Gå til innhold

Hjelp til kjøp av stasjonær PC! 15.000 +/-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og forresten, har tenkt å benytte meg av Netshop sin ordning med at de bygger og tester PCen for meg. Er dette en grei ordning? Ikke kom med "bygg heller selv"-svar, for det skal jeg ikke. Noen som kan fortelle meg litt om hva den ordningen går ut på? Evt. noen erfaringer fra folk som tidligere har benyttet seg av denne metoden? Blir det som å kjøpe en ferdig-PC? Lager de en OS-cd med alle drivere? Hva må jeg gjøre selv? Gjerne kom med litt info. Takker for svar!

 

edit: Har også hørt at når de bygger den for meg, får jeg 3års garanti på PCen som en helhet/enhet, hva skal jeg si?:p Er det riktig?

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar

HUFF! Liker ikke å bumpe så mye, men må jo tydeligvis gjøre det!

 

har tenkt å benytte meg av Netshop sin ordning med at de bygger og tester PCen for meg. Er dette en grei ordning? Ikke kom med "bygg heller selv"-svar, for det skal jeg ikke. Noen som kan fortelle meg litt om hva den ordningen går ut på? Evt. noen erfaringer fra folk som tidligere har benyttet seg av denne metoden? Blir det som å kjøpe en ferdig-PC? Lager de en OS-cd med alle drivere? Hva må jeg gjøre selv? Gjerne kom med litt info. Takker for svar!

 

Har også hørt at når de bygger den for meg, får jeg 3års garanti på PCen som en helhet. Er det riktig?

Lenke til kommentar

Ordningen til netshop vil jeg tro skulle fungere utmerket. De bygger og tester pcen din og garanterer at den vil fungere når du får den. Du får 3 års garanti ja.

 

Har du sett på ATI/AMD skjermkort? De har nylig falt i pris, beste kjøpet pr. dags dato pris / ytelse er vel x1900gt.

 

Du kan spare noen kroner på å velge bort dvd-leseren og satse på enten nec eller benq dvd-brenner istedenfor plextor.

 

Kabinettet og strømforsyningen du er valgt er helt der oppe. Kan fort spare endel der om det er aktuelt da.

 

Minnekortleser til 299 syns jeg er litt bortkastede penger. I tillegg er den bare 6 i 1.

 

Hvis det ikke er noen konkret grunn for at du må ha det Asus kortet, ser jeg ingen grunn for at du kan ta det Gigabyte kortet isteden.

 

God review hadde det også fått.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Vil gjerne ha en DVD-brenner, og en leser.

 

Strømforsyningen skal jeg ha, den har fått utrolig mye skryt, og jeg trenger vel litt strøm.

 

Kabinettet vet jeg ikke helt, men synes det kabinettet der ser veldig fint ut, og det har også fått utrolig mye skryt.

 

Minnekortleseren passer til kabinettet :p

 

HKet er jeg veldig usikker på ja. Men har lagt merke til at de fleste som skal ha E6600 har valgt Asus P5W DH Deluxe, så regner med det er et godt kort.

 

 

MEN, men skjermkort er jeg fortsatt veldig usikker. Hvor bra skjermkort trenger jeg, hvilket skjermkort er best til den prisen osv. Alle sier forskjellig. Så om noen har kommentarer her, gjerne kom med dem! :)

 

 

 

Edit: Forresten vurderer jeg om jeg skal ha en Zalman vifte til det skjermkortet jeg velger. Har det noe for seg? Men en ting jeg synes er litt rart:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5619

 

Det står: PS. Denne Viften er for tung til at den kan sendes ferdig montert i PC med Posten.

HÆÆ? De andre delene må da være mye tyngre. En vifte fra eller til kan da ikke ha noe å si?

 

 

 

Edit2: Og forresten igjen :), hvilke typer kjøling osv. bør jeg kjøpe med? Kjølepasta? Ny skjermkortvifte? Lurer litt på om jeg skal kjøpe med Zalman VF700-CU vifta.

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar

Asus korter er bra!

 

Du har nok ingenting som er festet til hovedkortet som er i nærheten av å ha samme vekt som den kjøleren. Skjønner netshop ganske godt der, er en viss fare for at det kan få katastrofale følger for innmaten i pcen om noe skulle skje.

 

Posten behandler ikke pakkene så bra, tyngdekraften kan være en jævel.

 

Kjølepasta til prosessoren er vel lurt, usikker på om netshop er så snille at de har på dette uten at du trenger å betale for det. Noen kabinettvifter er jo alltid kjekt. Ny skjermkortvifte kan du jo vudere om du aboslutt må ha det helt musestille.

 

Hvis du velger en stor CPU-kjøler er det lurt å sjekke at den er kompatibel med hovedkortet du har valgt (just in case). Dette kan sikkert blant annet netshop svare på.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

Da har jeg funnet ut at kjølepasta er med i den "produksjon og testing"-pakken til Netshop.

Men fortsatt et par spørsmål vet du:

 

1. Hvilke typer kjøling bør jeg ha? CPU-kjøler? HD-kjøler? Ny Zalman-vifte til skjermkortet?

 

2. Jeg sitter nå fortsatt å lurer på det med skjemkortet jeg. *stønn*

Finner jeg noe bedre skjermkort til samme pris, som noen sier her?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...