Gå til innhold

Avatartråden v2!Vil du bytte/få ny avatar?Post her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan lage en noe stilig avatar ut av denne:

diskusjon.no-logo.png

Også har jeg et bilde kunne vært tøft:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
bandofbrothers.jpeg

Bilde er skjult grunnet sin størrelse

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den var skikkelig flott, men skulle hatt den som 6kb. Den er på 12.

Hva med en av disse to da?

AVVVA2.gifAVVVA.gif

8822313[/snapback]

Den første var skikkelig bra! Takk! Og under 6kb.

Skrevet (endret)

Hei!

Er det noen som kunne krympe denne avataren til under 6kb uten at kvaliteten går i dass? Og hvilket format burde jeg lagre i for å få en lav størrelse med god/grei kvalitet?

Aalton: Ble kanskje ikke så stilige, men.. :ermm:

Endret av -hakon-
Skrevet (endret)

Aalton:

post-73476-1181480270_thumb.gif post-73476-1181480318_thumb.gif post-73476-1181480341_thumb.gif

-hakon-:

post-73476-1181480481_thumb.gif

Redigert: Om du bruker Photoshop, så går du på "File" også velger du "Save for Web." Der kan du stille en hel masse på avataren. Gif. er det jeg pleier å bruke.

Endret av Cutthroat Bill
Skrevet

-hakon- : Kunne du prøvd å gjøre den diskusjon.no avataren litt rundere i kantene ?

Cutthroat Bill: Band Of Brother avataren ble bra, takk :wee:

Skrevet

Cutthroat Bill: Hvordan får du GIF-filene til å bli såpass skarpe og bra uten støy? Bruker du noen støyreduksjon i Photoshop? Når jeg prøvde å klæsje på en ramme (i Paint, vel og merke) ble bildet skikkelig kornete :hrm:

Aalton: Du burde spørre noen andre om runde kanter, jeg har egentlig ikke særlig peiling i Photoshop :wee:

Skrevet
Aalton: Du burde spørre noen andre om runde kanter, jeg har egentlig ikke særlig peiling i Photoshop :wee:

8825382[/snapback]

Vel, siden det er saken, noen andre som tar på seg oppgaven om å lage litt rundere kanter på hans forslag? :)

Skrevet

Framgangsmåte i PS: La biletet vere det einaste laget. Merk alt. Gå til Select --> Modify --> Smooth, verdi: 5 pikslar. Select --> Inverse, og trykk delete. Ctrl + D, og merk so innhaldet i laget ved å Ctrl-klikke på miniatyrbiletet til laget. Edit --> Stroke, ein piksel, inside. Select --> Inverse og stroke ein gong til, med outside. Lagre som PNG med transparency.

post-21406-1181482656_thumb.png

Skrevet (endret)

-hakon-: Normalt sett så skrur jeg bare ned antall farger (Photoshop). Jeg vet ikke om dette er den beste metoden, da. Men det funker alltid fint for min del i alle fall.

Aalton:

post-73476-1181482579_thumb.gif post-73476-1181482621_thumb.gif

post-73476-1181482664_thumb.gif post-73476-1181482701_thumb.gif

Redigert: Torbjørn beat me to it. :wee:

Endret av Cutthroat Bill
Skrevet

Torbjørn T. : Meget bra utført og en veldig fin forklaring.

Helt til slutt lurer jeg på hvor vanskelig det vil være å endre på fargene i bildet, slik at man kjører f.eks et sort/hvitt tema istedet for det nåværende Blå/hvite.

Skrevet

Meget stilig det der, jeg har lagret de 3 forskjellige versjonene av bildene jeg kom med så nå har jeg litt å bruke. Takk til deg for jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...