Gå til innhold

Gi bort spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle.

Har et spørsmål som noen av dere kanskje har noen tanker om:

Jeg har fire digre esker med dataspill (utgitt 2001 - 2004) til konsoll og pc jeg skal gi bort. Jobbet tidligere som spillanmelder, men har ikke plass til å ta vare på dem lenger, selv om jeg gjerne ville.

Spørsmålet er, gi bort til hvem? Har tidligere gitt noen kasser til barneavdelingen på Ullevaal sykehus, men er ikke overbevist om at disse noengang ble tatt i bruk.

Derfor - tips og innspill til spilltrengende institusjoner mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vil så kan jeg sende adressa mi på PM, så skal jeg gi dem til det som trenger dem.. :p

Jeg regner med at du ikke har lov til å selge dem da, ellers er du bare skikkelig gavmild..

Skrevet

Jeg regner med at du ikke har lov til å selge dem da, ellers er du bare skikkelig gavmild..

6602589[/snapback]

Alt for mange anmeldere som har finansiert dyre vaner med å selge stash de har fått gratis allerede :nei:

Ærlighet varer lengst, sa mor

Skrevet

6602589[/snapback]

Alt for mange anmeldere som har finansiert dyre vaner med å selge stash de har fått gratis allerede :nei:

Ærlighet varer lengst, sa mor

6602608[/snapback]

Hehe, bra det..

Men det er ikke lett å finne institusjoner som trenger pc-spill.. Det første som slo meg var barnehjem (kanskje det kalles forsterhjem nå), eller noe lignende.. Du kan jo sjekke med barnevernet osv..

Skrevet

Du kan kanskje gi det til ungdomsklubber i diverse bydeler! Mange av disse klubbene forebygger rasisme og kriminalitet og de har sikkert en konsoll som kidsa kan benytte seg av.

Skrevet
Har du xbox-spill så er jeg gladelig i det motagelige hjørnet.

6602654[/snapback]

Jeg og :D PS2 også da så klart.

Du kan jo vurdere og gi dem til Spiderman sin bruktspillavdeling. Vet forresten at spill (spesielt game boy advance/color) blir gladelig mottat av barneavdelingen på riskhospitalet. Søsteren min har vært der noen ganger og sier alltid at hun har spilt masse forskjellige spill der. (Fortsatt spesielt Game Boy Advance/Color) Finnes sikkert også mange hoteller som ønsker seg flere spill til lekerommene.

Skrevet

Ungdomsklubber, sykehus, barnehjem er alle gode idéer. :yes:

Syns ikke du skal gi til privatpersoner!:nei:

Ellers kan du ha "loppemarked" der du selger spillene og gir pengene til et veldedig formål :)

Skrevet
Ungdomsklubber, sykehus, barnehjem er alle gode idéer. :yes:

Syns ikke du skal gi til privatpersoner!:nei:

Ellers kan du ha "loppemarked" der du selger spillene og gir pengene til et veldedig formål :)

6602838[/snapback]

Når vi er inne på det, så kjøper E.B games gamle spill. Gi pengene til Frelsesarmeen...

Skrevet
Hvilke spill har du oppi der som er fra Rollespill sjangeren, noe skikkelig knallgode som du kan anbefale?

6603394[/snapback]

Hallo grådigper: Han har ikke tenkt til å gi de bort til brukerne her da.. Selge dem å gi pengene til veldedighet hørtes ut som en bra idè, men kanskje du ikke er så keen på å bruke så mye tid på noe sånt?!

Skrevet

Er jo litt morsomt å få gitt bort spilla sikkert, da bidrar man jo til at barn og unge får spilt litt andre spill en ludo; skal man selge på loppemarked blir det ikke så masse penger ut av det heller...

Syns at sykehus burde få rangen, hvis de vil ha det (ihvertfall Game Boy?). Så kan du gi de andre konsollspilla til skoler, fritidsklubber etc, for å gi ungdom noen sunne interesser :thumbup:

Skrevet
Hvilke spill har du oppi der som er fra Rollespill sjangeren, noe skikkelig knallgode som du kan anbefale?

6603394[/snapback]

Hallo grådigper: Han har ikke tenkt til å gi de bort til brukerne her da.. Selge dem å gi pengene til veldedighet hørtes ut som en bra idè, men kanskje du ikke er så keen på å bruke så mye tid på noe sånt?!

6604147[/snapback]

Jeg kan godt kjøpe det jeg, bare det er spill jeg er interessert i, pengene går jo tross alt til veldedighet! :)

Skrevet

Gi bort til privatpersoner er uaktuellt. Lage auksjon og så donere penga også.

Men takk for gode tips. Tipper barnevernet er stedet å gå - evt et digert sykehus med mange langtids"innsatte".

Skrevet

Kontakt Battlefield.no. De har juledugnader hver jul hvor de gir bort spill. De gjør dette veldig seriøst så gir du det til dem så får de dem levert personlig til de som trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...