Gå til innhold

- Operatørene amputerer telefonene


Anbefalte innlegg

Eg som har tenkt å gjere eit innkjøp av SE k800i, lurer på om eg kjem bort i samme problem? Eg kan vel krevje frå Telenor/Netcom at eg får bruke orginalprogramvare?

 

Eg tenker å kjøpe SE k800i med Netcom abb. Kan eg da ikkje berre benytte meg av SE sin firmware oppdatering igjennom nettet så blir eg eventuellt kvitt elendigheten og får skikkelig og orginal firmware?

6604351[/snapback]

Det tror jeg faktisk...

Tror det er en fin løsning for å kvitte seg med operatørlåsen også, men er sikkert en sperre der også....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At brandete telefoner er en uting, er ikke litt tull engang... Jeg har hatt brandede telefoner siden de begynte med det, og først da jeg kjøpte K800I for to uker siden, valgte jeg å gå for en ubrandet, til tross for LANGT høyere pris.

 

Forøvrig, litt egenreklame kan jeg jo slenge inn. Jeg kan legge inn original firmware på telefonen din, om du har Nokia eller Sony Ericsson.

 

Dog, noen problemer er det jo.

 

- Jeg kan OPPGRADERE nyere Nokiatelefoner. Jeg kan ikke låse dem opp eller tilsvarende. Dette må du nok ha hjelp til fra nettleverandøren din (for de som vet litt om mobiler, så kan jeg si at BB5 telefoner ikke er mulig å låse opp uten originalt utstyr)

Gamle Nokiatelefoner går uten problemer.

 

Av Sony Ericsson, så kan jeg ta det aller meste. Det eneste jeg har oppdaget at jeg ikke klarer så langt, det er K800I. Dette gjelder både opplåsing og debranding.

 

K800i KAN tas, men det vil koste mer enn andre SE mobiler. Dette fordi jeg personlig må betale nesten 100 kr pr telefon dette skal gjøres med.

 

Send meg en PM, så tar jeg kontakt med deg så snart som mulig (mulig dere må vente til over helgen)

 

Jeg er bosatt i Bergen, så dersom dere bor her, kan dere selvsagt stikke innom og gjøre det på 30 minutt.

 

http://www.unlock.no er og en side dere kan titte på. Dette er ikke min side, men Fredrik er så absolutt til å stole på. Han kan og ta andre mobilmerker.

 

Edit:

Forøvrig, her er en video av de berømmelige flash-menyene

http://www.unlockshop.no/unlock.php?modell=SE_W810i

Endret av Dozer
Lenke til kommentar
Eg tenker å kjøpe SE k800i med Netcom abb. Kan eg da ikkje berre benytte meg av SE sin firmware oppdatering igjennom nettet så blir eg eventuellt kvitt elendigheten og får skikkelig og orginal firmware?

6604351[/snapback]

 

Så vidt jeg vet, nei. Du får fremdeles brandingen.

Lenke til kommentar
Eg som har tenkt å gjere eit innkjøp av SE k800i, lurer på om eg kjem bort i samme problem? Eg kan vel krevje frå Telenor/Netcom at eg får bruke orginalprogramvare?

 

Eg tenker å kjøpe SE k800i med Netcom abb. Kan eg da ikkje berre benytte meg av SE sin firmware oppdatering igjennom nettet så blir eg eventuellt kvitt elendigheten og får skikkelig og orginal firmware?

6604351[/snapback]

Det tror jeg faktisk...

Tror det er en fin løsning for å kvitte seg med operatørlåsen også, men er sikkert en sperre der også....

6604381[/snapback]

Lurer på kva sperre det skal eventuellt vere? Telenor eller Netcom har da INGEN RETTIGHETER for å stenge av muligheten for å bruke firmware oppdateringen over nettet, og når man legger inn ny firmware frå nettet..så burde eg få SE sin offisielle vel? Trur neppe SE tar imot Telenor / Netcom osv osv osv sine firmware's...

Lenke til kommentar
Eg tenker å kjøpe SE k800i med Netcom abb. Kan eg da ikkje berre benytte meg av SE sin firmware oppdatering igjennom nettet så blir eg eventuellt kvitt elendigheten og får skikkelig og orginal firmware?

6604351[/snapback]

 

Så vidt jeg vet, nei. Du får fremdeles brandingen.

6604403[/snapback]

Heilt sikker? korleis klarer brandingen å overleve firmwareoppdateringen da? Når man foretar firmwareoppdatering..så rensker den alt og legger inn på nytt vil eg annta?

Lenke til kommentar

- Flashmenyene er rett og slett fjernet.

 

Det kan jo være bra fordi menyene på broren min sin mobiltelefon Nokia 6103 er latterlig trege. :thumbdown: Min Nokia 3210 (ja jeg vet gammel) er 10 ganger raskere LOL :!:

 

- Menyene er så trege at det er slitsomt å bla gjennom telefonboken, å browse mapper/filer, å slette tekstmeldinger etc etc.9

 

https://prisguiden.no/product.php?pro...28b8#userReview

Lenke til kommentar

Diverse sjapper selger k800i med tele2 nå, tilsammen 2600 kr eller noe der omkring. Og såvidt jeg vet har ikke tele2 noe egen firmware på sine subsidierte telefoner, men jeg er langt i fra 100% sikker i saken.

Men hvis det er tilfelle, så er k800i med tele2 både billigst og best.

Kjøp og lås opp å vips har du en ulåst billig k800i med orginal firmware.

Lenke til kommentar

 

Så vidt jeg vet, nei. Du får fremdeles brandingen.

6604403[/snapback]

Heilt sikker? korleis klarer brandingen å overleve firmwareoppdateringen da? Når man foretar firmwareoppdatering..så rensker den alt og legger inn på nytt vil eg annta?

6604416[/snapback]

 

Det er korrekt, men du får ny firmware med dine brandinger. Det er i korte trekk to typer firmware, du har en ren firmware, og du har brandet firmware.

 

Den rene firmwaren oppdateres langt hyppigere enn den brandete, men du kan ikke uproblematisk bytte mellom dem.

 

Jeg har bare testet med brandete W800i og K750, og begge de to gir deg brandet firmware ved oppdatering dersom telefonen er brandet fra før.

 

Dog, du kan unbrande telefonen hos et verksted (eller meg, som jeg skrev tidligere), så kan du bruke oppdateringstjenesten til SE, og fortsette med unbranded firmware.

Lenke til kommentar
Diverse sjapper selger k800i med tele2 nå, tilsammen 2600 kr eller noe der omkring. Og såvidt jeg vet har ikke tele2 noe egen firmware på sine subsidierte telefoner, men jeg er langt i fra 100% sikker i saken.

Men hvis det er tilfelle, så er k800i med tele2 både billigst og best.

Kjøp og lås opp å vips har du en ulåst billig k800i med orginal firmware.

6604438[/snapback]

 

 

Den er nok låst, men du har fremdeles en telefon som du kan oppgradere fritt med SE sin egen oppdateringstjeneste :)

Lenke til kommentar
Kjøper du en operatørlåst telefon er du derimot nødt til å ta til takke med de statiske og mer trauste standardmenyene. Flashmenyene er rett og slett fjernet.

 

...

 

- Jeg kan tenke meg to årsaker til at flashmenyene er fjernet. Det kan være at det ikke er plass igjen på telefonen, siden operatørprogramvaren tar mye plass

Dette er feil. Flashmenyene ligger på telefonen og opptar ca 300KB. Tema'ene er også konfigurert til å bruke disse flash-filene, men telefonen har fått innlagt en liten sperre som gjør at de ikke brukes. Dersom sperren skrus av, bruker temaene flash-menyen - også selv om du har branding.

 

  <settings>

  <enable-flash-desktop>false</enable-flash-desktop>

  </settings>

 

For øvrig glemte dere å nevne at Sony-Ericsson sperrer ute alle som har branding fra oppgraderingstjenesten (SEUS).

 

Mobilverkstedene river seg i håret.

Vennlig hilsen et verksted som definitivt ikke river seg i håret om dagen. ;)

Endret av UnlockShop.no
Lenke til kommentar

...vel, NOE gjør de jo rett når de er landets desidert største operatør. De er jo per definisjon folkets favoritt, da de har flest kunder.

 

-snubbel

6603696[/snapback]

 

Ja NOE gjør de rett.For det første var de i mange år monopolist. Når de først fikk konkuranse tok det mange år før konkuransen kunne måle seg. Og den dag i dag er det mange som sverger til Telenor fordi de tror at vi lever i 1995 og at det kun er Telenor som har dekning ;)

 

Uansett.. Det der med branding er noe forbanna drit. Netcom har desverre også kommet på banen med dette søpplet. Jeg hadde nektet som faen hvis jeg hadde kjøpt en telefon som var branded uten at jeg fikk vite om alle endringene FØR jeg betalte for den. Hvis jeg leser brosjyrer og tester og velger en telefon etter dette men ender opp med noe annet hadde jeg aldri godttatt dette...

Lenke til kommentar

så hvis man da altså unbrander telefonen, vil man da få disse flash-menyene? Iriterer meg grønn her over den stygge netcom-menyen når andre har de flash-menyene som er langt mer stilige :mad:

Jeg har w810i forresten

 

J***i fint at jeg får vite dette gjennom et forum da og at netcom ikke opplyser om dette selv! Jeg hadde gjerne betalt mer for å slippe dette!

Endret av Stavmikser
Lenke til kommentar

Elsker slike avsløringer. :D

Om du egentlig ikke har råd til å kjøpe det du ønsker til full pris, så hold deg til noe gammelt frem til du har råd til noe nytt uten forpliktelser.

 

Noen som vet om Nokia N70, låst til Telenor, blir mongo? eller er den bare sykt treg fra før? :p

Jeg hadde Symbian S60 v1.0 (nokia 3650) TROR jeg har S60 v3.0 nå?! og viste at v1.0 var treg... men Trodde at de hadde skjerpa seg på 3.0 da :S

Ble IKKE no bedre med 1g Kingston minne-kort da :p selv om det er av den raske typen...

6603419[/snapback]

Har selv litt problemer med min Nokia E70, når det gjelder treghet og 1 gb minne. Tror desverre dette er fordi symbian egentlig ikke er godt nok laget, for å behandle så store mengder data.

 

Min erfaring med Telenor gjør at jeg tviler på at de i det hele tatt har særlig mange fornøyde kunder for noen av sine tjenester.

6603454[/snapback]

...vel, NOE gjør de jo rett når de er landets desidert største operatør. De er jo per definisjon folkets favoritt, da de har flest kunder.

 

-snubbel

6603696[/snapback]

..det de gjorde riktig, er at de overtok norges største kundedatabase og hele norges telefon nettverk.
Lenke til kommentar

Fikk i dag en K800i fra NetCom som var brandet og låst. Så ut som om telefonen var rævkjørt, for så stygt var den NetCOm reklame møkka. Noe av det første jeg gjorde var å debrande telefonen.

 

Telefonen var branda og låst selv om selgeren hos NetCOm ikke nevnte dette med et kvekk... Stygge branding, skulle vært mulig å valgt selv.. Eneste som tjener penger på dette er operatørene..

Lenke til kommentar

6603419[/snapback]

Har selv litt problemer med min Nokia E70, når det gjelder treghet og 1 gb minne. Tror desverre dette er fordi symbian egentlig ikke er godt nok laget, for å behandle så store mengder data.

 

 

N70 er bøttetreg med original firmware. Ved oppgradering, vil den bli litt kjappere, og det er ikke lengre 10 sekunder fra "mottatt SMS" vises til du får faktisk lest den

 

Dog, det er ikke så ekstremt at jeg vil kalle det en revolusjon.

 

Og ja, jeg kan sikkert gjøre det for deg om du er intressert.

Endret av Dozer
Lenke til kommentar
Fikk i dag en K800i fra NetCom som var brandet og låst. Så ut som om telefonen var rævkjørt, for så stygt var den NetCOm reklame møkka. Noe av det første jeg gjorde var å debrande telefonen.

 

Telefonen var branda og låst selv om selgeren hos NetCOm ikke nevnte dette med et kvekk... Stygge branding, skulle vært mulig å valgt selv.. Eneste som tjener penger på dette er operatørene..

6604692[/snapback]

Kan man gjøre dette selv?

Lenke til kommentar
Kan man gjøre dette selv?

6604724[/snapback]

 

jada, men det koster litt penger.

 

http://www.totalmultiserver.com

http://www.davinciteam.com/

 

og sikkert enda flere, men de to der er de mest kjente.

 

Dog, du kan (dersom noe går galt) ende opp med en død telefon og må sende den inn...

 

Det har skjedd en del ganger, og det vil nok skje igjen, men sjansen for at det skjer med akkurat deg, er nok liten, så fremt du leser manualen til programmet før du plugger telefonen din inn :)

Lenke til kommentar
Kan man gjøre dette selv?

6604724[/snapback]

 

jada, men det koster litt penger.

 

http://www.totalmultiserver.com

http://www.davinciteam.com/

 

og sikkert enda flere, men de to der er de mest kjente.

 

Dog, du kan (dersom noe går galt) ende opp med en død telefon og må sende den inn...

 

Det har skjedd en del ganger, og det vil nok skje igjen, men sjansen for at det skjer med akkurat deg, er nok liten, så fremt du leser manualen til programmet før du plugger telefonen din inn :)

6604755[/snapback]

Ok, davinci team støtter w810i, da skal jeg bruke dette isteden for å bruke 300,-

 

(koster enda 100 kroner for en "ticket"?)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...