Gå til innhold

Er ikke 45c mye for en p4 2,4?


petersv

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en p4 2,4 Ghz, problemet er at den er litt varm. Eller ganske mye varm (ifølge HK). Ved oppstart ligger tempen på ca. 50c, men etter hvert går den nedover mot 40c, og stabiliserer seg. Tempen er lik om jeg kjører med standard hastighet eller om jeg kjører på 2,8 med økt volt på CPU og DDR.

Kjører med boxed vifta og AS 2, ribbba er kald som bare det når jeg tar på den, og ja, det er god kontakt mellom CPU og ribbe.

 

 

Noen som har et forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting å bekymre seg for. Det er også blitt kommentert i flere forumstråder at en ikke skal tro blindt på de temp.målingene som oppnås via hovedkortavlesning. Jeg kjører selv 2 @ 2,5 ved 41°idle/53°load. Hvis du vil ha lavere temperaturer kan du vurdere å skifte ut kjøleren til en Alpha eller Swiftech fra Microplex.no. .

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-20 14:57, skrev durabit:

Ingenting å bekymre seg for. Det er også blitt kommentert i flere forumstråder at en ikke skal tro blindt på de temp.målingene som oppnås via hovedkortavlesning. Jeg kjører selv 2 @ 2,5 ved 41°idle/53°load. Hvis du vil ha lavere temperaturer kan du vurdere å skifte ut kjøleren til en Alpha eller Swiftech fra Microplex.no. .


 

Joda, men boxedvifta er helt ok den, verken mere eller mindre. Skal fikse ett av vankjølingssettene mine til å passe p4, så det er litt bortkastet å kjøpe en så dyr midlertidig kjøler.

Takk for svar! :smile:

Lenke til kommentar

Kjører;

ASUS P4S8X

P4 2.4 boxed @ 2.53

i et Chieftec Scorpio kabinett med to Coolermaster ball bearing vifter (80x80, naturlig nok)

 

Temperaturen har jeg ikke sett over 32 grader Celcius, og da var det varmt på rommet!

 

Så, stikkord;

Kabinettvifter, men viktigere enn det; LUFTFLYT!

Det er viktig å la luften flyte fritt. Unngå rotete kabinett. Samle kabler, og anskaff eventuellt runde kabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...