Spragleknas Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Tror ikke det har noe med kvaliteten å gjøre, men heller HW-brukere som har stemt i sinne
Nevnarion Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Dette er jo direkte latterlig. De har jo ikke prøvd å skrive den litt om engang. Direkte copy-paste. Dette burde du gå videre med HellslayR. Ikke la dem slippe unna.
HellslayR Skrevet 2. august 2006 Forfatter Skrevet 2. august 2006 (endret) Sitter på jobb så jeg har ikke hatt mulighet til å bryne meg no mer på saken før nå. Sitter i dette øyeblikk og formulerer en mail til itpro og fortelle dem at de har gjort en ganske stor glipp ved å poste den guide uten samtykke i fra verken meg eller hw.no som jo tydligvis eier rettighetene til dette her. Skal holde folk oppdatert på evt svar i fra itpro.no *Da var mailen sendt til redaksjonen i itpro, så nå får en bare se hva for et svar man får. Endret 2. august 2006 av HellslayR
JohndoeMAKT Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Slik jeg tolker det er det du som har alle rettigheter til hva du har skrevet, hw.no har bare en kopirett til å bruke hva du har skrevet på sider i hw-nettverket så lenge de oppgir at det er du som har skrevet det.
Goliath Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Haha, ser ut som at de har fjernet artikkelen Du bør fremdeles få en offisiell unnskyldning fra nettstedet
sake Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Det er sikker vanskelig for Itpro å sjekke hver eneste artikkel som blir sendt inn.. Og den som skriver artikkelen bør få skylden her, ikke hele nettstedet. Itpro sier selv at du ikke kan kopierer fra andre nettsteder uten tillatelse og det har jo tydeligvis han som har sendt inn artikkelen gitt f i.. Synes det er dumt at dere drar hele nettstedet over en kam kun pga en bruker sin feil.. Men jeg er enig i at du bør få unnskyldning for at de publiserte den, selvom de trodde det var den andre kisen som hadde skrevet den!
Snorre Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Det er sikker vanskelig for Itpro å sjekke hver eneste artikkel som blir sendt inn.. Og den som skriver artikkelen bør få skylden her, ikke hele nettstedet. Itpro sier selv at du ikke kan kopierer fra andre nettsteder uten tillatelse og det har jo tydeligvis han som har sendt inn artikkelen gitt f i.. Synes det er dumt at dere drar hele nettstedet over en kam kun pga en bruker sin feil.. Men jeg er enig i at du bør få unnskyldning for at de publiserte den, selvom de trodde det var den andre kisen som hadde skrevet den! 6602442[/snapback] Som redaktør har man ansvar for å sjekke det som publiseres på nettstedet sitt. Akkurat som Tor (TST), redaktør på gamer.no må sjekke hver eneste artikkel som skal publiseres. Det er jobben til en redaktør. Det er ingen unnskyldning at han/hun har ingen unnskyldning om at han/hun ikke kan sjekke alle som blir sendt inn. Hvis det er for mange får de skaffe seg assistenter som kan sjekke opp artiklene. Så enkelt er det.
HellslayR Skrevet 2. august 2006 Forfatter Skrevet 2. august 2006 Ja da har jeg fått svar på mailen jeg sendte tidligere i dag og som folk kan se så er guiden etter mitt ønske fjernet i fra siden. Her er mailen jeg fikk i retur: Frank Aune [iTpro.no] <[email protected]> to Jan, me More options 3:08 pm (3 hours ago) Hei. Innsenderen er irettesatt og artikkel fjernet. Basert på at dette var et innlegg i et forum så fanger vi ikke nødvendigvis opp at materiellet som sendes inn er kopiert. Som det angis i vårt bidragsskjema godtar vi ikke kopiert materiell. Fra tid til annen misbrukes tilliten, men da korrigerer vi det så snart det oppdages. Når du selv er originalforfatter av en artikkel så send den gjerne inn via vårt bidragsskjema som du finner her hvis du ønsker å dele informasjon med andre lesere: http://bidra.x6.no Ha en fortsatt fin dag. Mvh ----------------------------------------------- Frank Aune Redaktør, ITpro E-post [email protected] Mobil 4000 80 20 http://ITpro.no - Online IT-magasin. http://X6.no - Online Spill- og Underholdningsmagasin. http://TechNett.no - Et ITpro-nettverk. 1 million lesere! Ja da fikk jeg vilja mi og forhåpentlig vis så vil ikke it-pro publisere flere guider tatt i fra forumet her
Neppe Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Som han sier, det kan ha blitt sendt inn av en fyr som mente han hadde skrevet guiden!
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Som han sier, det kan ha blitt sendt inn av en fyr som mente han hadde skrevet guiden! 6603199[/snapback] Nei! Bombe..!
Monkeyboy Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Jeg synes det hadde vært på sin plass med en liten beklagelse fra redaktøren av IT-pro også. Han sier jo bare hvordan feilen har oppstått og at fyren som rappa guiden er blitt irettesatt.
Goliath Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Saken har forsåvidt løst seg og redaktør har irettesatt brukeren som hadde kopiert guiden. Trenger vi virkelig å hente guillotinen?
Monkeyboy Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Saken har forsåvidt løst seg og redaktør har irettesatt brukeren som hadde kopiert guiden. Trenger vi virkelig å hente guillotinen? 6606239[/snapback] Du har vel i for seg et poeng, litt flisespikking fra min side. Så lenge HellslayR er fornøyd med det som har blitt gjort, så er det jo det som teller.
Stonemeister Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Vanvittig dårlig gjort, og bra at dem ordna opp.
Stonemeister Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Dette blir full saksøking 6607323[/snapback] Er du med på dette, sign here ........................
Gjakmarrja Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Så hvis jeg poster en bruker-guide så eier diskusjon.no den? Helvete heller, da blir det ekstern link og egen server.
Moskus Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Så hvis jeg poster en bruker-guide så eier diskusjon.no den? 6607378[/snapback] Mener å huske at det er tilfellet, ja...
Gjakmarrja Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Så hvis jeg poster en bruker-guide så eier diskusjon.no den? 6607378[/snapback] Mener å huske at det er tilfellet, ja... 6607453[/snapback] Det er altså "fin-printen" ved å bli bruker av HW. Forkastelig at de eier det, da det er min bruker som poster. Med ekstern link og Copyright så går det nok fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå