Gå til innhold

Avatartråden v2!Vil du bytte/få ny avatar?Post her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen skalere dette bildet til 80x80 piksler? Jeg har ikke Photoshop installert nå, og mspaint er ikke akkurat det beste å bruke til skalering. :)

Jeg skal ikke ha med teksten, bare selve bildet.

Atheistbusters.gif

PS: Helst transparent bakgrunn, og husk de små hullene inni bildet, som også er en del av bakgrunnen. :)

På fohånd, takk.

Skrevet (endret)

Bruker du en spesiell teknikk for å fjerne bakgrunner, Torbjørn, eller gjør du det for hånd? Magic Wand etterlater ofte en liten kant der en farge går inn i en annen, og det ser ikke alltid så bra ut.

Endret av Cutthroat Bill
Skrevet

Det varierer litt etter biletet. I dette tilfellet markerte eg bakgrunnen med tryllestaven, krympa markeringa med 1 piksel, la til ei maske og blurra maska litt (gaussian blur med verdi på 2 trur eg det var). So skalerte eg ned biletet til 80x80.

Skrevet

Dette går nok fint hvis du skalerer etterpå. Finnes det en måte å fjerne bakgrunnen uten at du får den kanten, eller skillet mellom motivet og den usynelige bakgrunnen? Slik at det blir mer gradvis, mener jeg. Og uten å måtte gjøre det for hånd, selvsagt.

Skrevet

Stega etter å markert (som eg forresten forklarte litt feil over) er med på å fjerne den (i dette tilfellet) kvite randen rundt objektet, og gjere kanten litt mjukare. Video av korleis eg gjorde det i Gimp:

gimp_bakgrunnsfjerning_x264.zip

Valget for å auke storleiken på ein markering ligg i PS under Select --> Modify meiner eg.

Såg forresten no at eg hadde gløymd dei tre kvite felta inni sirkelen, som Zeke, nemnte. (Sløv, eg?) Forbetra versjon:

post-21406-1233240041.png

Skrevet

Hei folkens!

Kunne noen gjort noe kult ut av dette bilde? 100x100 piksler og max 50kb. Hadde vært fint å få med så mye som mulig av bassen, men må ikke bli for vanskelig å se ansiktet heller (for smått). Kanskje tynn sort ramme og gjøre det hele litt lysere?

Takk. :)

img9060kp2.jpg

Skrevet

Jeg lurte på om noen kunne vært så elskverdig at de kunne fått bakgrunnen på avataren min til å gli inn i diskusjon.no skinnet. Slik det er nå er den tilpasset nye gamer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...