Gå til innhold

PlexEraser sletter platene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste metodene som virkelig ødelegger platene er å smelte de/brenne de eller bruke denne maskinen. Dere som sier at å knekke platene gjør de uleselige har feil. Om noen vil kan de jo søke frem den hundreogørten sider lange tråden "Hvordan ødelegge 120(elns)harddisker" Simen1 hadde noen lange innlegg der såvidt jeg husker, men det har han jo stort sett overalt..

Lenke til kommentar

Om de ansatte tåler noen minutter med bråk, ville jeg foretrukket en kompostkvern (ikke med kniver), noe som gjør temmelig kort prosess med CDene.

Skjønt, akkurat løsningen med kvern er nok bedre for bedrifter av multi-millionsklassen, som kvitter seg med flere titalls CDer hver dag.

 

Men effektivt er det, jeg skulle gjerne se den som klarer å få noe nyttig frem fra plater som er gjort om til flis.

Lenke til kommentar
Det ser da vitterlig ut som en "ekstern enhet", og jeg blir ikke fryktelig overasket om den ikke behover a vaere koblet til dataen i det heletatt!

6613577[/snapback]

 

Du har selvsagt rett, shame on me.

Men syns ikke det gjør produktet bedre. Syns at å destruere platen er en mye bedre idè enn å blanke platen, som tar 3 min pr plate. I og med at platen er ubrukelig etterpå, hva er poenget med å spare på den?

Jeg ser ihvertfall ikke poenget med å putte platen i et drev for å blanke den, noe som tar unødvendig lang tid, for så etterpå å måtte arkivere den (i søppelen eller whereever).

Putt den i en shredder, så er den vekk på sekunder, ferdig arbeid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Noen poster fjernet

6614633[/snapback]

 

Idêen er å få en debatt rundt (i denne sammenheng), denne enheten som destruerer plater. Mange her mener at det er fåfengt å kjøpe en egen enhet for dette, da det finnes andre metoder. Det er folks meninger, er ikke det hele poenget med et forum? - å få skapt en debatt!? Synes personlig det er gull med alternativer til denne enheten, da det for mange kan virke som penger ut av vinduet.

 

Så nå roer vi pilsingen Jarmo :!:

 

God helg.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Idêen er å få en debatt rundt (i denne sammenheng), denne enheten som destruerer plater. Mange her mener at det er fåfengt å kjøpe en egen enhet for dette, da det finnes andre metoder. Det er folks meninger, er ikke det hele poenget med et forum? - å få skapt en debatt!? Synes personlig det er gull med alternativer til denne enheten, da det for mange kan virke som penger ut av vinduet.

 

Så nå roer vi pilsingen Jarmo  :!:

 

God helg.

6614920[/snapback]

 

Ok ! slettet vekk posten min nå.. :)

Lenke til kommentar

Blir platene virkelig ødelagt av mikrobølgeovner? jeg vet at mikroen er sint på metall.. men blir ikke dataene lagra i et "plaststoff" i midten eller noe sånt.. metallet fungerer jo bare som refleksjon.. ihvertfall det øverste.. baksiden av etikettlaget.. som sikkert kan erstattes og derfra gjenopprette refleksjonsevnen...

 

Ihvertfall er det vel sånn at laseren sender ut en stråle som blir brutt og reflektert. avhengig av hva som skjer blir det enten 1 eller 0 som laseren leser av refleksjonen. Jeg har vanskelig for å tro at en laser i en dvd/cd brenner kan endre metall, men at den heller endrer et anna mykere stoff inni plata...

 

Er jeg helt på jordet nå eller? Noen som har doktorgrad i Class 1 Laser Products som kanskje kan rette på meg? ;) mener uansett at det er bortkasta med den eraseren... for tar den ikke bare knekken på overskrivbare cd'er?

Lenke til kommentar
slegge, mikrobølgeovn, sandpapir, skjærebrenner, sirkelsag, mange måter å fikse en cd på. min favoritt er vel mikro'n. 10 sekunder og masse gøy å se på! og så tar den opptil 100 plater av gangen! eneste problem er vel at mikroen kan gå skeis og det lukter.

6612733[/snapback]

Noe sier meg at Slegge, sandpapir, skjærebrenner, sirkelsag, mikrobølgeovn, osv, vilfungere dårlig, å vare ein ganske rotete løsning, hos USA og pentagons 15000+ ansatte.. +At det garantert vil være noe leselig info igjen, etterpå.. (Kansje itte første gange, men etter å ha pusset ned 1000 cder, så trur e agenten til slutt vil bli litt "slurvete" :cool: )

 

Å å samle inn xxxxx cder til en micro grilling, vil heller itte funke, da alle cder da må bli samlet inn, og lagres for sletteing.. noe som vil bli ein stor sikkerhets risiko.. imotsettning til at hver agent der å da, sletter en og en cd selv, å er personlig anvarlig for hver sin sensutive info.. osv..

 

Så ein slik enhet er nok d eneste som faktisk vil funke i slike situvasjoner, av det som er nevt her.. (Å knekke en cd i 2, ødeleger ikke så mye data, men bare gjør at du ikke kan lese den i en vanlig cd.. Me spesiall utstyr, så vill d ikke være noe problem å rekonstruere d meste av dataen på cden. :whistle: )

6612797[/snapback]

 

 

Nå har jeg liten tro på at Pentegon eller noen andre virkelig store skulle bruke denne, eller serlig mange produkter tilgjengelig for privatpersoner i det hele tatt.

Blir vel relativt få som trenger denne.

 

Ellers hadde det ikke vært veldig gøy hvis lillebroren til en uheldig plextor eier hadde prøvd å kjøre BF2 plata i denne, nei.

6612896[/snapback]

 

Hum.. Nå blir nok ikke alle plater som blir satt inn i den automatisk slettet.. Men må nok starte "riktig" program, å trykke "slett" eller noe.. Å noe sier meg at "lillebror" ikke akkurat "tilfeldigvis" gjør d.. :cool:

 

Å ta me pentagong, va bare for å gjøre det heile enklere.. :innocent:

Lenke til kommentar
Hva med heller å lage en egen slot i makuleringsmaskinen som kapper platene i strimler. Makuleringsmaskoin har vel uansett alle firmaer med persondata, gamle regnskap osv.

6612964[/snapback]

Som me alt annet i ei makulerings maskin, så kan d settes sammen igjen etterpå, å leses, hvis noen virkelig he tid og anledning til d.. (Noe jeg trur d fleste har, hvis d e noe dem virkelig må ha. :cool: )

Lenke til kommentar
Hva med heller å lage en egen slot i makuleringsmaskinen som kapper platene i strimler. Makuleringsmaskoin har vel uansett alle firmaer med persondata, gamle regnskap osv.

6612964[/snapback]

Huske e rett ette d e he sett, så vil 10 sec i microen, ødelegge ca 50% av cd innholdet.. i txt fil på noen sider me txt, tar itte mye mere ein 10K me data, å noe sier me at d fins utstyr for å klare å få fram det, i dra ei cd som er sånn ca 50% ulesbar.. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...