +/-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting. Det der ser glimrende ut :thumbup:

 

Hvis man skal oppgradere noe der i løpet av 2007 så må det bli et godt skjermkort med Dx10 og kanskje quad core dersom den mot formodning skulle bli billig og kompatibel. Dvs. de første utgavene blir nok kompatible, men svindyre og senere forventer jeg at kompatibiliteten forsvinner på grunn av 1333FSB før prisene blir nogen lunde overkommelige.

Lenke til kommentar
Ja, skjønner.

 

Synes oppsettet mitt ser greit ut nå egentlig. Fornøyd :D

 

Men det som er vanskelig, det er å bestemme seg om jeg skal vente til Vista eller ikke. Jeg synes det er litt kjipt å betale 3000 for XP også må jeg punge ut med enda mer for å få Vista!

6670884[/snapback]

Nå har jeg ikke så mye greie på winxp versjonene, kjører Kubuntu. Men trenger du winxp pro? Klarer du deg ikke med winxphome? Den koster såvidt jeg kan se 750.

Hvis du absolutt skal ha winxp pro, hva med denne versjonen, koster 1200

6670993[/snapback]

Kunne ikke se at du fikk svar på dette med forskjell på retail og OEM versjon av XP Pro. Eneste forskjellen er at det følger manualer med retailversjonen. OEM er uten manualer og selges kun med maskinvare som HK, minne, HD, osv. Jeg ville difinitivt valgt OEM versjonen og spart nesten 2000.

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket ut hele oppsettet ditt, du bør ha en 12cm vifte i front og en i bakkant av kabinettet for å blåse varm luft ut..vet ikke om det er innebgyd i kabinettet du kjøper, det kan du jo sjekke ut..

 

Hvorfor i alle dager skal du gå for et x1900gt fremfor 7600gs som er lydløst og koster mindre? Du kommer ikke til å merke forskjell på de til ditt bruk uansett... Ville heller prioritert lydlløst og mer strømgjerrig skjermkort selv til det bruket (og ja 7600gs duger til spilling også). Greit at x1900gt yter bedre i spill, men det er andre faktorer å ta hensyn til også.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Takk for svar, fflex!

 

Det er bare det at jeg ikke ser poenget men å kjøpe 7600 GT istedetfor X1900GT hvis X1900GT er bedre, og forskjellen kun er at Nvidia-kortet støyer litt mindre!

 

Noen sier X1900GT uten tvil er det beste kjøpet, og noen inkl. deg sier 7600 GS/GT vil være bedre. Men prisen er jo sånn ca. lik. Noen hundrelapper fra eller til spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar

Ja ville enten gått for 7600gs eller x1900gt. Med 7600gs får du det positive med lydløst, strømgjerrig og billig.. med x1900gt får du bra 3d ytelse. 7600gt blir liksom en mellomting her som ikke kan tilby noe spess, har dårligere ytelse enn x1900gt og koster og bråker mer enn 7600gs...Finnes dog 7600gt som er lydløse men..jejejeeje

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/product.php?productId=46271

 

Dette er halvparten av prisen til x1900gt (som er tilgjengelig per i dag fra prisguiden).

 

Om x1900gt:

 

"Just got my GeCube X1900GT and unfortunately as X1900 reputation goes, stock cooler is bloody loud, and all I've done is a quick 1 minute power up; and if it's gonna sound like that under load...uh oh"

 

http://forums.whirlpool.net.au/forum-repli...cfm/581091.html

 

Er alltids lov til å google litt selv også....

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...