HeHauken Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Jeg spiller selv piano, men kom til å tenke på at jeg ikke hører noe særlig av nyere pianomusikk, mer musikk der gitaren er i fokus. Bort sett ifra piano/synth i enkelte metal-låter. Hører også en del på Bill Evans og Leiv Ove Andsnes. Jeg etterlyser derfor nyere grupper/artister med en fremtredene pianist, og gjerne en god pianosolo. Hadde også vært flott med tips til eldre artister og grupper, men det er ikke nødvendig å nevne klassiske artister, da jeg har rimelig kontroll på dem.
Nemi2003 Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Hva med Tori Amos? Veldig mye bra musikk derfra:) Vil anbefale Yes Anastacia, Cloud on My Tounge, Cornflake girl og Icicle fra Under The Pink Talula, Twinkle og Father Lucifer fra Boys for Pele a sorta fairytale, gold dust og I can't see New York fra Scarlet's walk + egentlig alle de andre albumene hennes og
Muggkaare Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Diamanda Galas... har ikke hørt noe spesielt av henne selv, utenom noen videoer på youtube, men hun spiller da piano og synger. hun synger VELDIG sært og, bare for å få sagt det
TLZ Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 (endret) Tori Amos. Hun lager fantastisk bra musikk. Sånn ellers så står pianoet langt fremme i lydbildet på det neoklassiske/prog metalbandet Winds. (Mye lengre fremme enn det som er vanlig i metallband.... i det hele tatt, dette bandet er ikke som de fleste metallband.) Endret 2. august 2006 av TLZ
834HF42F242 Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 The Piano has been drinking, not me - Tom Waits Som forøvrig har mye musikk med pianotoner involvert...
ådne Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 (endret) Sideprosjektet til Blood Brothers, Neon Blonde er absolutt å anbefale. Pianoet er langt fremme i lydbilde og vokalen er helt rå. EDIT: Glemte Final Fantasy - this lamb sells condos! Den sangen passer kanskje bedre for deg... Endret 2. august 2006 av ådne
HeHauken Skrevet 2. august 2006 Forfatter Skrevet 2. august 2006 Takk. Skal sjekke ut forslagene deres.
Sondre^^ Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 mine favorittpianister: - elton john - jerry lee lewis - frederic chopin forøvrig: http://www.last.fm/tag/piano
HeHauken Skrevet 2. august 2006 Forfatter Skrevet 2. august 2006 (endret) mine favorittpianister: - elton john - jerry lee lewis - frederic chopin forøvrig: http://www.last.fm/tag/piano 6601437[/snapback] Gode alle sammen, men har nok en del av dem fra før Edit: Tusen takk for linken Endret 2. august 2006 av HenHau
Idioteque Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 (endret) Muse har noen gode pianosanger, New Born (begynnelsen), Butterflies and Hurricanes (solo i midten), Sunburn, Space Dementia, Apocalypse Please, osv. Siden vokalisten spiller både piano og gitar, har de noen fantastiske overganger mellom nevnte instrument, noe som er spesielt merkbart i New Born. EDIT: Glemte "Piano Thing," som er en B-Side bare bestående av piano. Endret 2. august 2006 av GuardiaN--
b-real Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Skal du ha metal og piano så anbefaler jeg Embraced, da spessielt Amorous Anathema (1998). Nydelige tekster og pianosoloer. Selvsagt, ikke alle som liker vokalen, men jeg syns den er en regelrett fryd for ørene Edit: Beste sang å anbefale av embraced blir vel Memento Of Emotions
melli123 Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Keane veit jeg bruker piano. De er vel et av de bandene som ikke bruker gitar. Kun trommer og piano, og en vokalist.
Vibeke S Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Krast Ellers slenger jeg meg på Tori Amos-anbefalingene. Og 22. Hittil bare demoer, men så snart de finner ny vokalist kommer det vel mer.
Seian Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Toto bruker mye piano. Lyder stilig. 6602629[/snapback] Ja! Toto - Jake to the Bone låter helt nydelig! Annet jeg kan foreslå er noe av Marillion. Lytt til Just for the Record av Marillion. Kanskje ikke akkurat piano, men verdt et forsøk å lytte på . Å herre for en rotete post .
HeHauken Skrevet 3. august 2006 Forfatter Skrevet 3. august 2006 Tori Amos var veldig bra, takk for alle forslagene deres. Noen som vet om noen jazzpianister? Tenker litt i samme gate som musikken til Diana Krall?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå