Gå til innhold

Posten og deres nye system


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

Vel, vet nå ikke helt om jeg skal kalle det nytt.

Uansett er det utrolig frustrerende, før når jeg bestilte pakke fra Netshop, så ankom den sentralen i Haugesund dagen etter. Nå går pakkene via Stavanger, slik at det hele ser slik ut.

"sendt ut fra Netshop f.eks onsdag - ankomstregistrert stavanger torsdag 09.00 - videresendt fredag, utlevert senere på dagen"

 

Hvorfor i herrens navn skal pakken overnatte i Stavanger, 2 timer unna, når den kommer klokken 9 om morgenen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken til en slik rute er nok at pakken ankommer sorteringssentralen i Stavanger for deretter å bli videresendt til postkontoret ditt samtidig med at hentelappen sendes til deg.

Jeg sliter med eksakt det samme.

Pakke ankommet sorteringssentral i Trondheim, dagen etter får jeg hentelapp og kan hente pakken på posten der jeg bor.

Lenke til kommentar
Vel, vet nå ikke helt om jeg skal kalle det nytt.

Uansett er det utrolig frustrerende, før når jeg bestilte pakke fra Netshop, så ankom den sentralen i Haugesund dagen etter. Nå går pakkene via Stavanger, slik at det hele ser slik ut.

"sendt ut fra Netshop f.eks onsdag - ankomstregistrert stavanger torsdag 09.00 - videresendt fredag, utlevert senere på dagen"

 

Hvorfor i herrens navn skal pakken overnatte i Stavanger, 2 timer unna, når den kommer klokken 9 om morgenen.

6614006[/snapback]

 

De kan ikke sende en bil med bare et par pakker, det er kun en tur til Haugesund som blir lastet med servicepakker. Selv om din pakke ankommer Stavanger tidlig på morgenen så må den ligge å vente til bilen går om natta.

Lenke til kommentar
Vel, vet nå ikke helt om jeg skal kalle det nytt.

Uansett er det utrolig frustrerende, før når jeg bestilte pakke fra Netshop, så ankom den sentralen i Haugesund dagen etter. Nå går pakkene via Stavanger, slik at det hele ser slik ut.

"sendt ut fra Netshop f.eks onsdag - ankomstregistrert stavanger torsdag 09.00 - videresendt fredag, utlevert senere på dagen"

 

Hvorfor i herrens navn skal pakken overnatte i Stavanger, 2 timer unna, når den kommer klokken 9 om morgenen.

6614006[/snapback]

 

Posten i Haugesund er blitt en parodi de siste årene. Deler samme erfaringer som deg. Det som tidligere tok 1 dag (natt) fra sender til mottaker tar nå 3 dager.

 

Det utrolige er jo at en pakke/brev sendt fra en adresse i Haugesund til en annen adresse 1 km unna i Haugesund blir sendt på en 20 mils tur via Stavanger.... Fantastisk.

Lenke til kommentar
Om det er så kort til sorteringssentralen, så kan du vel be om at pakken kommer dit?

 

Så vidt jeg har sett har man i de fleste netbutikker nå fått muligheten til å velge postkontor. Velg postkontoret på sorteringssentralen så går det sikkert litt kjappere :)

6620175[/snapback]

 

Haugesund har ikke lenger noen sorteringssentral. Den ble lagt ned for en tid tilbake.

 

Det eneste vi har her i distriktet er post i butikk hvor det stort sett ikke finnes noen som helst kompetanse og service utover det å ta i mot lotto-kuponger og selge sjokolade og tobakk.

 

Vi sender ut en del post fra kontoret på jobb hver dag. Et vanlig brev til en adresse i samme by tar 3 dager. Sender vi derimot et brev til Hammerfest er dette fremme neste dag...

Lenke til kommentar

Det kan i grunn sammenlignes med forholdene her i nord. Hvis en person i Alta vil sende et brev til f.eks Kautokeino, så vil brevet ta en tur innom Tromsø postterminal og bli sendt nordover igjen når det er sortert ut. Det høres sprøtt ut, men det er nok bedre og ha et hovedpunkt istedenfor mange små terminaler rundt omkring. Det ville endt med at hver trailer lastet 2 kassetter og 3 sekker istedenfor og samle all posten som skal ut. Da får hver trailer en bestemt rute og leverer posten til de forskjellige byene/bygdene rundt omkring.

Lenke til kommentar
Helt enig. har samme problemet med sentralen i drammen, kan ligge stille der i to hele dager før det skjer noe og det ligger bare 10 min med bil unna mitt lokale postkontor.

6614153[/snapback]

 

slik er det her på notodden også. drammen forsinker alltid ett døgn!

Lenke til kommentar

Jeg bestilte noen varer for en drøy uke siden. Når jeg sjekket pakkesporingen, så kunne jeg fornøyd se at pakken var i Oslo, samme dag som den ble innlevert i Stokke. Senere så jeg at pakken reiste forbi Son (Jeg bor i Son, 4 mil syd for Oslo), og havnet til slutt i Sarpsborg. :ermm: Der brukte de nok en dag på å få sendt pakken til Son. Sarpsborg ligger 6 mil syd for Son, snakk om tøysete omvei. Hva med å levere pakka i Son direkte fra Oslo, og ikke kjøre pakkene på en unødvendig 12 mils luftetur. :hmm:

Lenke til kommentar
Posten har blitt mye dårligere etter den omleggingen de hadde her for noen år siden. Før så gikk det faktisk brukbart raskt, mens det nå tar år og dag

6614306[/snapback]

 

Posten er effektivisert og mange ansatte har blitt overflødige. Samtidig er det brukerne av tjenestene som betaler i steden for at staten i tillegg måtte subsidiere den innefektive organisasjonen. Ressultat ---> lengere leveringstid for noen ---> Samfunnsøkonomisk meget lønnsomt.

 

De som skal ha pakken fort frem kan alltids betale for denne tjenesten...

Lenke til kommentar

Det som er så vanvittig irriterende med haugesund/stavanger delen er at pakkene stort sett er i stavanger i 8-9 tiden om morgenen. Og blir liggende til neste dag! (sikkert en masse gode grunner for dette)

 

Men når servicen fra en bedrift blir _markant_ dårligere er det ikke annet å vente enn at reaksjonene blir negative.

Lenke til kommentar
Samfunnsøkonomisk meget lønnsomt.

6642121[/snapback]

 

Hva er samfunnsøkonomisk med å kjøre store omveier før Posten leverer pakkene? Det eneste det bidrar med er miljøskader.

6642276[/snapback]

 

Posten er ikke pålagt å drive samfunnsøkonomisk. Som alle andre bedrifter, har de et krav om å drive mest mulig bedriftsøkonomisk lønnsomt. På den annen side kan det vel kanskje være slik at det lønner seg (både bedriftsøkonomisk, samfunnsøkonomisk og miljømessig) å samle mange pakker i en bil i stedet for å kjøre med en og en, selv om noen av pakkene får en litt lenger kjøretur enn den korteste linja fra A til B. :yes: Ellers bryr ikke jeg så mye om hvor Posten sender pakkene mine, bare jeg får dem når de er lovt. Jeg bor så sentralt at innen Norge vil det stort sett si dagen etter. Og det skjer som regel.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar
Posten er ikke pålagt å drive samfunnsøkonomisk.

6642425[/snapback]

 

Jeg har aldri påstått at Posten er pålagt å drive samfunnsøkonomisk, det var kun et svar til Culpa. :hmm:

 

Jeg bor så sentralt at innen Norge vil det stort sett si dagen etter. Og det skjer som regel.

6642425[/snapback]

 

Selv bor jeg hele 4 mil syd for Oslo, det er jo svært usentralt. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...