Gå til innhold

Samarbeider om programvare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fysj. De kunne godt ha skaffet seg en -god- samarbeidspartner for multimedia over nettet når de først var på leting etter en. Realplayer er vel et av de mest unyttige og ubrukelige programmene som finnes til slikt bruk. Google burde ha satt ned foten og heller satset på VLC, og sørget for at brukerne faktisk kunne fått et program som kan brukes til noe.

Lenke til kommentar

Helt enig.

 

Real player er helt bortkastet. Selve formatet er det ingen som trenger og real player installasjonen er uærlig og frekk.

 

Skal du se real player filmer så bruk Real alternative , med mediaplayer classic.

 

Nå har Google tabbet seg kraftig ut. Er som å alliere seg med Kazaa og all spywaren.

 

ALLE vet at Real player er et eld gammelt hat program.

Viser elendig PC kunnskap.

 

VLC og Mediaplayer classic er bedre.

Lenke til kommentar

Huffda, det var dårlige nyheter. Real er vel noe av det største skapet som finnes av videoavspillere. Greit at det er en ok komprimeringsteknologi godt egnet for streaming men når det bundles med hauger av spyware/adware så blir det veldig uaktuellt.

 

Et reellt alternativ er "Real Alternative" (fint ordspill forresten), som gjør det samme som Real bare at det gjør det uten å dra på en hale av søppel. pwd3679: Det er vel ikke den orginale Real du tenker på til Linux? Det er vel heller en variant av Real Alternative?

Lenke til kommentar

Mistenker det er en bundling real har blitt med på for å få mer kredibilitet blant brukerne de til nå har hatt problemer med.

 

Håper for mozilla / google sin skyld de har fått til en ok avtale, som sikrer dem mot at real finner på noe som minner om tidligere dårlige oppførsel.

 

Antar uansett at pakken ikke er siktet inn mot folk som har slitt med real player, og som derfor stiller med blanke ark :p

Lenke til kommentar
pwd3679: Det er vel ikke den orginale Real du tenker på til Linux? Det er vel heller en variant av Real Alternative?

6606850[/snapback]

 

Usikker. For en stund siden installerte jeg real player/Helix på mandriva. Nesten sikker på at spilleren het Real Player. Greit lagt opp da. Med rpm ettklikks installasjon.

Lenke til kommentar

Nei, dette var ikke noe særlig bra nei. Er ikke helt sikker på hva dette vil si, men vil det bli sånn i de neste Firefox versjonene at en Real Player Toolbar blir integrert? Eller vil de gjøre det sånn at de som vil legger til en Extension for å få Toolbaren? Jeg håper det blir sistnevnte, hvis ikke kommer jeg aldri til å prøve Firefox igjen. Sist jeg prøvde Real Player var det et evig stress for min del.

Litt synd at ikke VLC har støtte for Real format ja. Noen ganger hender det seg at det er et must, men, men. Blir vel sikkert i senere versjoner.

Lenke til kommentar
Meg bekjent spiller ikke VLC av Real-formatet. Uheldigvis. Litt rart, ettersom det her står at den klarer det.
Sjå denne tabellen. Real Video er ikkje støtta, Real Audio har ufullstendig støtte. RM/RAM-filene er berre kontainerfiler som kan "innehalde" både lydfiler komprimert med Real Audio (eller andre lydcodecar) og videofiler komprimert med Real Video (eller andre), so VLC kan spele av lyden enkelte .rm-filer.
Det står også at VLC ikke støtter "Closed Captioning". Hva vil det si?

6608676[/snapback]

Wikipedia om closed captioning Endret av incanus
Lenke til kommentar
Jeg skjønte det fremdeles ikke. Er ikke Closed Captions bare en form for undertekster (subtitles)?

6608890[/snapback]

Vel, jo. Er visst stort sett i USA og Canada uttrykket vert brukt. Dette avsnittet frå Wikipedia forklarer vel forskjellen ganske greit:

 

In the US and Canada, "captions" are distinguished from "subtitles". In these countries, "subtitles" assume the viewer can hear but cannot understand the language, so they only translate dialogue and some onscreen text. "Captions" aim to describe all significant audio content, as well as "non-speech information," such as the identity of speakers and their manner of speaking; sometimes music or sound effects are also described using words or symbols within the closed caption. The distinction between subtitles and closed captions is not always made in the United Kingdom and Ireland, where the term "subtitles" is a general term.

Lenke til kommentar
Jeg skjønte det fremdeles ikke. Er ikke Closed Captions bare en form for undertekster (subtitles)?

6608890[/snapback]

Vel, jo. Er visst stort sett i USA og Canada uttrykket vert brukt. Dette avsnittet frå Wikipedia forklarer vel forskjellen ganske greit:

 

In the US and Canada, "captions" are distinguished from "subtitles". In these countries, "subtitles" assume the viewer can hear but cannot understand the language, so they only translate dialogue and some onscreen text. "Captions" aim to describe all significant audio content, as well as "non-speech information," such as the identity of speakers and their manner of speaking; sometimes music or sound effects are also described using words or symbols within the closed caption. The distinction between subtitles and closed captions is not always made in the United Kingdom and Ireland, where the term "subtitles" is a general term.

6608914[/snapback]

Jeg skjønte akkurat det ja, men det jeg ikke skjønner, er hvorfor VLC ikke støtter det, dersom det bare er vanlige undertekster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...