Gå til innhold

Hvilke rettigheter har jeg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har Mpx svart på mailen min. svaret er som følger:

 

Hei! For å spare tid anbefaler jeg deg å ta kontakt direkte med verkstedet til Nokia: A Novo Norge ASFetveien 12007 KJELLERTlf: 63 80 45 00 Når det gjelder ang. fraktkostnader, så er det bare å sende oss en mail med hva du har hatt i utlegg, sammen med kontonr, så overfører vi dette tilbake til deg! Da jeg tar ferie fra mandag 7/8-06 t.o.m Fredag 18/8-06 vil ikke mailsendt tilbake på dette saksnr. etter fredag kl.1400 bli besvart. Har du noe åtilføye ta kontakt direkte med vårt kundesenter og henvis til saksnr. Ha en fin dag! Med vennlig hilsen **** ******* WebDistribusjon AS

 

Er dette noe jeg burde godta? Noe jeg burde nevne for dem av lover etc.?

Takk for all hjelp sålangt! :thumbup:

Endret av F_S
Lenke til kommentar
vet ikke hva som er mest nødvendig? å kjøre hardt mot hardt, eller forholde deg til en grei løsning?

 

Ser ikke at denne løsningen gir dge noe nevneverdige problemer.

6601268[/snapback]

 

Det er vel ingen spessielle problemer, men jeg må jo sjekke hva jeg har rett til ;)

Endret av F_S
Lenke til kommentar
vet ikke hva som er mest nødvendig? å kjøre hardt mot hardt, eller forholde deg til en grei løsning?

 

Ser ikke at denne løsningen gir dge noe nevneverdige problemer.

6601268[/snapback]

 

Det er vel ingen spessielle problemer, men jeg må jo sjekke hva jeg har rett til ;)

6601521[/snapback]

 

låneapparat om service over 7 dager

 

refunderte utgufter

 

gratis reperasjon om du ikke er skyld i feilen

Lenke til kommentar
vet ikke hva som er mest nødvendig? å kjøre hardt mot hardt, eller forholde deg til en grei løsning?

 

Ser ikke at denne løsningen gir dge noe nevneverdige problemer.

6601268[/snapback]

 

Det er vel ingen spessielle problemer, men jeg må jo sjekke hva jeg har rett til ;)

6601521[/snapback]

 

låneapparat om service over 7 dager

 

refunderte utgufter

 

gratis reperasjon om du ikke er skyld i feilen

6601536[/snapback]

 

Kort og grei oppsummering :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har også en telefon til reperasjon, denne ble innsendt 7. juli og mottatt av verkstedet (Teleservice) 12. juli. Jeg har fått beskjed om at de venter på en erstatningtelefon.

 

Hvor lang tid må jeg vente, før jeg kan be om å få hevet kjøpet?

 

Forøvrig kommer jeg til å kontakte mshop for å få refundert utgifter til porto.

Lenke til kommentar

Det er jo forsåvidt greit at produksjonsfeil o.l. dekkes av forhandler/produsent, men hva om telefonen ikke hadde noen produksjonsfeil og når du kom tilbake fra å ha labbet 10 min i byen og handlett litt op opplegg og tar telefonen opp av lomma så er skjermen knust og helt uleselig, hvilke rettigheter har man da? Gjelder samme type tlf som trådstarter, nokia 6280.

Er jo sannsynlig at den har blitt utsatt for no slag eller noe, men kan ikke ha vært kraftige sakene for jeg merka aldri noe før jeg kom hjem. Er det bare å kaste hele dritten og kjøpe ny? :/

Lenke til kommentar
For å virke litt proff når du sender mail til MPX kan du skrive:

Henviser til lov om forbrukerkjøpv av 2002 § 30 punkt 1 som sier "Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren." Dere plikter altså å betale for portoen jeg må legge ut for å sende den tilbake til dere.

6597617[/snapback]

 

Helt ærlig: MPX er en av Norges største nettbutikker. Tror du ikke de vet dette? Jeg ville sett på en slik e-post som tullete... alle seriøse nettbutikker er sitt ansvar bevisst...

 

Trådstarter: Vær saklig, men dropp den der regelleksa. Den er de fullt klar over. De dekker selvfølgelig frakten for deg.

Lenke til kommentar
Helt ærlig: MPX er en av Norges største nettbutikker. Tror du ikke de vet dette?
Tror du at alle som jobber hos MPX kjenner til hele innholdet i Forbrukerkjøpsloven? Neppe. Det er like godt å henvsie til paragrafer fra begynnelsen av, slik at de vet de snakker med en bevisst kunde. Jeg har selv handlet på en av norges største elektrokjeder, Elkjøp. De hadde aldri hørt om forsinkelsesrente, når jeg krevde det. Altså; ikke alle i bransjen vet det de burde vite.
Lenke til kommentar
Nå har Mpx svart på mailen min. svaret er som følger:

 

Hei! For å spare tid anbefaler jeg deg å ta kontakt direkte med verkstedet til Nokia: A Novo Norge ASFetveien 12007 KJELLERTlf: 63 80 45 00 Når det gjelder ang. fraktkostnader, så er det bare å sende oss en mail med hva du har hatt i utlegg, sammen med kontonr, så overfører vi dette tilbake til deg! Da jeg tar ferie fra mandag 7/8-06 t.o.m Fredag 18/8-06 vil ikke mailsendt tilbake på dette saksnr. etter fredag kl.1400 bli besvart. Har du noe åtilføye ta kontakt direkte med vårt kundesenter og henvis til saksnr. Ha en fin dag! Med vennlig hilsen **** ******* WebDistribusjon AS 

 

Er dette noe jeg burde godta? Noe jeg burde nevne for dem av lover etc.?

Takk for all hjelp sålangt! :thumbup:

6600718[/snapback]

 

Nokia har flere forskjellige verksteder (bla Teleservice og Zodiac) så for å ungå problemer sender du den til MPX, eller finner i det minste ut hvilket verksted de bruker. Er du riktig uheldig kan du få svar av en grinete kundebehandler at du har brukt et verksted som mpx ikke har avtale med, og må gå enda lenger rundt grøten for å få dekket kostnadene :roll:

Lenke til kommentar
Helt ærlig: MPX er en av Norges største nettbutikker. Tror du ikke de vet dette? Jeg ville sett på en slik e-post som tullete... alle seriøse nettbutikker er sitt ansvar bevisst...

6650798[/snapback]

De fleste som jobber i nettbutikker vet nok sitt ansvar ja, men de prøver ofte å utnytte uvitende kunder. Selv skulle jeg bruke angrefrist på en mobil kjøpt med en norsk nettbutikk. De nekta meg å sende den tilbake og sa mange tullete grunner om hvorfor jeg ikke kunne bruke angrefrist. Jeg var nær å gi opp, men skrev en lang utfyllende mail om rettighetene mine der jeg henviste til lovparagrafer, og da var det vistnok bare å sende den tilbake.

 

F_S: Om du vil sende telefonen direkte til Nokias verksted eller via MPX er ditt valg. Det vil antageligvis gå raskere for deg om du sender den direkte til verksted, men som Alastor sier så har nok en butikks mas mer å si for verkstedet enn en "ussel" kundes mas.

Lenke til kommentar
Hva går det av folk nå? 25 kr i forsinkelse renter.. Hvorfor?
Jeg gjorde det fordi det var en prinsippsak. Mitt trådløse accsesspunkt var inne på verksted i 2 måneder uten at de klarte å fikse det. Da jeg da gikk for å kreve pengene tilbake, krevde jeg like så godt forsinkelsesrenter også. Kontakta Forbrukerrådet og de sa jeg hadde krav på det :cool: Rett skal være rett. Som nevnt i tidligere innlegg, det er en prinsippsak :thumbup:
Lenke til kommentar

Tror du kommer lengre med å si at du er litt skuffet over lang behandligstid enn å slenge i bordet paragrafer!

 

Har skjedd flere ganger når jeg har opptrått hyggelig, men samtidig sagt at jeg var skuffet over butikken at de har sagt at jeg kan velge meg en film elns for å gjøre meg fornøyd!

Lenke til kommentar

Jeg jobber selv i butikk og kan si som så...

 

Kommer det en kunde innom med en telefon som er ødelagt, kommer kunden mye lengre med trivelig og saklig oppførsel, enn med å slenge paragrafer i trynet på "oss". Er kunden grei, får vi lyst til å hjelpe. Dette er vel bare sunn fornuft? Hvis noen på gata ber deg pent om en tjeneste, er det vel større sjanse enn hvis noen kommanderer deg til det?

 

Hva er det med at alle skal "ta" butikkene? For det første, tror dere at kunden alltid har rett? En kunde som kommer med en herpa telefon og får konstantert vannskade, vil ALLTID påstå at den aldri har vært i nærheten av vann. (noen få unntak er det, og de får sympati og kanskje en litt bedre pris på en ny telefon.

 

Kunder som begynner å rive kjeft straks de kommer inn døra, får ikke bare KUN den servicen de har krav på og ikke noe mer, men de blir også husket for sin mindre eksemplariske oppførsel (les: latterlige)

 

Det virker som mange ikke skjønner at vi som står bak disken også er kunder på fritida... vi også VET hvor surt det er når vi må reparere noe som er helt nytt, eller at vi ikke får en vannskadet mobil reparert på garantien. De forskjellige bedriftene har forskjellige rutiner, og de må de følge. SELVFØLGELIG er det også useriøse aktører i denne som i alle andre bransjer, slik er det bare. Desverre.

 

Mitt tips til de som har vært uheldig med ett produkt og må klage på det, aldri begynn med kjefting... Menneskene (For vi er faktisk det vi også) i butikken, VIL faktisk hjelpe deg så langt de kan. Er du trivelig, er de det også. Når du etter en saklig start har blitt usaklig avvist og du har blitt urettferdig behandlet, DA kan du henvise til paragrafer og lover. Det er mye artigere å hjelpe noen fordi man vil hjelpe, enn fordi man blir pålagt å hjelpe av lover man får slengt i trynet.

 

Det er lov å tenke selv. Selv om det kan virke som en seier å slenge paragrafer i trynet på butikkmannen og knuse all argumentasjon og faktisk få igjennom viljen sin, så er baksiden av medaljen at man blir skulet etter og baksnakket etterpå. Seier det?

 

Min mening.

Lenke til kommentar

Må si meg litt enig med Shamron her ja. Før var jeg veldig opptatt av mine rettigheter i henhold til forbrukerkjøpsloven. Jeg henviste alltid til den dersom det var noe galt med mine produkter.

 

Men i den senere tid har jeg faktisk prøvd å nevnt den så lite som mulig. Har fått inntrykk av at man nesten kan få bedre service ved å unngå å nevne lover, men heller gå hyggeligere frem.

 

Her om dagen var jeg innom med min 6280 hos Siba for tredje gang. Da informerte han meg faktisk om at neste gang det var noe galt med telefonen, fikk jeg ny. Det kaller jeg service :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...