Gå til innhold

Proteiner hvorfor ?


Anbefalte innlegg

takk takk  :D

er det noen av dere som tar proteiner, er det effektift

6599180[/snapback]

 

Det er nok ikke noe bole middel. (Og godt er det)

 

Men pass på og utfør øvelsen sikkelig, begynn med kanskje bare stang for og øve øvelsene inn. Det dummeste du kan gjøre er og hive på alt du greier fra begynnelsen. Da er teknikken dårlig, som kan føre til skadde armer og bein eller gudene vet hva.

6599203[/snapback]

 

 

sannt...har trent vekter noen måner nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal også sies at for mye proteiner ødelegger nyrene, og uten de dør du ganske kjapt. så ikke overdriv...... er ganske vanlig at det ryr inn med gamle body buildere på nephrologien (nyreavdelingen) med store problemer

6604226[/snapback]

Eg vil tru at enkelte andre ting dei stapper i seg kan øydelegge kroppen meir enn for mykje protein.

 

Det er og viktig å huske på at proteintilskot ikkje skal erstatte eit normalt kosthald.

Lenke til kommentar

Bruker selv proteinshake. Den eneste faren jeg kan se ved å bruke dette er at overdreven bruk over lang tid kan føre til at man får problemer med nyrene eller leveren (husker ikke hvilken :p). Proteiner er bra og sunt. Det skal mye til for at proteiner blir til fett. Hvis man tar proteiner som ledd i trening så vil dette øke forbrenningen.

Lenke til kommentar

Etter min mening er proteiner mer en pengemaskin enn et supereffektivt kosttilskudd. De fleste nordmenn spiser såpass mye kjøtt at de får i seg nok proteiner derfra med mindre de er veldig flinke på helsestudioet. Mange begynner med proteiner mye tidligere enn de faktisk trenger. Spør du meg er det mye viktigere å fokusere på vitaminer og mineraler som kosttilskudd enn proteiner. De spiller en vital rolle i hele kroppen, også når det gjelder opptak og utnyttelse av proteiner.

Lenke til kommentar
Etter min mening er proteiner mer en pengemaskin enn et supereffektivt kosttilskudd. De fleste nordmenn spiser såpass mye kjøtt at de får i seg nok proteiner derfra med mindre de er veldig flinke på helsestudioet. Mange begynner med proteiner mye tidligere enn de faktisk trenger. Spør du meg er det mye viktigere å fokusere på vitaminer og mineraler som kosttilskudd enn proteiner. De spiller en vital rolle i hele kroppen, også når det gjelder opptak og utnyttelse av proteiner.

6609585[/snapback]

Man taper uansett ikke mye penger på å kjøpe proteiner. Det er ikke spesielt dyr mat, med tanke på grad av mettelse og alle fordeler det bringer. Det er mange måltider i en 5kgs proteindunk. Så man kan ikke bare se på prisen og si at den er høy, med tanke på hvor lenge det varer. Skal man trene for å legge på seg muskler så skal det godt gjøres å få i seg nok proteiner uten tilskudd. Man vil jo oppnå så rask progresjon som mulig.

Lenke til kommentar

Jeg er litt redd, uten at jeg har noe fakta på det, at folk bruker proteintilskudd istedetfor, eller som erstatning for et riktig kosthold. Dersom man har et riktig kosthold er nemlig proteintilskudd i de fleste tilfeller unødvendig. Helsegevinsten ved å innarbeide et riktig kosthold vil også være vesentlig større en å ha et kosthold midt på treet, men samtidig bruke proteintilskudd.

Lenke til kommentar

Alle jeg kjenner som bruker protein har utelukket et kosthold som er _mye_ bedre enn de fleste som ikke bruker protein. De som bruker protein pulver er folk som trener mye, folk som trener mye har som oftest også veldig stor interesse i kosthold, og da faller det på sin egen urimelighet at disse skal ha dårligere kosthold enn mannen i gaten.

Lenke til kommentar

Hvis de har et godt kosthold er det normalt ikke behov for proteintilskudd. Det er i hvertfall det jeg har lest :)

 

Jeg har mange venner som trener mye/trent mye (regner med vi snakker om vekter, siden det omtrent bare er her det kan være behov for proteintilskudd) , som har brukt proteintilskudd uten å samtidig ha et fornuftig kosthold. De tenkte at så lenge de tok shaken sin var alt i boks. Dette varier jo selvsagt fra person til person, men jeg tror ikke det er noen automatikk i at folk som trener mye har et fornuftig kosthold.

Lenke til kommentar
Hvis de har et godt kosthold er det normalt ikke behov for proteintilskudd. Det er i hvertfall det jeg har lest :)

6611542[/snapback]

Kan jo ha et godt kosthold, men ikke klare å få i seg nok proteiner, da kan proteintilskudd være greit.

Blir jo litt dyrt i lengden, med all maten man må spise for å få i seg nok proteiner osv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...